Skynda att fynda…

…för vem vill inte göra det!

Även om det sitter hårt inne så måste jag erkänna för mig själv att hösten närmar sig. Förvisso var helgen härligt varm och skön men sedan kopplade regnet, vinden och åskan greppet.

Hur som helst så insåg jag plötsligt att garderoben behöver uppdateras och lite nytt införskaffas. Då är det bara att slå till när man passerar en butik som har rea. Den där förmånliga rean som gör att priserna mer än halveras och man känner att man verkligen har fyndat.

Först ut blev en blus från Bondelid. Ursprungspris 699 kr och så rea på rean och därefter en liten privat rabatt. Slutpris 149 kr, man tackar, man tackar. Så en blommig figursydd skjorta från Park Lane. 70% drogs av från ursprungspriset och jag behövde punga ut med 180 kr. Med andra ord är det lätt för den matematiskt bevandrade att räkna ut vad den kostade från början. Inte för att det är speciellt intressant i sammanhanget… Men just den här sortens rea gör att man verkligen känner att man gjort ett kap. Bra kvalitet på plaggen gjorde inte det hela sämre.

Dock måste jag komma till skott med att städa och rensa ut mina garderober. I sommargarderoben finns massor med plagg som jag inte använt på evigheter och som jag aldrig kommer att använda igen. Då är det bättre att andra får nytta av dem och att jag får lite grepp om mad jag har och inte har. Ordning kallas det visst…

Trevlig tisdag!

skjorta_redigerad-1

Categories: Uncategorized | 49 kommentarer

Inläggsnavigering

49 thoughts on “Skynda att fynda…

  1. Aldrig dumt få känna att man gjort ett fynd!!😀 Perfekt!

  2. En skjorta helt i min smak🙂
    Kram

  3. Shoppa fynd i bra kvalitet är ju inte dumt🙂

    Ett av ”problemen” vid viktnedgång är att kläderna i garderoben inte längre passar🙂 men det är ju så mycket roligare att shoppa kläder i mindre storlek (än tvärtom)
    Jag träffade en kär vän igår som gjort en magoperation å hon har sedan operationen 2 maj gått ner 37 kg, t o m glasögonen är för stora…

    kram

    • Visst är det roligare att köpa kläder av den anledningen. 37 kg är verkligen imponerande mycket och lär väl göra att hela kroppen krymper. Kan tänka mig att även skor är för stora.

      Kram

  4. Så fin, insåg precis samma sak och klickade hem både den ena och det andra igår kram

  5. kära svärdotter hjälpte mej att rensa, under några dagar medan babyn sov ❤️
    Jag har väldigt mycket fina kläder, så något nytt behöver jag inte.

  6. Det här med att rensa garderob är verkligen svårt. Trots att jag knappt använder vissa plagg, har jag svårt att göra mig av med dem. Men ibland måste det göras.

  7. Härligt med fina fynd, snygg blus. Jag har rensat, tar med till jobbet och säljer för 25 kr styck. Vi har gjort så i många år. Vet ej om drt funkar på nya jobbet. Rea är alltid kul, får lite mer för pengarna, ha en fin dag kram

  8. Jättefin blus! Det är alltid lika kul att fynda på rean.
    Kram 💕

  9. Fint fynd!
    Kram

  10. Fin skjorta, upplyftande och man blir glad av den.🙂

    Kram ♥

  11. Ezter

    Riktiga fynd! Då är det okej att handla🙂

  12. Att shoppa kläder är ju bland det roligaste som finns. Och är det dessutom rea blir det ännu trevligare 😄
    Ha en bra tisdag
    Kram

  13. Det som kalls ”ordning” hade jag tänkt börja med, för hos mig finns oxå kläder jag inte använt på åratal.
    Härligt med Rea när det nu var riktig rea, alltså fynd, snygg blus, bra kvalitet, inte som när vissa affärer dom stora har rea och det är en massa billigt som köps inte speciellt, så kul för dig ,-))
    Ha det fint, äntligen har vi lite sol ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    • Riktig rea ska det vara för då tjänar man en slant och är kvaliteten bra så desto bättre! Härligt med sol. Den behagar titta fram här just nu också.

      Kram och ha en härlig dag du med!

  14. Detvgör gott att fynda kläder till bra pris. De är ju inte värda mer än så egentligen… Antar att du handlar på MQ? Jag gillar deras Dry Lake.

    • Håller med för deras vinstmarginal är stor. Ja, det blir en del på MQ som finns i närheten. Det gillar jag med. Tycker att de har flera bra märken och även mycket till män.

  15. Fin blus skulle jag skriva.

  16. Att hitta bra kvalitetsplagg på rea uppskattas. Bra jobbat där! Bondlid har jag fyndat i våras och de blusarna används flitigt. Gillade verkligen också din skjorta. snygg och alltdi fräsch.
    Och jag gör som du att ser jag något så lika bar att handla direkt för annars finns det inte kvar.
    Har i tankarna att rensa lite, men det har hitintills stannat där.
    Kram och trevlig tisdag.

    • Ja, visst görs det. Hittar man något så får man inte tveka utan slå till för bra rabatter säljer liksom sig själv!

      Kram och det samma!

  17. Det kallar jag för REA. Nackdelen är ju att man har en tendens att shoppa mycket och även onödiga sådana bara för att man kan och att det är billigt.
    Tack, ha en trevlig tisdag du med🙂

  18. Finns inget roligare än att göra riktiga fynd! Behöver man sen kanske förnya med något ytterplagg eller något annat dyrare så känns det ju bra att ha köpt något annat till fyndpris.
    Kram

  19. Jag orkar inte räkna – skyller på jetlag – men nog gjorde du fina och prisvärda fynd!🙂

  20. Vilka bra (och snygga) köp Sånt gillas. Kram.

  21. Det är svårt att rensa i garderoben men det blir roligare om det hamnar något nytt på de tomma galgarna🙂 Jag måste också ta mig iväg och försöka hitta nya vinterskor och det vågar jag inte beställa på nätet. Kanske en ny höstjacka också men det beror på orken att gå och leta.
    Vi får hoppas att det blir en sån där alldeles underbar höst med massor av vackra färger och många soliga dagar🙂

    • Jag behöver också köpa nya vinterskor men jag kommer inte att beställa heller. Det blir för svårt och risken för flera byten är stor. Så det blir till att uppsöka lämplig butik framöver😀 Ja, det hoppas vi verkligen för hösten kan vara väldigt fin!

      Kram

  22. sockenvagenssota

    Bra fyndat!!! 👍🏻 jag gillar bondelid. Även här skulle nog garderoben behöva ses över… Kram

  23. yfronten

    MQ kanske? Jag tycker att Bondelid gör jättefina kläder men har aldrig ägt något plagg därifrån. Park Lane är också snyggt, ser jag nu. Bra fyndat!

  24. Älskar reor! Man får så mycket mer för pengarna😊 Vill själv shoppa i massor nu, men avvaktar. Har gått net 4 kg under min första vecka på VV, om en månad räknar jag med att ha tappat ytterligare 2-3, så får hålla ut ett tag till innan shoppingrundan blir av😊

    Kram❤️

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

