Stackars Husse…

…hade det tufft i går.

När jag sent omsider kom hem var det bara att börja med min middag. Hällde upp ett glas rosé och sedan var det dags för grönsakerna. Sallad, rödlök, champinjoner, avokado och tomat. Husse gjorde mig sällskap men när det var dags att steka hamburgaren så lämnade han köket. Tog sitt glas med nyponsoppa och förpassade sig in i vardagsrummet.

Tant doktorn hade nämligen beordrat tre dagar med flytande föda så jag fick avnjuta min goda middag på egen hand. Det gick alldeles utmärkt men jag tyckte faktiskt synd om Husse där han satt med sin soppa. Inte såg han gladare ut när jag kom hem med en chokladboll som blir mitt lördagsgodis i kväll. Men det viktigaste är att bli av med åkomman.

I dag står plantering av lökar på dagordningen. Köpte lite vacker fägring i går men det behövs fler så kanske blir det en tur till växthusbutiken även i dag.

Trevlig lördag!

 

lökar

Categories: Uncategorized | 43 kommentarer

Inläggsnavigering

43 thoughts on “Stackars Husse…

  1. som tur finns det ganska mycket gott flytande… jag köpte också lite lökar.

  2. Men stackarn… Här är det jag som brukar bli satt på ”undantag” när det gäller maten, och då gör Anders mig sällskap med den lite mindre roliga maten. Annars skulle jag nog inte greja det. Husse är duktig🙂

  3. Stackars Husse, inte kul med åkommor som inskränker på matintaget, kram

  4. Det låter inte alls kul!

  5. Åh. Är det dags för lökar nu? Jag har ingen koll men det låter bra.

  6. Vilken mat-terrorist du är.😀

    Kram ♥

  7. Men vad har hänt? ja mat har man stoppat i sig till max av allt o nu får jag jobba bort hela 4 kg hahahahha så är det ha en fin lördag kram

    • Dags för divertikulit igen tyvärr😦 Enda fördelen är väl att Husse tappat 2 kg redan… Når du återgår till normala vanor så försvinner kilona nog ganska så snabbt igen!

      Kram och det samma!

  8. Men vad synd om husse! Och när det är dags för chokladbollen får du nog låsa in dig på toaletten och äta den där i smyg😉
    Hoppas det blir en trevlig planteringsdag!
    Kram

  9. Vad tråkigt att bli satt på flytande föda. Äta som är så gott. Tur det bara är tillfälligt🙂
    Kram

  10. Stackars honom!

  11. Som du ser har jag svarat på två ställen, ,-))))
    Ja inte roligt med en infektion, trist med bara flytande, hoppas han blir helt bra sen.
    Kul med något fint i växtväg ,-)
    KRAM Primrose ,-)

  12. Men så bra med påminnelse om lite blomlökar, det måste jag också köpa. Trevlig lördag, kraam

  13. stackarn😦

  14. Inte roligt att gå ”på flytande”, men nöden har ju ingen lag.
    Och tre dagar går ju hyfsat fort. Kanske?
    Du får nog äta chokladbollen i smyg….För frestelser är svåra.
    Kram och trevlig kväll.

    • Ja, visst är frestelser svåra så jag får nog vara lite diplomatisk ändå😉 Men i morgon får Husse äte igen så då väntar kokt torsk och potatismos!

      Kram och det samma😀

  15. Nej men…stackars husse då. Men hoppas det blir bättre, man kan stå ut om det kan hjälpa. Säger som Ditte, ät chokladbollen i smyg. Kram och trevlig lördag på er.

  16. men, jag tycker också synd om husse. och till helgen råga på allt. hoppas det blir bra, så att han snart får börja äta god mat!

  17. Det är tur mitt i allt att någon i huset kan ha lite matmys! När Husse är frisk får han ta igen på gungorna det han har förlorat på karusellen!😉 Kram

  18. sockenvagenssota

    Stackars din make, hoppas han kryar på sig! Och lökar, det borde jag med pilla ner, är ju så fint när de spirar om våren. Kram

  19. Men stackarn, och antibiotika också. Jag har nästan aldrig hört om att doktorn ber en att bara inta flytande föda några dagar men jag tror det är riktigt bra oavsett var infektionen sitter. Men jag antar att man inte ska slita på hals eller mage. Hoppas han kryar på sig och märker av antibiotikan snabbt. Men gah jag blev hungrig när jag läser om ditt kött och sugen när jag läser om din chokladboll haha – hoppas den var jättegod🙂

    • Den var hur god som helst så stackars Husse hade det inte lätt! Men i dag har han fått börja äta fast föda i alla fall😀 Fast inga utsvävningar…

  20. Husse får se fram emot allt gott han får smaska i sig senare🙂 Det är inte lätt att vara den som bara får se på när andra äter gott men kanske har sjukdomen tagit bort en del aptit så att det inte gör så mycket.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

