Boklös…

….vill jag verkligen inte vara även om det inte blir lika mycket läst som under semestern.

Nej, en bok måste ligga på nattduksbordet så därför var det alldeles perfekt att en av mina beställda böcker fanns till av hämtning på bibblan i går. Dessutom en bok av en av mina favoritförfattare nämligen Elly Griffiths. Böckerna som handlar om rättsarkeologen Ruth Galloway är trivsamma brittiska deckare som i alla fall tilltalar mig mycket. Den senaste heter ”En kvinna i blått” och så här långt är jag inte besviken. Jag kan alltså varmt rekommendera böckerna men jag tycker nog att man ska läsa dem i ordning även om de är fristående.

En fördel med att det lider mot höst är att trycket på biblioteket minskar en smula. När alla turister och sommargäster är här blir kötiderna för beställda böcker ganska så långa men nu återgår det till det normala igen. Alltid något när kvällarna nu mörknar betänkligt. Fast först en varm och solig sensommardag för det har meteorologerna lovat och dem kan man väl lite på!

Trevlig torsdag!

Elly

 

Categories: Uncategorized | 47 kommentarer

Inläggsnavigering

47 thoughts on “Boklös…

  1. Samma här älskar att läsa böcker kram

  2. Ezter

    Böcker är ett måste. Hoppas hinna till bibblan efter sjukhusbesök idag.

  3. Regnet har öst ner under natten men just nu uppehåll å det ser ut att kunna bli hyfsat väder under dagen. Utan läsning vill man ju icke vara, jag kör dubbelt just nu så det tar sin tid… kram

    • Nej, utan böcker vill man verkligen inte vara! Här det en riktigt varm och solig sensommardag så egentligen borde man vara ute i stället. Men…

      Kram

  4. Absolut minst en bok på nattduksbordet … och en på soffbordet🙂 Tack för lästips – jag har inte läst något av henne, men nu ska jag göra det🙂
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

  5. Ta, nu kommer de reserverade böckerna fortare
    — och jag fick ett tips av dig nu Tack!
    Kram och ha en fin torsdag 🙂

  6. Ingrid

    Tack för tipset! Jag ska ha den i åtanke när jag klarat av den jag håller på med.
    Trevlig torsdag!
    Kram, Ingrid

    • Jag gillar böckerna men jag tycker du ska läsa dem i ordning. Händelser på personernas privata plan utvecklas under resans gång.

      Kram och det samma!

  7. Böcker är verkligen viktiga. Visst är det avkoppling och tidsfördriv men jag tycker att jag lär mig mycket, får inblick i mycket och får tänka nya tankar. Det berikar.

  8. (tog inte med något på resan)

  9. Ja en pågående bok som ligger bredvid sängen är ett måste. Tack för tipset!

    Själv ska jag precis börja på Den andra kvinnan av Douglas Kennedy. Har läst två andra av honom. Han är så BRA!

  10. Jodå, meteorologer går att lita på, de kan tala om precis hur vädret har varit.
    Jag brukar också ha minst en bok vid sängbordet, men för det mesta är jag för trött för att läsa på kvällen. Deckare läser jag inte på kvällen, sömnen tar skada. Kanske har med åldern att göra för så´n var jag inte förr vad jag kan minnas.
    Trevlig dag och kram till dig.

    • Så sant som det är sagt! Med facit i hand har meteorologerna alltid rätt. Deckare påverkar rack och lov inte min nattsömn😉

      Tack och kram!

  11. Torsdagskram ♥

  12. Jag blir snart boklös jag med… Kollade och det finns 7 böcker att ladda ned från biblioteket – tack för tipset!🙂

    Ha en bra dag!

  13. Jag älskar hennes böcker och delar din uppfattning om att det är bäst att läsa dom i tidsordning.

  14. Jag har bara läst hennes första bok, har nog kommit av mig lite…Men tack för påminnelsen så att jag kan ”komma på” igen.
    En bok att läsa vill jag också ha till hands men innehållet har skiftat. Har ju i några veckors tid läst mycket fakta inför jobbresan och lite skönlitteratur blev det men även den jobbrelaterad. (Repeterade en del av Arnböckerna…)
    Men nu så kan det bli lita annat.
    Varmt är det, här +24 men molnen tornar upp sig…
    Önskar dig en trevlig torsdag.
    Kram!

    • Läsningen går i vågor och jag förstår att du har fått prioritera facklitteraturen den senaste tiden. I dag har vi härlig högsommarvärme och i morgon är hela 27 grader utlovat! Inte mig emot😀

      Kram och det samma!

  15. Tack detsamma! Har just beställt Nu ska vi sjunga från Bokus.com. Det ska nämligen sjungas för Hjalmar (barnbarnet)!

  16. En god bok är alltid bra att ha tillhands!
    Ha en fin torsdag
    Kram

  17. Stort tack för detta boktips. Är mycket förtjust i brittiska och irländska författare och då jag läser och lyssnar på mängder av böcker är det alltid välkommet med tips på för mig obekanta namn.

  18. Tack för boktips .-)
    Vill själv alltid ha en bok på nattduksbordet.
    Låna på bibblan gör jag åt mamma, får nog börja att låna åt mig själv, har köpt lite väl många.
    Det går i omgångar med bibblan, men där finns ju en skatt.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    • Jag köper få böcker numera utan lånar på biblioteket. Vårt har en utmärkt service och tar alltid in många exemplar av nya och populära böcker så jag är mer än nöjd.

      Kram och det samma!

  19. Jag har aldrig en bok på nattduksbordet, för jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden.
    Men jag läser under dagen och just nu är jag inne i en läsperiod. Nu har jag två att avverka ganska snabbt, lånar också på bibblan😀
    Ha en god dag, kram❤

    • Jag läser oftast en timme innan jag släcker. Har liksom blivit en invand rutin och ett bra sätt koppla av på! Visst är det smidigt att låna på bibblan för servicen och utbudet är verkligen gott!

      Kram❤

  20. En stor fördel att få tips på en bra deckare när det redan kommit ut flera titlar. Då slipper man vänta ”ett år” på nästa och kan lära känna personerna bättre. Jag ska till bibblan ikväll. Efter jag städat färdigt ska jag börja på ”Fågelskådaren”. Samma här. Gärna en lässtund i sängen innan lampan släcks. På tal om lampa. Vad tidigt den där ute släcks. Jag fick ta hjälp av en ficklampa för att plocka hallon klockan 21.00 igår.
    Kram Bosse

    • Håller med. Det är väldigt praktiskt att hitta en serie som man gillar och sedan kunna läsa tidigare böcker. ”Fågelskådaren” har jag läst och gillade den men jag är kanske lite miljöskadad eller hur man ska se det. Ja, kvällarna blir mörka tidigt nu vilket väl känns så där…

      Kram

  21. Tack för boktips. Även jag är en sådan person så jag vill ha ”pågående” bok. Ibland tar det längre tid att läsa en bok, andra gånger går det väldigt fort.

  22. Härligt med boktips.
    Jag måste också alltid ha minst en bok på gång. Kram.

  23. yfronten

    Jag minns inte hur det var när jag jobbade på kommunbibblan, men tror inte att det var så lång kö särskilt på sommaren, men så är vi inte någon sommarstad heller.🙂

  24. Jag borde kanske skaffa mig ett lånekort (heter det fortfarande så) och nyttja biblioteket lite. Jag är lite hagalen när det gäller böcker. Jag älskar att se mina böcker uppradade i bokhyllan. De gör mig glad men det är ju väldigt sällan jag läser samma bok två gånger så det är inte riktigt förnuftigt.

    • Ja, så heter det fortfarande! Jag läser så mycket och har insett att jag sällan läser om böcker. De tar dessutom plats och jag insåg vår begränsning utrymmesmässigt så numera köper jag bara ett fåtal.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

