Jag fick en glimt…

…av mitt schema i går och vad jag kunde se så verkade det okej.

Bara inget ändras nu…

Med andra ord mycket bättre än den katastrof som jag såg i våras så det var alltså väl värt att vänta in i det sista. Förvisso hade det blivit en del andra förändringar men inget direkt som gör mig något och med det får jag nog låta mig nöjas. Men visst var det i grevens tid att det blev klart!

Gårdagens eftermiddag bjöd på en föreläsning som var bland det absolut segaste som jag någonsin varit på. Dessutom så var stolarna så pass obekväma att jag redan efter tio minuter hade en rejäl träsmak och knappt kunde sitta kvar. Såg att kollegorna vred och vände på sig och alla såg bara tröttare och tröttare ut. I halvtid gäspade många och inte ens en kopp kaffe hjälpte upp. Så när klockan var fyra var vi ett lyckligt gäng som lämnade konferenslokalen.

Själv passade jag på att besöka lilla arbetshålans kyrkogård för att se om jag kunde hitta något användbart där. Vanligtvis brukar kyrkogården vara en mycket rofylld plats men det var den inte igår. Flera barn tjoade och hojtade så jag trodde först att någon förskolegrupp var på besök. Men nej, så var det inte. I stället var det Pokémon go som gällde och tydligen var jakten minst sagt lyckad! Min gick väl så där men några ”makare” hittade jag till slut. Fast nöjd, det är jag inte.

Trevlig tisdag!

pokemon

Categories: Uncategorized | 46 kommentarer

Inläggsnavigering

46 thoughts on “Jag fick en glimt…

  1. Ezter

    Så skönt om schemat är till belåtenhet! Hoppas det ser bra ut när du får det i sin helhet!

  2. aha, du har också börjat jaga! 😀 Bra sätt att promenera.

  3. Tänk om Bosse bett om pokémons istället för ”makare” då hade det blivit fart på även mig. 🤗
    Hoppas schemat blir helt okej.

    Kram ❤

  4. Låter bra med schemat där!🙂

    Trodde först att du hakade på och jagade Pokémons, nån kan väl heta Makare, vad vet väl jag? Men sen kom jag ihåg utmaningen🙂

    Ha en finfin dag!

  5. Bra att du är rätt nöjd med schemat.
    Ja pokemon finns tydligen överallt, vet inte ens hur spelet ser ut,,-)
    Makare blir det att leta efter idag, du har ju tur jag kan inte minnas jag sett någon makare när jag tittat på gravstenar men jag kan ju ha tur.
    Ha en fin dag KRAM Primrose ,-)

  6. Jag gillar inte spel på mobilen alls, så inget för mig, men kul för er som gör🙂 bra att det ser bra ut & hoppas det håller …så fin bild på din header🙂 fin tisdag kram på dig

  7. Skönt att schemat ändrades till det bättre!
    Finns nog inget värre än en tråkig föreläsning…

  8. Så skönt att du känner dig nöjd med schemat!
    Jag trodde också att det var du som skulle jaga pokémon🙂
    Kram och trevlig dag

    • Ja, var nöjd i morse i alla fall. Hyfsat nöjd om jag ska vara ärlig. Hur det ser ut nu vet jag knappt…

      Nej, det avstår jag och jagar annat i stället😉

      Kram

  9. Bra att du ser ut att få en schema som fungerar, nog så vikitgt.
    Ja, Pokemons finns det gott om. Här ramlade en man i 30-års åldern i kanalen i sin jakt och viss munterhet uppstod. Några boendes på en husbåt drog upp honom, men telefonen försvann. Lika bar det.
    Har också tttat efter makare och får fortsätta lite till.
    Önskar dig en bra tisdag och kanske slipper du föreläsning idag. Eller ta med egen stol om det är någon…
    kram!

    • Schemat är inte i hamn så nu gnisslar jag snart tänder. Pokémons avstår jag men makarna får jag ta itu med.

      Kram och ha en bra dag!

  10. Huvva för tråkig föreläsning å att då sitta obekvämt, usch😉 Tror ju stolarna är utformade så ingen ska somna🙂
    Skönt schemat verkar okey.
    kram

    • Det var verkligen alldeles gräsligt att sitta på dem och jag hade ont överallt till slut. Suck. Schemat verkade i alla fall okej i morse…

      Kram

  11. Skönt med ett bra schema!

  12. Jag undrade just när jag läste vad man skulle kunna hitta för något användbart på en kyrkogård.🙂
    Kram ❤💕

  13. Skönt. Mitt schema för året ser också okej ut. Dock blev vi abrupt en heltidare kortare vilket såklart ställt till det i arbetslaget. Inte optimalt, men vad gör man inte för ekonomin?
    Kram.

    • Skönt att du är nöjd med schemat. Mitt blev okej men inte toppen fast ibland är det väl bara att acceptera. Hoppas det ska fungera hos er ändå trots en heltidare mindre…

      Kram

  14. Det är viktigt med ett bra schema. Skönt att det verkar så för dig.
    Jag trodde i min enfald att det inte fanns några dåliga föreläsare längre. Konkurrensen är så stor, så de dåliga borde sålla bort sig själva. Kramar

    • Tyvärr fungerar det inte så utan det finns många dåliga föreläsare. Jag kräver mer än att man läser innantill från en powerpointpresentation…

      Kram

  15. Åh sådana där konferenser är olidliga! Mina sympatier till din stackars bak. Tur att du fått ett bra schema.

    • Visst är det rent gräsligt men det vara bara att tiga och lida vilket jag gjorde. Bra och bra, okej i alla fall och med det får jag nöja mig!

  16. Jag håller tummarna för att ditt schema inte ska förändras till det sämre i alla fall…

    Önskar dig en fin termin!

  17. Det var ju skönt att schemat verkar var vettigt! Det är nog lättare att hitta Pokémon än makare misstänker jag.
    Ha en skön tisdagskväll!
    Kram, Ingrid

  18. Så skönt att schemat verkar till belåtenhet. Det är rätt viktigt🙂 Är lite emot pokemongo. Inte motionsdelen med det hela, vilket är bra men oftast är dom som jagar på fel ställen. Men det är väl bara att vänja sig, det är väl ditåt spelen är på väg nu. Kram

    • Till belåtenhet är lite väl mycket sagt men ok i alla fall vilket jag är tacksam för.Jag spelar inte själv men nog ser det lustigt ut när vissa kommer ångande. Fast motion ger det i alla fall😉

  19. Jag har inte lekt med Bosse på länge, så jag fattade noll när jag läste om makare på kyrkogården. Men förstår nu att det var typ urmakare.
    Det var väl bra att schemat blev bättre tillrättalagt. Men det där med träsmak, det har jag ett obehagligt minne av sen tågresan från Öland, brrrrr.
    God kväll och kram❤

  20. yfronten

    Här är schemana inte alls klara och jag tycker så synd om lärarna! Jag bestämmer lite själv hur jag gör denna vecka.🙂 Bra att ditt schema är klart!

  21. Så skönt att det blev bättre än väntat.
    En ointressant föreläsning gör det inte lättare att uthärda på obekväma stolar och obekväm sittställning gör det svårt att tillgodogöra sig en föreläsning. Kanske lite dålig planering av den som organiserade.
    Hoppas du nu kan se fram emot terminen med lust och energi🙂

  22. Skönt att du har fått ett bättre schema! Du var ju rejält orolig över det du fick i våras.

    Sitter i bilen på väg hem från fjällen nu, så passar på att läsa ikapp. Längtar efter bröllopsinläggen😊

    Kram ❤️

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

