Det nygifta paret…

…kom hem helt planenligt och Husse hämtade dem vid stationen i stora staden.

Naturligtvis fick han en första rapport medan jag fick vänta tills efter konferensen för att höra hur de hade haft det. Superbra blev svaret och precis som vi hoppades hade de haft två underbara veckor på Zanzibar och en spännande dag i Dubai. Samtidigt så var de ändå nöjda med att vara hemma för två veckor var alldeles precis lagom. När jag hörde om rofyllda dagar på stranden och romantiska middagar kunde jag inte låta bli att jämföra med vår egen bröllopsresa som gick till Lübeck. Längre än så räckte inte våra pengar och själv mådde jag dåligt hela tiden. Åtta månader senare kom förklaringen till det och nu är den unga damen själv nygift.

Tidens gång…

Även i går gick tiden och kvällskonferensen avlöpte smidigt. Informationen var ovanligt relevant och bra vilket inte alltid är en självklarhet. Taleskvinnan för kvällen blev dessutom klar en halvtimme före utsatt tid så vi kom iväg tidigare än beräknat. Bara glada miner kan jag säga och nog var det gott att landa in på hemmaplan tidigare än beräknat.

Så nu är det bara att ta sig an onsdagen som väntar.

Hoppas du får en bra dag!

barbaplan_59394259

 

Categories: Uncategorized | 43 kommentarer

Inläggsnavigering

43 thoughts on “Det nygifta paret…

  1. Trevligt! Själv tycker jag att fem dagar hemifrån är lagom.

    • Det beror lite på typen av resa tycker jag. vi hade fem dagar på Irland och fem i Skottland och det var lagom. Men är det en längre resa till destinationen så stannar jag gärna lite längre. Men av praktiska hundskäl blir det i princip aldrig mer än en veckan. Fast i Brasilien var jag drygt två veckor.

  2. (i min ungdom var jag ett par veckor i USA)

  3. Jag förstår att de nygifta paret tyckte det kändes bra att komma hem efter två fantastiska veckor,
    nu börjar vardagen för de gifta… helt lika samma egentligen som innan bröllopet,
    men ändå helt annorlunda🙂

    Skönt Ni blev utsläppta lite tidigare än beräknat från gruvan.

    Idag, om ca 40 minuter så är det skolstart för Elin,
    då börjar hon 4an med ny lärare och nytt klassrum,

    kram

    • Jag hoppas i alla fall att de är lika lyckliga som på bröllopsdagen😀

      Hoppas att Elins skolstart i åk 4 går bra. Måste säga att deras termin startar sent men jag förmodar att något annat lov är kortare.

      Kram

  4. Ezter

    Jag har bara varit i Danmark😉 Dödstrött… Du har meddelande om utvecklingen, blir nog en lång dag i dag med.

  5. Vad härligt med bröllopsresa till Zanzibar! Visst kan många resa mer idag än förr. Mina föräldrars bröllopsresa gick till Öland😉 Själva var i Vietnam. (Men å andra sidan genomförde vi själva vigselakten där på ambassaden också, och det kostade inte mer än 400 kr allt som allt ;))

  6. Ingrid

    Det finns bröllopsresor och bröllopsresor. Vår gick till Stora Karlsö där vi tillbringade pingsthelgen innan det var dags att åka hem och gallra betor.
    Kram, Ingrid

  7. Vad härligt dom har haft det! Fast lata dagar på stranden är inte riktigt min grej ändå. Undrar om jag ska ta ett premiärdopp för året här snart? Kanske dags…😉

    Skönt att det blev både givande och kort igår så du fick komma hem i tid🙂
    Kram

  8. Är man bara nöjd så spelar tiden på resan ingen roll enligt mig…🙂

    Kram ♥

  9. Vilken härlig resa de nygifta hade och Zanzibar innebär ju bl.a. avkoppling och romantik. Men skönt att komma hem igen brukar det ju vara…
    Det känns som om världen ”krympt” de senaste 25 åren och avstånden nu känns kortare, framförallt är de mer nåbara.
    Skönt att gårdagens kväll förlöpte smidigt och absolut en bonus att ni var färdiga före utsatt tid.
    Önskar dig en trevlig onsdag!
    Soliga sensommarkramar från Stockholm.

    • Visst har världen krympt de senaste åren och fler och fler reser längre och längre. Går trots allt tämligen snabbt att förflytta sig från en kontinent till en annan.

      Tack och det samma önskar jag dig!

  10. Lubeck är en trevlig stad och helt ok för en bröllopsresa tycker jag. Fast då ska man ju inte må illa. Vi nöjde oss med Falkenberg och det var vi helt nöjda med.

    • Lübeck är verkligen en fin och trevlig stad så jag ska inte klaga. Vi har faktiskt varit där några gånger till därefter. Den goda marsipanen gör det inte sämre😀

  11. Så roligt att de var nöjda med sin resa! Och rofyllda dagar på stranden och romantiska middagar låter som en alldeles perfekt bröllopsresa🙂
    Kram och trevlig onsdag

  12. Låter verkligen som att dom haft det bra!

  13. Så skönt att de haft en härlig bröllopsresa och så skönt för dig att konferensen avlöpte väl!

  14. yfronten

    Zansibar låter härligt! Bra att de haft det fint och att ni fått hem dem igen.

  15. Jag förstår hur härligt det var på Zanzibar! Tidens gång lämnar oss förvånade bakom sig. Vårt yngsta barnbarn talade om för mig att när han blir pappa, får jag ett barnbarnsbarn. Han trodde jag skulle bli glad då. En djupt tänkande 7-åring! Kramar

    • Ja, tiden rusar verkligen på och jag hänger i alla fall inte med. Inte på ett sätt man ändå på ett annat. Själv hoppas vi på barnbarn först av naturliga skäl😉

      Kram

  16. Vilken härlig resa de verkar ha haft🙂 Kram

  17. Ja det är lite skillnad på nu och då. Vi hade bara råd med en hyrstugor på oknö. Men mysigt det också.så härligt dom haft det. Ha det bra på jobbet, kraam

  18. Underbart med en sådan resa!!

  19. De har haft en fin resa förstår jag, ett minne för livet kanske! Fast det berättades inget om något illamående ;- )) ?

    Tänker mig att er resa till Lübeck blev trevlig också, det är en hemtrevlig stad, eller hur man ska uttrycka det. Lite gammaldags och liten, fast den inte är så liten.

    • Nej, några sådana åkommor har inte rapporterats😉

      En bra beskrivning av Lübeck för precis så är staden. Hyfsat trevlig får jag säga om jag ska vara ärlig för jag kunde inte äta på hela tiden så vi fick lämna ett par restauranger…

  20. Så härligt! Två veckor brukar vara så där lagom bra 😊 Hoppas du får en lugn helg, känns som din vecka har varit intensiv❤️

    Kram❤️

    • Två veckor känns oftast lagom när man är på samma resmål. Ska man stanna längre får man nästan hyra bil och se dig omkring.

      Veckan har gått i ett så det ska bli skönt med helg!

      Kram och ha en fin fredag❤

  21. De flesta tänker nog på sin egen bröllopsresa (om man är gift och har gjort en sådan) när man hör om någon annans resa. Vi var väldigt unga och hade inte råd med mer än en lånad husvagn och en tur in i Norge och Norra Sverige. Den var helt perfekt i alla fall så det är nog inte resmålet som är det viktigaste🙂 Härligt att de har haft det fint.

    • Håller med dig helt och hållet. Vår resa var fin och vi var nöjda bortsett från att jag mådde så dåligt. Vi hade inte större resurser och inte förväntningar på något annat heller.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

