Så var vardagen…

…här igen!

Son med flickvän samt flickväns mamma återvände till huvudstaden i går. Tomt blev det så klart men sådan är tillvaron. På onsdag åker flickvännens mamma tillbaka till Brasilien. En nätt liten resa på 48 timmar som inte är att leka med. Redan nu vet vi att son med flickvän ska tillbringa jul- och nyårshelgen där. Flickvännen har inte varit hemma på två år och det känns naturligtvis. Speciellt mormor och morfar längtar och jag förstår dem. Vet så väl hur det var när barnen var på vift…

Vi kan däremot glädjas åt att de nygifta kommer hem i morgon efter två fantastiska veckor på Zanzibar. Det innebär att Husse får ta itu med att montera hammocken som var vår present till dem. Tyvärr råkade Husse trampa på en rostig skruv i går och den gick rakt in i foten. Tur att stelkrampsvaccinet är i hamn men nu gäller det att det inte ska bli infekterat.

Själv beger jag mig till gruvan och mer spännande än så blir inte min måndag…

Hoppas du får en bra start på veckan!

bord

Categories: Uncategorized | 39 kommentarer

Inläggsnavigering

39 thoughts on “Så var vardagen…

  1. jo, varannan jul där varannan jul hos oss, försöker vi…. Hur gick det med portugisiskan?

  2. Ha en härlig måndag kram

  3. Ja det var sig en rejäl resa, 48 timmar…
    Gäller att ha både det ena och det andra med sig då i handbagaget för att bedriva tid…
    Kram

  4. 48 timmar – jösses! Men då måste hon ha både byten och uppehåll på vägen. För jag har flugit till Peru, och dit var det ca 14 timmar från Madrid har jag för mig. Plus då 4 timmar i Madrid, och den tid det tog att åka dit från Sverige. Men det blir inte 48 timmar, trots att Peru ligger längre bort än Brasilien.
    Kram 💕

    • Först är det flyg till Paris och därefter till Sao Paulo. Sedan flyger man vidare till Porto Alegre och där är det byte till buss som tar sju timmar. Så med väntan och transport blir det nästan två dygn…

      Kram

  5. Måndagskram ♥

  6. Sådan otur Husse har… otäckt med rostiga skruvar.

    Hur har det gått med portugisiskan för Dig?

    Idag sparkar vi igång vardagen… håll en tumme å skänk oss en tanke.

    kram

  7. Jösses… 48 timmar??? Och ändå är ni så nära Kastrup med fina förbindelser. Men det är klart, Brasilien är ett väldigt stort land…

    Stackars Husse. Hoppas han inte har alltför ont.

    Ha en fin inledning av nya veckan!
    Kram

  8. 48 timmar på resande fot! Där någonstans går min gräns, men för barnen står man ut med det mesta!
    Ajaj, en rostig spik är inte kul! Hoppas att Husse slipper en infektion! Får man inte antibiotika i förebyggande syfte?? Kram

    • Jo för barnens skull får man offra sig. Jag vet inte om man får det. Hur som helst så verkar det inte vara infekterat i alla fall. Alltid något…

      Kram

  9. Så gjorde jag på Kreta en gång, i vattnet. Tetanus, undrade doktorn. Och det gjorde jag också. Hoppas det läker enligt plan.

  10. Önskar dej en bra dag på jobbet, tur det finns stelkrampssprutor, måste gjort ont. Själv har jag ledig dag idag. Kramar

    • Ja, det är verkligen tur. Det gjorde rejält ont men förhoppningsvis ska det läka planenligt! Hoppas du får en skön ledig dag😀

      Kram

  11. Ezter

    Kan förstå att svärdottern vill hem över julen! Det är långt hem för hennes del! Aj, med rostiga spiken! Väcker ett barndomsminne till liv. Vi flyttade till lägenheten (där mamma bor än) 1966. De byggde grannområdet och vi gick dit och kollade. Mamma hade gympaskor, typ converse på sig. Hon trampade på en rostig spik, den gick rakt genom sulan och upp i foten. Hur det gick sen vet jag inte, men hon lever än och fyller 84 i år, så helt illa gick det ju inte😉
    Hoppas Husses sår läker fint!

    • Jag förstår också att hon vill hem för två år är en lång tid! Då finns det nog hopp om Husse också😉 Men det skadar inte att hålla koll.

      Hoppas du får en bra dag!

  12. Det händer mycket i familjevärlden! Långväga nära och kära. Då har ju inte jag några avstånd till mina barn, om man jämför.
    Ha det gott och önskar en god veckostart! Kram!❤

  13. Ajdå! Rostiga skruvar är ingen höjdare. Tur att det finns stelkrampssprutor

  14. Men oj, stackars Husse som trampade på en rostig skruv. Hoppas nu det läker som det ska och att det inte blir infekterat!

    Men 48 timmars resa för sonens svärmor lät väldigt jobbigt! Men vad gör man inte för att få träffa sina favoriter…..Får bara hoppas att Max inte flyttar så långt bort! Hur skulle det då gå med Patrik som vägrar flyga😦

    Kram

  15. Oj, så mycket som har hänt sedan jag kikade in här senast! Många underbart fina foton!

  16. En rostig spik i foten är inte lyckat men hoppas det stannar då utan vidare infektion. Stelkrampssprutan är ju en klar fördel…Men bäst att ha koll ändå.
    Helgen passerade och hade många trevligheter med sig och en ny vecka väntar. Några åker och andra kommer hem…
    Hoppas den långväga resan till Brasilien går bra för en lång resa är det förvisso.
    Kram!

    • Visst gäller det att vara observant för en infektion kan det bli ändå och det är inte så bra.Men hittills verkar det lugnt och harmlöst. Ja, det är det verkligen. Väntan mellan flygen och sedan buss gör onekligen sitt till.

      Kram

  17. yfronten

    Då får vi hoppas att det går bra med flygresan och husses fot!

  18. sockenvagenssota

    Trist att de åker dit över jul, men jag förstår om hon längtar och att hennes familj längtar. Alltid är det någon som får sakna och längta när man kommer från olika håll och hittar kärleke ❤️ Kram

  19. Stackars Husse. Vilken otur. Men med bra sårvård läker det förhoppningsvis ganska fort.
    Än så länge har jag haft turen att få hem alla ungar varje jul men jag kommer aldrig att låta dem tro att jag förväntar mig det. Men så länge de kommer är jag väldigt glad🙂

    • Det får vi hoppas. Barnen brukar fira julen hemma men på grund av utlandsboende har man saknat några av dem och visst blir det tomt. Men jag förstår att flickvännen vill åka hem och hälsa på!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

