Allt eller inget…

…så blir det ofta!

I dag är vi bjudna på lunch hos äldsta frökens svärfar. Son med flickvän och eventuell svärmor bor i brudparets hus som ligger intill äldsta frökens svärfars hus. Hoppas ni hängde med där! Hur som helst så blir det alltså lunch klockan ett vilket ska bli mycket trevligt. Det brukar alltid vara god mat så även i dag lär äktenskapsdieten få stryka på foten.

Därefter hänger son med sällskap hem till oss och sedan så blir det kräftskiva på kvällen. Lite körigt ja, men jag förberedde en del i går. En väldoftande Västerbottenpaj vilar redan i kylen, huset är hyfsat städat (med betoning på hyfsat) och efterrätten blir ett halvfabrikat. Men ibland måste man göra det lätt för sig. Yngsta fröken med sambo kunde inte komma för de njuter av kräftor i Göteborg i stället. De får liksom sprida gracerna mellan familjerna

Trevlig lördag!

Ett av gårdagens mästerverk

blib

Categories: Uncategorized | 52 kommentarer

Inläggsnavigering

52 thoughts on “Allt eller inget…

  1. Trevligt! Som omväxling får jag laga min mat själv idag 😊

  2. (verkar som jag får lite lästid idag 😎)

  3. Hmm… Jag tror jag hängde med där i början efter att ha läst några gånger (med betoning på ”tror”)😉

    Låter som finfina planer!🙂

    Ha en härlig dag och gomorron igen🙂

  4. Ezter

    Hoppas det klarnar upp idag också då, så ni kan sitta ute! Ha en riktigt härlig dag och kväll🙂

  5. Alltid gott med god mat!🙂 Då är det inte svårt att äta och må gott, har man dessutom trevligt sällskap så höjs trivselfaktorn. Önskar er en trevlig helg!

  6. (eventuell svärmor?? ”eventuellt svärmor bor” förstår jag bättre🙂

  7. sockenvagenssota

    Önskar dig således en trevlig och välsmakande dag🙂 kram

  8. Trevligt att bli bortbjuden på middag! Och lika trevligt för er att ha kräftskivan att se fram emot ikväll. Och visst är det konstigt att man alltid städar huset innan man får gäster…..egentligen borde man ju vänta tills de gått hem🙂
    Kram och trevlig dag

  9. Värt att fuska dessa dagar…

  10. Go mat å gott sällskap är ju aldrig fel🙂 Jag hoppas vädergudarna är Er nådiga å Ni slipper regn.

    Igår hade jag lördag så idag är det en bonus dag😉 kram

  11. Vilken rolig och varierad dag det blir!
    Och kräftor är ju väldigt ”mager mat”, värre är det kanske med tillbehören. Men man lever bara en gång….Tror jag i alla fall.
    Njut! Önskar dig en fin dag på alla sätt!

    Och ”mästerverket” på stranden är jättefint! Hoppas dagen blev lyckad!

    Kram!

    • Ja, det finns hopp om dagen! Kräftor är mager mat och jag behöver inte fokusera på pajen😉

      Adepterna var superduktiga och kreativiteten var på topp! Imponerande minst sagt😀

      Kram och det samma önskar jag dig!

  12. Så gott med kräftor. Det måste det bli här med snart. Kram.

  13. Jo då nog hängde jag med🙂 Önskar dig ett fantastisk lördagsnöje med denna hela dagen!
    kram

  14. Jag räknar ut att ni nog sitter till bords just nu. Smaklig måltid!😀
    Det blir en härlig dag för er. Önskar njutning och glädje. Kram❤

  15. Åh, vad sugen jag blev på västerbottenpaj nu. Bon appetit🙂

  16. ”Allt eller inget” är en väldigt trevlig engelsk musikal med strippande arbetslösa män🙂, sett filmen, musikalen går i Göteborg nu (Stålindustrin tvingas säga upp många av sina arbetare, som fruktlöst försöker finna någon annan sysselsättning.)

  17. Mycket trevligheter som väntar i dag alltså. Lunchen är ju avklarad nu och kräftorna väntar. Hoppas att de smakar bra. Västerbottenostpajen gör det säkert!
    Kram, Ingrid

  18. Kräftskiva låter ju trevligt…ha så trevligt🙂

  19. Vilken härlig guldkille ni gjort, den blev jag glad av ,-)))
    Då njuter ni av kräftor och god paj nu ,-)
    Jag hängde inte med i början av inlägget måste jag erkänna, men ska läsa om det några gånger till ,-)))
    Ha det fortsatt fint
    KRAM Primrose ,-)

  20. Att bli bjuden är alltid gott!

  21. Hoppas kräftorna smakade. Det gjorde våra.

  22. Där snurrade du till det rejält för mig, å så här ser jag ut (😨)

    Godnatt å godmorgon

    Kram ❤

  23. Hmmm… Du hänger tydligen inte på blogglåset på söndagar heller?😉

    Ha en skön söndag – när du vaknat!😀

  24. Mm, västerbottenspaj är något av det godaste som finns!
    Kram 💕

  25. Du blir mästare på social logistik! ;- )

  26. Jag tror att alla var nöjda med den menyn och sällskapet var väl det viktigaste🙂 Alla vi, som har utflyttade barn, njuter nog mest när ungarna hittar hem en stund igen.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

