Någon större framgång…

…blev det inte för mig i Bosses tjugoandra uppgift i hans lek.

Denna gång gällde det att hitta yrken som slutade på ”makare” och trots besök på tre kyrkogårdar varav en väldigt stor så fanns det inte mycket att fotografera. Däremot så hittade jag några stenar vars yrken slutade på ”makarmästare”. I ärlighetens namn så blev jag lite förvånad för jag trodde att stora staden skulle ha många gravstenar med hantverkstitlar men så var det verkligen inte. Byggmästare fanns det däremot i parti och minut och jag såg även en cirkusartist vilken nog inte hör till vanligheterna.

Men mästare har visst varit med redan men av någon märklig anledning så missade jag den deltävlingen. Nåja, det är inte lönt att gråta över spilld mjölk för trots allt har jag fått en rejäl cykeltur och flera promenader. Gårdagens blev extra lång så även om jag nästan gick i cirklar så blev det många steg.

Dessutom slog jag två flugor i en smäll och satte en vacker bukett vid mammas och pappas grav. Så ute i ogjort ärende, det var jag inte.

Så några bilder som är klickbara:

Trevlig onsdag!

Categories: Uncategorized | 49 kommentarer

Inläggsnavigering

49 thoughts on “Någon större framgång…

  1. Bra jobbat å go’ morgon, jag hoppas Du får en fin onsdag, kram

  2. Ezter

    Du hittade ju flera stycken! Värt poäng tycker jag! Cirkusartist, ja det står nog inte på så många stenar!

  3. vagnmakare har jag knappt hört, tänk att stå vid sin läst hela livet. Makens morfars grav står det sjökapten, borta flera år under kriget, yngste sonen var 3 år när han såg honom första gången – detta var tiden innan pappaledigheter.

  4. (maken hette Olsson innan han föddes – sedan bytte föräldrarna namn för posten kom alltid fel)

  5. Har ej försökt ännu, men går nog bet på denna uppgift. Ha en bra dag kramar

  6. Du fick ändå tag i fyra stycken! Bra gjort! Jag vet av egen erfarenhet att det inte var lätt🙂.

  7. Bra att du slog två flugor i en smäll. Mästare hade jag i allra första inlägget i januari, som råkade bli en lek med många efterföljande moment. Nu tog du ledningen i 22:a momentet.🙂
    Kram Bosse

  8. Pingback: Jag vill ha revansch på mig själv | Bosse Lidén

  9. Ser att du till och med leder nu – väl värt mödan alltså🙂
    Kram och gomorron!

  10. Tycker du jobbat duktigt!

  11. Heja dig – du lyckades få ihop många ”makare” – bra jobbat!

  12. Har inte varit in hos bosse och läst om någon ny lek. Men jag ska göra det nu strax.
    Tycker du jobbat bra jag, och dessutom fick du motion på köpet.

    Kram på dig!

  13. Min pappa var cykelmakare. Fast det var mer ett intresse, han hade annat jobb också. Fast nuförtiden vet jag inte om man säger cykelmakare!?
    Kram

  14. Du jobbade på bra🙂 ju kram

  15. Grattis till dom ”makare” som du hittade… .🙂

    Kram ♥

  16. Bra jobbat !!🙂 å fin onsdag kram

  17. Grattis bra jobbat, jag hittade ingen makare alls.
    Hissmontör bla och så många andra yrken, men ingen makare.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  18. Bra jobbat! Tror inte det finns så många stenar med makare.
    Jag var ute en sväng igår men då hade jag glömt att det var makare och inte mästare.
    Något på m var det ju.
    Ska ge mig ut på nytt idag.
    Stort grattis till din ”fångst”.
    Kram!

    • Tack, för det var verkligen inte lätt. Kanske borde jag valt en annan stad men det var lite ont om tid så det fick räcka så här…

      Kram och ha en bra dag!

  19. Det var väl riktig bra jobbat! Och att du dessutom hittade en cirkusartist tycker jag du skulle få extra poäng för🙂
    Ha en bra onsdag
    Kram!

  20. Jag kommer från en släkt med kakelugnsmakare

  21. Det är vackra gravstenar och att få ihop så många makare är inte dåligt. Jag måste ta en vända till Klinte kyrkogård och se om jag kan hitta några.
    Trevlig onsdag!
    Kram, Ingrid

  22. Makare var inte lätt men duktigt jobbat, vi kommer igen på nån annan uppgift.

  23. Du fick ju tag i flera stycken! Jag är imponerad! ..Och så blommor på nära och käras grav, inte dumt det heller🙂 Kram!

  24. Grattis till dig. Det var många makare du hittade om jag jämför. Det var en svår uppgift, skulle önskat att jag hade haft mera tid och ork, men så kan det bli. Jag tror att just ”makareyrken” var lite för enkla för att förr i tiden, då yrken skrevs, platsa på en gravsten, i alla fall i storstäderna.
    Vi tar nya tag.
    Kram!

    • Jag tror att du har helt rätt i det antagandet så det var säkert därför det var så svårt att hitta några. Men skam den som ger sig och snart är det nyare och lättare tag hoppas jag😉

      Kram

  25. Det var duktigt gjort, grattis! Och många steg därtill! Kul lek.
    Godnattkram❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

