Dags för…

…tjugofjärde uppgiften i Bosses lilla lek.

Denna gång handlade det om att besöka biblioteket för att dokumentera olika böcker. Det var en uppgift som passade mig bra. Dels besöker jag biblioteket ofta, dels skulle jag dit i går för att hämta en av böckerna som jag hade beställt. Bara att slå två flugor i en smäll som man brukar säga.

Här kommer mina bilder och som vanligt är alla klickbara.

När det gällde uppgift M, nämligen att hitta Bosses bok ”Mina fotsteg i ditt hjärta” så gick det sämre. Tyvärr fanns den inte på det biblioteket som jag besökte men den står i min bokhylla här hemma. Får nöja mig med det…

N:bonusuppgift vilken gick ut på att gissa vilket bibliotek det är som förevigats. Till hjälp fick vi landskapet vilket kanske begränsade urvalet en liten smula i alla fall. Men jag och gissningar…

Bild 1 Västergötland – Skara bibliotek

Bild 2 Halland – Varbergs bibliotek

Bild 3 Skåne –  Simrishamns bibliotek

1 september och första höstmånaden är här men jag hoppas ändå på värme i dag.

Trevlig torsdag!

Categories: Uncategorized | 49 kommentarer

Inläggsnavigering

49 thoughts on “Dags för…

  1. Ser ut att bli en härlig dag🙂 kram

  2. när jag stod i kö nummer 152 så beställde jag en e-bok, ögonen gillar dem på kvällen i min iPad, annars gillar jag inte läsa i sängen.

  3. Känner nu när jag läser Ditt inlägg att det var länge sedan jag besökte biblioteket… Vad läser Du nu?
    kram

    • Jag har precis läst ut ”Laboon – vågen som äter människor”. En thriller som utspelar sig under tsunamin samt i nutid. Mycket bra tyckte jag.

  4. Grattis till uppdragets utförande. Ser att det är flera av böckerna som jag tycker om.
    Gick in på nätet och såg att Bosses bok inte finns på alla bibliotek. Här i Stockholmstrakten är det bara ett bibliotek som har den.
    September kan bli en fin sensommarmånad. Hos oss är det nu plus 16 grader och sol.
    Trevlig dag.
    Kram!

    • Jag noterade samma sak. Den finns inte i v¨år kommun och inte i stora staden. Ett tag funderade jag på en tur till Ystad och besöka ett visst bibliotek men det hanns inte med.

      Tack och det samma!

      Kram

  5. Pingback: Älskade bibliotek | Bosse Lidén

  6. Vilken start på första höstdagen enligt almanackan.😀 Nästan vindstilla, soligt och varmt.
    Inte dumt när man kan slå två flugor i en smäll. Bra jobbat. Hoppas det var en mycket läsvärd bok som du hämtade. Jag önskar dig en bra dag.
    Kram Bosse

    • Ja, vädermässigt är det en bra dag! Om boken jag hämtade är bra vet jag inte för Husse rekommenderade den. Inte så att jag misstror honom men vi har ganska så olika smar när det gäller litteratur. Men ibland får man våga utmana sig!

      Kram

      • Det är bra att utmana sig själv. Jag gillade faktiskt Fågelskådaren mer än Badhytten. Beror antagligen på att jag var beredd på vad som väntade. Då väntade jag mer spänning och dramatik. Nu läste jag för att bli road. Även S läste den och skrattade högt flera gånger. Idag har jag börjat på ännu en ”andra bok” i en serie. Eftersom ettan var en pärla, så kan det vara svårt att följa upp den.
        Självklart kan du lita på Husse.🙂
        Solkramar

  7. Som den bibliotekarie jag är, blir jag varm i hjärtat av det här inlägget🙂

  8. Jag är ofta på biblioteket, men inte riktigt på hugget för fotoutmaningar. Minsta lilla ansträngning är nog för mig just nu. Fattar inte hur trött man kan vara? Sovit kanon (för att vara jag) även denna natt!

  9. Stort jättegrattis, är ledig idag, så tänkte försöka hinna med denna uppgift också. Vilket kanonjobb du gjort. Ha en fin dag här lyser solen, härligt. Kram

    • Tack! Bortsett från Bosses bok är jag nöjd så här långt. Skulle jag hitta den hade jag fått köra åtskilliga mil och det fanns inte på kartan.

      Kram

  10. Kul att kolla ditt bidrag! Du har lyckats bra! Jag, liksom du, har Bosses bok i egna bokhyllan. Kollade på nätet och såg att boken finns på Backa bibliotek, men dit kommer jag not inte. Jag hade däremot tänkt cykla till biblioteket idag, men vaknade med dunkande migrän. Nu väntar jag på att det ska bli bättre så att jag kan leva igen🙂.

    • Bosses bok finns varken i vår kommun eller i stora staden så jag lät den uppgiften vara. Har inte tid att köra iväg för arbetsdagarna är långa. Vilken otur att vakna med migrän så jag hoppas att den släpper snabbt. När jag får migrän kan jag inte lämna sängen….

      Krya på dig!

  11. Full pott var det här, lyckat utfört uppdrag!🙂

    Kram ♥

  12. Bra jobbat! Stort grattis till väl utfört uppdrag. Och jag ser fram emot att se vad jag kan hitta.
    Jag tar mig an det hela under dagen…
    Kram och trevlig torsdag.

  13. Grattis ,-)
    Bra jobbat!
    Skanör ,-) där var vi i somras ,-)
    SÅ vackert!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  14. Bra jobbat….det var en uppgift som passade mig också….skulle också hämta en bok jag beställt…:-)

  15. Han har roliga uppgifter den där Bosse😊

  16. Det klarade du ju riktigt bra🙂
    Hoppas nu inte höstvädret kommer på en gång där hemma!
    Kram

  17. Duktigt jobbat!🙂
    Den där Cleese-boken har jag faktiskt läst rätt nyligen. Gillar såna där memoarer. Jag tog mig igenom den, men den var stundtals ganska jobbig. Hans meningar hade ibland en tendens att sträcka sig över tre sidor (lite överdrivet…😉 )

    Ha en finfin dag!

    • Jag kan tänka mig att hans språk inte är helt enkelt! Men han är en speciell personlighet så den kan jag tänka mig att läsa.

      Tack och det samma fast god kväll passar kanske bättre😉 I alla fall för oss!

  18. Är inte med i Bosses lek men av dina böcker har jag läst några. Papillon en gång för länge sedan. Och Pippi och Mankell.
    Ha det gött!

    • Jag tyckte Papillon var mycket bra. Däremot var inte uppföljaren lika spännande även om den var läsvärd den med. Pippi står sig garanterat i längden😀

  19. Grattis till väl utförd lek 24. Har bara hunnit kolla var Bosses bok finns, den finns i ett ex i hela Österbotten och den är utlånad. 😪 Äsch då.
    Kram

  20. Å vad kul. Jag älskar biblioteket. Kram.

  21. sockenvagenssota

    Vilken kul utmaning som jag ändå tycker du lyckats bra med! Ha en fin kväll ❤️

  22. Grattis till väl utfört uppdrag – snyggt jobbat!

  23. Verkligen bra jobbat! Och tack för tips! Har läst några av Marie Jungstedts böcker😉

  24. Härlig boklista🙂 tack för tipsen

    Ha en kanon vecka🙂

    LOVE Maria

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

