Fredagen är här…

…och den arbetsrelaterade delen av den bjuder på några timmar utomhus i glatt och livligt sällskap.

Vi beger oss till stranden för olika aktiviteter och en av dem innebär så klart att bygga i sanden och skapa fantasifulla och spännande mästerverk. Skulpturmakare var ordet! Matsäcken är nästan packad vilket innebär att jag lagt ner Pepsi Max och en proteinpudding med chokladsmak. Sedan gör jag det lätt för mig och stannar till vid vår tårtleverantör som även är en fena på att göra goda räksallader. Handpillade naturligtvis.

Väderprognosen utlovar en fin och solig dag vilket passar oss alldeles perfekt. Något bad blir det inte för det innebär ett på tok för stort ansvar när man är iväg med drygt hundra barn. Men strosa fram och tillbaka vid strandkanten, det tänker jag göra.

Hur ser din fredag ut?

Ha en bra dag.

figu

Categories: Uncategorized | 50 kommentarer

Inläggsnavigering

50 thoughts on “Fredagen är här…

  1. samma här; några timmar utomhus i glatt och livligt sällskap🙂

  2. Ezter

    Är mör idag, allt var bra, han piggnade till rejält, så igår var vi i Ullared, köpte en del småplock de behöver när det är dags. Nu ska jag till jobbet, sen handla, packa, klippa en asiat (=svårt!), duscha. När Maken kommer kör vi till husvagnen🙂

  3. Önskar en fin fredag! Vi ska packa och handla inför helgens bröllop och sedan ge oss ut i skärgården.

  4. Låter som en alldeles underbar arbetsdag🙂 här är det hemmajobb och tända ljus för det regnar kram

  5. Vi ska också vara utomhus denna dag, tyvärr. Just nu ösregnar det, paraply packas med åt den som håller sig i bakgrunden…
    Kram

  6. Ha ha ha, ser inte den där varelsen lite uppgiven ut?😀

    Glad fredag å kram ♥

  7. Låter mysigt!
    Här är vädret inte badvänligt just nu.

  8. En sån räksallad skulle jag gärna sätta tänderna i…🙂

    Jag hade en plan att gå på marknaden, det är ett par grejer som jag behöver och som jag vet finns där. Men när jag tittar ut… Fasen vad med folk! Jag undrar jag om jag verkligen behöver dom där grejerna när jag tänker efter…😉

    Hoppas du får en bra dag – trots avsaknad av bad (och brassestol?)🙂
    Kram

  9. En sån skön skoldag, kanske inte den lättaste för Dig som lärare men för eleverna, en bra start🙂
    kram

  10. Låter som en alldeles väldigt trevlig fredag och lite extra med en god räksallad som matsäck. Trevligt att vara på stranden!
    Här är det viss solbrist men jag ska ge mig ut på lite äventyr i staden.
    Kram

    • Här var det mulet i morse men plötsligt solade det upp och blev så varmt och skönt! Perfekt för oss. Hoppas du får en bra tur i staden.

      Kram

  11. Hoppas att dagen fortsatte med soligt, varmt och skönt väder.
    Här tittar solen fram lite försiktigt just nu, men det har annars regnat till och från. Jag var dock ute på en promenad efter lunch och lyckades ta mig torrskodd hem.
    Kram, Ingrid

    • Här blev det en strålande och varm sommardag precis som det brukar vara i augusti. Men regn lär vara att vänta i morgon…

      Kram och trevlig kväll!

  12. En bra och trevlig arbetsdag, verkar det som. Och, sandskulpturen ser härlig ut.
    Det är bra att passa på och njuta av solen och den eventuella värmen.
    Trevlig kväll.
    Kram!

    • Det blev verkligen en härlig och skön sommardag och det gällde att passa på. Regn är visst utlovat i morgon…

      Kram och det samma!

  13. Vilken härlig dag. Kram.

  14. Vilken trevlig skoldag! Kan tänka mig att den blev uppskattad av eleverna också!
    Och räksalladen lät väldigt god!
    Här blev det en trevlig fredagsförmiddag tillsammans med Ama och Carita!
    Kram och trevlig kväll

  15. Det lät som en trevlig arbetsdag. Gissar på att ni hade fint väder också.
    Fredagskram Bosse

  16. Vilken kul dag du verkar ha haft, med sol och allt! Jag har sovit heeela fredagen och packar ihop för natt nr 3 på jobbet…hm…

  17. en trevlig fredag verkar du ha haft.
    själv har jag besökt två kyrkogårdar och sen målat i köket, där det pågår renovering. och ätit god middag lagad av käre maken. och jag tänker avsluta fredagen framför teven med den nya engelska deckaren på ettan.

    • Ja, det blev en bra arbetsdag minst sagt men väldigt intensiv ändå! Renoveringar kräver sin kvinna så jag hoppas att kvällen blir avkopplande!

  18. Åhh, så mysigt!

  19. Vilken härlig arbetsdag! Den skulle jag ha velat haft idag istället för nedgrävd i arbete med arga föräldrar i telefonen😉 Så kul att bygga sand”slott”😉 Kram

  20. Oj många barn att hålla reda på. Förstår att du ej hunnit med bad. Men mysig dag lät det som. Själv har jag firat äldsta dottern i förskott i kväll, bjudna på god mat, inte fel. Nu blir det fotboll, spännande. Ha det bra och stor kraam

  21. Malde

    Vi har varit på utflykt, Maken och jag. Arboga Robotmuseum, där jag fick se det jag arbetade med för länge sedan. Annat också. På hemvägen stannade vi vid Taxinge Slottscafé (=Kakslottet) och åt lunch med efterrätt (=räksmörgås och tårta). Hem och sova middag🙂

    Måndag börjar allvaret igen😉

    Kram❤

    • Vilken härlig avslutning på semestern och så roligt att uppleva gamla arbetsminnen! Räksmörgås är alltid rätt😀

      Kram och ha en fin lördag❤

  22. Vi hade en strålande vacker sensommardag igår och jag antar att ni också hade det. 100 barn på en strand – då gäller det verkligen som vuxen att vara alert! Kram

  23. Konstigt… Här har det gått och blivit lördag?😉

    GOMORRON!!!
    Ooops…😉

  24. Härligt konstverk!

  25. Vilken förmån att kunna ta med klassen till stranden🙂 Men jag förstår att du inte vill riskera att någon råkar illa ut i vattnet. Det är verkligen ett stort ansvar.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

