Äldsta fröken med make…

…fick en hammock av oss i present så i dag avundas jag inte Huse.

Visst var jag med på presenten men monteringen utlovade brudens pappa specifikt att utföra. Skriftligt dessutom.

Förhoppningsvis borde det vara en enkel match tänkte vi men efter att ha sett ritningen är jag superglad över att inte vara inblandad. Men visst hänger jag med dit och hejar på under monteringsarbetet. Dessutom måste någon vara arbetsledare och som bonus serveras det grillad korv till lunch.

Gott nog så!

Förhoppningsvis så gungar vi fram och tillbaka i behaglig takt någon gång i eftermiddag.

Hoppas du får en fin lördag.

hammo

 

Categories: Uncategorized | 40 kommentarer

Inläggsnavigering

40 thoughts on “Äldsta fröken med make…

  1. Gick det bra? Kanske kommer det en bild på den färdigmonterade hammocken?!
    Trevlig helg!

  2. Mysigt, minns du: gunga sin själ i en hammock av Hanson de Woolf United ❤️

  3. Haha, inte heller avis🙂 kram

  4. Åh, bra avsis..!!

  5. Haha! Arbetsledning och dokumentation av arbetet är viktiga saker det🙂

    Jag ÄR dock avis. På den kommande lunchen, alltså🙂

    Ha en finfin lördag!

  6. Underbart att gunga!😀
    Det fixar sig säkert. Önskar en skön lördag. Kram❤

  7. Under din arbetsledning kommer jobbet med monteringen att gå väldans bra. Uppmuntrande tillrop kan vara avgörande i dessa kritiska monteringsskeden. Tyckte nog beskrivningen var svårtolkad! Så en utmaning blir det!
    Men en grillad korv äten i en hammock låter förträffligt.
    Kram!
    Och lyckat till!

  8. Jag tror att Husse fixar detta. Jag skulle inte klara av det. Om jag ser ritningarna blir det ännu klurigare.
    Fin och användbar present.
    Trevlig lördag.
    Kram!

    • Det gick som en dans och samarbetet låg på hög nivå! De blev väldigt nöjda med hammocken som redan är invigd av alla😀

      Kram och det samma!

  9. Hoppas det flyter på smärtfritt.
    En hammock hade varit underbart. På en sån där äkta American Porch. Kram.

  10. Så mysigt med en hammock! Men jag förstår att det är lite pyssel innan det går att njuta i den!
    Hoppas ni får en trevlig dag och att monteringen går snabbt🙂
    Kram

  11. Ezter

    Det är ett elände att montera ihop, tror du måste styra upp det! Det behövs en klok kvinna för sådana arbeten.
    Här väntas det, ctg nu sen får vi väl veta om de kommer hem… Fyra dagar har det iaf gått nu, glad för varje dag.

    • Det gick faktiskt över all förväntan och monteringen var smidigare än vad vi trodde. Skönt att de får komma hem men varje dag som går är bra.

  12. Sån där vill min man ha, han tror att det är piece of cake att bygga själv from scratch. Jag misstänker att bara sätta ihop en färdig är en utmaning, precis som du säger. Jag vill inte ha någon gunga då jag blir illamående av bara det lilla gunget. Men ifall vi skulle skaffa en- var ska man beställa?

    • Vi beställde denna via Bauhaus och den är av märket Hillerstorp. Monteringen gick över all förväntan men två behöver man vara. Så en kompetent arbetsledare på det😉 Jag tror det får bli en här hemma också!

  13. Det låter som en behaglig dag.
    Att börja nytt jobb tar på krafterna. Jag har varken orkat eller hunnit så mycket under gångna veckan. Men allt känns rätt och roligt. Men en sak har jag äntligen tagit tag i och det är strulet med att kommentera på min sida. Nu ska det fungera säger suporten . Jag hoppas att de har rätt.
    Lördagen tillbringas i staden tillsammans med kära make som fyller år i dag. Kanske att vi besöker moderna museet och sedan blir det middag på Nalen. Solen skiner så det kommer att bli en bra dag.
    Kram

    • Det tog på krafterna att börja på min gamla arbetsplats efter sommarledigheten så jag förstår mer än väl att en ny arbetsplats kräver ännu mer. Även om man är rutinerad tar det sin lilla tid att komma in i allt innan man blir varm i kläderna.

      Så bra för det har krånglat en hel del. Önskar er båda en trevlig lördag!

      Kram

  14. Oj de är nog läge för en liten lördagsmuta åt Husse! Allt ordnar sig – till slut! Kram

  15. Åh så bra att hammocken är bra att allt gick smidigt. Kanske fick ni blodad tand och skaffar er en alldeles egen hammock!?

  16. Hoppas att ni sitter där i hammocken och har det skönt nu.
    Kram, Ingrid

  17. Det är så mysigt med hammock. Skönt att ligga i den och filofisera haha.

    Tokblåskram från mig. (blåser som själva 17 här hos mig)

  18. Klart Husse fixar detta🙂 Jag har ju sett det färdiga resultatet redan… på Instagram🙂 kram

  19. Då sitter ni nog och gungar nu, för när man fått ihop det där, då vill man inte sluta gunga ,-))
    Fy glad skulle jag oxå varit över att slippa!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)
    (fin present) ,-)

  20. yfronten

    Nu har jag sett bild på det färdiga resultatet och det ser ut att vara en skön hammock. Bra present!

  21. Ha ha…! Att ge bort arbetsinsats kan vara vågat! En väl genomtänkt gåva!

  22. Alla möbler som skulle monteras och där det följde med en ritning var min avdelning. Jag har monterat ihop alla skåp till tre olika kök och alla garderober också så där var vi kanske lite annorlunda. Skälet till det är att jag hade mer tålamod med ritningar och tyckte faktiskt att det var ganska roligt.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

