Visst märkte uppfödaren…

…att Herr Hund verkade mycket äldre och skraltigare men klippningen gick i alla fall bra.

Klippmaskinen åkte fram och han fick sitta ner delar av tiden så det var inga större problem. Kort blev det dock, men det behövdes, så nu ser han mer ut som en foxterrier. Men vad gör väl det för han är fin ändå vår Herr Hund och pälsen den växer ut igen.

Miss E fick sin vanliga frisyr vilket innebar klippt som rasen ”ska vara”. Dagen till ära fick hon dessutom en söt liten fläta så att luggen inte skulle skymma sikten. Den accepterades utan protester så nu är det någon som har stenkoll.

Hur som helst så var det väldigt skönt att få dem klippta för tyvärr har det en tendens till att gå för lång tid mellan gångerna. Ungefär som med mitt eget hår som plötsligt blir på tok för långt över en natt. I alla fall känns det så…

Trevlig torsdag!

 

14203303_1348459341845970_2964730643402086156_n

Categories: Uncategorized | 48 kommentarer

Inläggsnavigering

48 thoughts on “Visst märkte uppfödaren…

  1. Åh gud så söt ❤ jag älskar verkligen den rasen!!
    Önskar dig en bra torsdag!
    Kram

  2. gäller att ha koll på raserna

  3. Så otroligt söt😀

  4. Söt❤ gillar verkligen utseendet på Dina vovvar🙂 kram

  5. Så fin så!
    Är herren nöjd?

  6. Naw….Såååå vacker Herr Hund ❤ ….
    /Nospuss

  7. En sådan liten söt herre🙂 Känner igen det där med ens egna hår. Orkar sällan leta tid för klippning, så det blir som en ogräsrabatt till slut.

  8. Så himla söt….🙂

    Kram ♥

  9. Lika bra att snagga honom om han nu har besvär med proceduren. Då gör det kanske inget om det dröjer lite till nästa gång! Har du aldrig provat att frisera dem själv?

    • Jag har gjort punktinsatser och det har inte blivit bra. Dels har jag inte rätt klippredskap, dels skulle jag behöva gå en klippkurs. Så jag gör det lätt för mig och anlitar ett proffs. Visst kostar det en slant men det är värt vartenda öre!

  10. Så söt hon är. Jag älskar hundar, tillgivna och goa och man har mycket glädje av dom.
    Det som är värst är ju att de blir äldre, som vi andra, men snabbare för det mesta.
    Håret ja. Min mysing tror att hårfrissan sätter i något medel i håret för att det ska växa fort och hon ska tjäna mer pengar på mig.
    Kram!

    • Att de åldras och blir krassliga är onekligen medaljens baksida med hundägarskapet men det får man ta. Fast nog kan det kännas sorgligt… Så det är därför vårt kan bli för långt över en natt😉

      Kram

  11. Vilken stilig herre!
    Ja det där känner man igen, våran tax som bor hos mina föräldrar är ju strävhårig och har därmed en annan pälsvård än jycken vi har hemma här. Ser ju ut som en helt annan hund när hon varit till frisören🙂
    Kram

  12. Gud så gullg❤
    Här händer samma sak, att det går för lång tid mellan klippningarna både hos hund och ägare🙂

  13. Hursomhelst så tycker nog dina vovvar om att bli nyfriserade. Vilken fin fläta på fin vovve!! Kram

  14. En riktig sötnos!

  15. Vilket härligt foto! Ser så nöjd och belåten ut

  16. Men vilken liten gobit hon är🙂
    Kram

  17. Så söt hon är med flätan! Det måste vara skönt för henne att få fri sikt.
    Kram, Ingrid

  18. Så fin!🙂

    Haha! Det där med att det alltid är panik när man ska klippa sig, det känner jag igen. Särskilt sen jag klippte av mig det långa håret. Förr hackade jag i luggen själv, men det funkar liksom inte nu. Fast ändå händer det ibland…😉

    Ha en finfin dag!

  19. Vilken skön känsla för Herr Hund att vara snygg och nyfriserad! han kanske inte bryr sig så mycket.. Kram

  20. sockenvagenssota

    Men så stilig❤ Och så är det väl, sådant har en tendens att alltid dra ut på tiden… Minns nog inte när jag var hos frisören sist… KRAM!

    • Men varför blir det så? Jag tänker varje gång att nu ska det bli ändring men inte blir det så. Jag är nog ett hopplöst fall på den punkten!

      Kram

  21. Vilken sötnöt!

  22. Så fin hon blev och jag tror nog att Herr Hund blev minst lika fin i sin nya frisyr🙂 Jag känner igen det där med hår som blir för långt över en natt. När det väl känns som om det är dags så blir det väldigt bråttom att få en tid hos frissan. Den här gången var jag smart och bokade redan vid förra klippningen🙂

    • Herr Hund blev fin han med och det är extra viktigt att hans päls är lättskött. Jag borde också beställa tid direkt vilket har varit min ambition men ändå blir det aldrig av…

  23. Både Miss E och herr hund är så fina! Och ännu finar nyklippta. Charmtroll!
    Flätan var ju för fin men kanske inte helt uppskattades. Fullt förståligt.
    Känner igen det där med att själv beställa tid för ”trimmning”. Måste också komma till skott.
    Kram och natti!

    • Jag trodde inte att flätan skulle uppskattas men hon bryr sig inte ett dugg om den! Båda blev väldigt fina och för Herr Hunds del är det praktiska och lättskötta A och O!

      Kram och god morgon!

  24. Så söt!😍

    Kram❤️

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

