”Sköna söndag”…

…hette ett program som gick mellan 1986 -1996 och i går var det just en skön söndag!

Inte på TV dock men väl i min tillvaro.

Jag unnade mig en sovmorgon, åt frukost i lugn och ro och mjukstartade dagen. Hann läsa min läxa till fortbildningen och sedan fastnade jag i min bok ”Välkommen hem” av Ninni Schulman.

På seneftermiddagen var vi bjudna till äldsta fröken på middag tillsammans med min syster och hennes familj. Svärsonen var i Stockholm och Husse fick stanna hemma men vi andra fick ett par trevliga timmar tillsammans. Hos äldsta fröken blir man alltid bjuden på god mat och gårdagen var inget undantag. Vi blev serverade laxsallad med matvete, avokado, ägg, sallad, bönor och tomater. Till fick vi nybakat stenugnsbröd och goda ostar. Sedan blev det kaffe, vetebröd och chokladbollar. En halv för mig med tanke på att jag avnjöt en hel i förrgår. Lagom är liksom bäst…

Sedan fick vi se fantastiska bilder från deras bröllopsresa och vi tittade även på bilderna från bröllopet. Ett ihållande ösregn gjorde att vi fick sitta inomhus men det gick lika bra det. Äldsta fröken hade tänt flera ljuslyktor som spred en ombonad och varm känsla så där som passar så bra just när hösten kopplar greppet…

I dag ska vi på vift med adepterna och en heldag utomhus väntar så bättre väder står högst på önskelistan. Men för att mota Olle i grind packar jag ner mitt regnställ och tar med paraply. Anfall lär vara bästa försvar!

Hoppas du får en fin måndag och en bra start på veckan!

14233161_1345011878857383_1333971500115303099_n

Categories: Uncategorized | 38 kommentarer

Inläggsnavigering

38 thoughts on “”Sköna söndag”…

  1. sockenvagenssota

    Det lät onekligen som en härlig söndag! Och programmet sköna söndag minns jag också, men skulle det visas idag skulle man nog sitta och le eller ta fram pinsamhetskudden🙂 önskar dig en fin start på veckan! Kram

  2. Middag hos Din dotter verkar ju alltid vara kalas🙂 Skön söndag en bra uppladdning för en måndag🙂 kram

  3. Det är strålande sol här än så länge, hoppas samma hos er! Det enda regnet vi fått var en kraftig skur lördagskväll… Det tar verkligen olika!

  4. Vilken härlig söndag du haft! Härligt också att ha barn nära att hälsa på. Jag kan sakna det väldigt mycket, ett barn 60 mil iväg och ett barn på andra sidan jordklotet.
    Kram

    • Ja, det är skönt att ha ett barn nära i alla fall. Minns hur det var när yngsta dottern arbetade utomlands och sonen bodde i Brasilien. Det var inte runt hörnet precis…

      Kram

  5. mysigt att umgås med barnen ❤️ jag ska storhandla med sonen innan de ska till fjällen.

  6. Vad kul att läsa att även du hade en skön söndag. Det var många, inklusive jag själv, som njöt av den fantastiska sensommarsöndagen som var igår.

  7. Den bästa dagen med adepterna.🙂

    Kram ♥

  8. Tv-programmet ”Sköna söndag” minns jag också och jag förstår att du hade en väldigt skön söndag med god mat, trevligt sällskap och fina bilder både från bröllop och bröllopsresan.
    Önskar dig en skön dag utomhus med adepterna och hoppas på att det blir regnfritt och med en del solchanser.
    Kram och trevlig måndag.

    • Det blev verkligen en mysig och trevlig söndag och den goda maten gjorde den inte sämre. I dag har vi haft en underbar sensommardag med blå himmel och härlig värme😀

      Kram och det samma!

  9. Jag minns också ”Sköna Söndag” när det gick!
    Och jag förstår att ni verkligen fick en skön söndag i går med mycket gott att äta hos dottern🙂
    Kram

  10. minsoltrappa

    ”Sköna söndag” minns jag, men det är bra mycket bättre att få känna den runt sig i stället för att se den på skärmen, så som det tydligt märks att du fick igår. Det är gott ha ha med sig in i en ny vecka. Hoppas din måndag kommer matcha helgen.
    Kram

  11. Vilken dag LER jag njuter av att bara läsa om det ,-)
    Det programmet kommer jag ihåg ,-)
    Hoppas det blir en solig dag ute för er, anfall är nog bästa försvar ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    • Det blev verkligen en varm och solig sensommardag så bättre tur med vädret kunde vi inte ha haft. Men ack så intensivt…

      Kram och trevlig kväll!

  12. Lät som den perfekta söndagen! Minus regnet då, kanske… Hoppas solen skiner på dig idag så att ditt anfall var helt onödigt🙂

    Kram

  13. Trevligt att bli bortskämd med lite god mat och gott sällskap. Kram.

  14. sockenvagenssota

    Hoppas du slapp använda regnstället och paraplyet! Ha en fin kväll ❤️

  15. Oj, oj, den där laxsalladen ser helt fantastisk ut.

  16. Härligt! Tänk att det är så länge sen det programmet gick!

  17. Minns också programmet … ojojoj, så fort tiden går! En riktigt härlig söndag hos dig – och min var också bra … med lång skogspromenad och besök från yngste sonen🙂
    Nu har även måndagen passerat och det blev ännu en bra dag – nu är det dags att krypa ner i sängen och läsa en stund … sen nattinatti!

  18. Verkligen en skön söndag med bara bra och mysiga stunder🙂

  19. Mums vilken fantastisk middag ni fick! Laxsallad receptet blev jag intresserad av…..
    ”Sköna söndag” på TV med Malena Ivarsson va det va?

    • Katrin Jacobs var programledare men Malena Ivarsson var sexrådgivare!

      Receptet har jag inte susning om men matvete i botten och sedan grönsakerna ovanpå!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

