För några dagar sedan gnällde jag…

…en smula över att det var måndag men nu är det redan fredag igen!

Det tänker jag inte klaga på även om veckan gått minst sagt oroväckande fort. En som dock är lite gnällig, och det med all rätt, är Husse som åkt på en infektion. Så nu väntar en tiodagars penicillinkur vilket gör att helgen kommer att bli synnerligen lugn här hemma. Det gör mig inte det minsta för denna termin har verkligen rivstartat. Kan inte minnas när jag senast hade så mycket att göra… Nåja, två böcker ligger och väntar så jag kommer inte att bli sysslolös på något vis.

Apropå böcker så har jag precis läst Henrik Tords ”Laboon – vågen som äter människor”. En lite annorlunda bok med tanke på att det är en thriller som utspelar sig under och direkt efter tsunamin 2004. Men tolv år senare är det förmodligen okej att skriva något annat än dokumentärer om händelsen.

I tsunamin på annandagen 2004 försvinner den nioårige Viktor. Hans föräldrar Sandra och Matti bryts ned av sorg och skuldkänslor. Under tsunamin befinner sig ett dykarsällskap på en båt strax utanför Khao Lak. Sällskapet klarar sig nästan helskinnade, men Marko, dykinstruktören med ett mörkt förflutet, tar inte med dem tillbaka. Han ser nu sin chans att komma undan. Sex år senare väcks Sandra av telefonen.

Spännande läsning som rekommenderas om man gillar genren.

Trevlig fredag!

bok

 

 
Categories: Uncategorized | 45 kommentarer

Inläggsnavigering

45 thoughts on “För några dagar sedan gnällde jag…

  1. Tack för tipset å ha en fin fredag, kram

  2. Låter som en perfekt helg, har också böcker som ligger och väntar kram och trevlig helg/Diana

  3. låter som läskigt spännande bok!

  4. I ”gruvbranschen” känns det ofta som om det bara fanns måndagar och fredagar. Och en rivstart brukar det ju bli och som sedan hänger i ett bra tag.
    Trist med Husses infektion men hoppas han kan vila sig i form.
    Boktipset tackar jag för och det har hamnat i min ”läsebok”.
    Önskar dig en trevlig fredag.
    Kram!

    • Hoppas i alla fall på en lite lugnare period framöver för nu är det full rulle hela tiden. Antibiotika brukar hjälpa snabbt men han får stanna hemma ett par dagar i alla fall.

      Kram och det samma!

  5. Läste just i någon tidning igår att det är ovanligt många som drabbats av infektion just nu.
    Kram 💕

  6. Jag går ju också med något skit i kroppen, kanske skulle jag behöva en kur jag med….

    Fredagskram ♥

  7. Önskar bättring till husse och god läsning till dig.

  8. Hoppas han kryar på sig snabbt! Många verkar sjuka nu.
    Boken låter bra, själv började jag nyss på min sista lånebok. Istvillingarna. Den verkar rätt bra än, efter 2 kapitel.

    • Husses åkomma är en bekant sak som han har haft tidigare men förhoppningsvis så hjälper antibiotikan. Jag har läst ”Istvillingar” och den var bra.

  9. Så trist att Husse har åkt på en infektion! Hoppas han snart känner sig bättre och att ni ändå får en trevlig helg!
    Kram

  10. Just nu går många sjukdomar, i alla fall på vår skola! Hoppas pencillinet verkar snabbt. Boken verkar spännande med ett tema mot en ruggig bakgrund. Ha en trevlig helg!

  11. Ja det finns bara måndagar och fredagar ,-))
    Fort går det .
    Vilken otur med en infektion, hoppas han blir bra snabbt.
    Boktipset, bra tack, är det en lånebok? Har nu skickat efter en bok, men nu måste jag börja låna på bibblan, ,-)
    Dyrt och sen får böckerna inte plats.
    Ha en fin dag KRAM Primrose ,-)

    • Antibiotikan brukar hjälpa ganska så snabbt så det hoppas vi på denna gång med.

      Boken har jag lånat för jag känner inget behov av att äga alla böcker. Tar för stor plats helt enkelt…

      Kram och det samma!

  12. Låter som en spännande bok. Tack för tipset!
    Hur är läget för er med behöriga lärare? Det verkar som det börjar öka med sökande till utbildningen. Det är bra men högre lön och bättre arbetsvillkor behövs också tycker jag.
    Trevlig helg!

    • Så lite så! På vår skola är alla behöriga😀 Högre löner och bättre arbetsvillkor behövs verkligen om man ska locka studenter till utbildningen!

      Tack och det samma

  13. Nej, gillar inte genren, låter för läskigt. Trevlig helg och jag önskar dig mycket lästid!

  14. Försvann min kommentar nu? Jag önskar dig en trevlig helg med mycket lästid!

  15. Mina kommentarer fastnar inte! Testar igen. Trevlig läshelg!

  16. Tack för boktipset. Hoppas den kommer ut på ljudbok på Storytel snart. Kram.

  17. Jag är dålig på att läsa böcker, men den boken låter spännande och fängslande.

    Tack för tipset och kram på dig

  18. sockenvagenssota

    Ja jag klagar INTE på att det är fredag, behöver verkligen koppla ner och koppla av efter en intensiv vecka. Hoppas maken kryar på sig och att ni får en fin helg ❤️

  19. Fredag säger du? Är det säkert?? Har inte sett några bevis för det…😉

    Stackars Husse! Hoppas han kryar på sig snabbt när medicinen får verka.

    Kram och gomorron!🙂

  20. oj dessa höstinfektioner. Hoppas att Husse snabbt blir sitt vanliga jag igen. Tack för boktipset. Ska anteckna det Just nu sitter Sara Sarenbrant i paddan!🙂 Kram

    • Denna har inte med hösten att göra utan är en tarmåkomma. Men förhoppningsvis så hjälper antibiotikan hjälper snabbt!

      Sarenbrants böcker är alltid bra!

  21. Den boken blev jag nyfiken på, måste kollas upp.

  22. Dagarna går fortare och fortare, känns det som ibland.
    Hoppas att din man kryar på sig och det snart, jobbigt att inte få må bra.
    Tack för tipset om tydligen en spännande bok, som för tillfället verkar för spännande för mig.
    Kram.

  23. Njut av att känna fredagsglädje och att ha helgkänsla. Det var många år sedan jag upplevde det och alla dagar är likadana nu. Om man vill kan man ju säga att jag kan ha fredag varje dag🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

