I dag…

…får jag förhoppningsvis veta hur jag kommer att arbeta detta läsår.

Måste erkänna att det känns en smula frustrerande att inte veta så här tre dagar innan adepterna dyker upp. Förvisso har vi inga barn hemma och den biten att ta hänsyn till med det är viktigt att logistiken kring hundarna fungerar och just nu har jag inte en susning om hur dagarna kommer att se ut.

Ny vecka som sagt och nya utmaningar. Som vanligt så viftade helgen förbi med blixtens hastighet och måndagen kom snabbt. Men så är det när vardagen har knackat på. Snart mot gruvan för jag förmodar att jag börjar klockan åtta. När jag slutar? Tja, det får dagen utvisa. Ibland är livet extra spännande.

Hoppas du får en bra start på veckan!

schema

Categories: Uncategorized | 42 kommentarer

Inläggsnavigering

42 thoughts on “I dag…

  1. Ezter

    Hoppas schemat blir bra! B1 börjar 1an idag, så då är de tidigare än er. Onsdag gäller här hemma tror jag.
    Mellan kom lyckligt hem till Huvudstaden, de hade stannat fyra ggr. Första gången hon körde själv och så så långt! Men de hade tagit det i lugn och ro, skönt. Men det var en lättnad när sms kom vid 11 att de var hemma.
    Nu ska jag strax köra till jobbet, somnade framåt tre… Gäsp. Men det hör ju till, natten innan man börjar jobba igen.
    Ha en fin dag! Och headern förresten! Fiiin!

    • Det var ovanligt tidigt och jag trodde nästan att vi var först ut. Men många börjar nog på onsdag. Skönt att körningen gick bra för det är trots allt en bit. Men man får ta det lugnt och rasta med jämna mellanrum. Visst hör det till att sova dåligt natten innan man börjar men sedan så kommer man snabbt in i rutinerna igen…

      Ha en bra kväll!

  2. Hoppas du får schema som passar dig och som du blir glad över.🙂

    Kram ♥

  3. (hundrastare ser man lite överallt – en titel att ha på gravstenen?)

  4. Godmorgon znogge! Hoppsan sa vilken utmaning att ännu inte fått veta schema … hoppas då det blir klart idag! Jag har scrollat bakåt i dina inlägg och fått med mig lite av varje🙂 brudens mors outfit var en höjdare!
    Må dagen ge klarhet i schema och annat för dig!
    Kram

  5. Jobbigt att inte veta suck kram

  6. Hoppas det blir ordning på torpet och att schemat blir till belåtenhet!

    Ha en härlig start på veckan🙂

  7. Galet. Det borde väl vara en rättighet att veta när man börjar å när man slutar sin arbetsdag,
    vare sig Du har barn eller hundar, så kan Du ju ha annat för Dig än att vistas på arbetsplatsen.

    Jag hoppas det blir ordning på schemat.

    En fråga, kan Du som lärare få ”håltimmar” mitt på dan då Du är ledig å sedan fortsätta jobba,
    typ som sjukvårdens delad tur?

    kram

    • Visst vill man veta för man har trots allt ett privatliv. Tack och lov kan vi inte få delade turer men mitt första schema var nästan så. Då gick det inte att få ihop arbetstiden men nu verkar det bli bättre!

      Kram

  8. Det kan jag tänka mig att det är frustrerande att inte veta hur du ska jobba! Men hoppas det blir bra tider som passar både er och hundarna!
    Ha en bra dag
    Kram

  9. Ja, det är lite nervöst innan schemat ligger klart. Det blir ju någon slags turordning i schemaläggning. Först det vi kallade övningsämnen eftersom specialsalarna låser upp för klasserna- Sen kommer klasser och ämnen. Till slut vi som är speciallärare. Så jag har fått en viss vana under några år med att det dröjer innan mitt schema är klart. Det är ett evigt pusslande och i år har jag ingen aning hur jag ska klämma in mina elever på bara två dagar, mot att ha haft tre dagar förut. Jag gör första dagen efter vurpan i trappen på onsdag. Hoppas ditt schema blir bra och ”hundvänligt”.

    • Vi brukar ha vårt schema klart redan efter påsk men i år har det dragit ut på tiden. En bidragande orsak är uppsägningar och sedan nyanställningar. Då fick kompetensen ses över vilket innebar ett nytt schema. Ja, hej och hå…

      Skönt att du är bättre efter vurpan!

  10. Jag trodde i min enfald att era scheman var klara när ni kom tillbaka efter lovet. Trodde det ingick i rektorns arbetsuppgifter. Där ser man hur fel man kan ha! Hoppas att du blir nöjd med ditt schema! Kram

    • Våra scheman brukar oftast vara klara redan efter påsk men i år blev det inte så. Vår rektor är inte inblandad utan det är en kollega som lägger våra scheman. Hon har haft ett hästjobb och jag skulle inte vilja byta med henne…

      Kram

  11. Lycka till med ett bra schema. Mitt nya får jag i slutet på september då mitt nya jobb väntar. Ha det så bra idag. Visst susar helgerna förbi snabbt som ögat. Kramar

  12. Jag hoppas det löser sig på bästa sätt för alla med schemat.
    Själv har jag sällan nån aning om när jag slutar på dagen. Ibland måste man slutföra och det är inte populärt att lägga på luren i örat….
    Skönt ändå att jag vet när jag börjar😀
    Kram

  13. Hoppas dagen blev bra och att du nu äntligen fått ditt schema. Jag har idag avverkat min första arbetsdag efter semestern. Och fötterna höll (nästan) hela dan. Men med lite envishet gick det den sista tiden också!🙂
    Kram.

  14. Dåligt, visst vill man veta hur man ska jobba, och inte bara dagen innan!
    Bosses uppgift blir klurig har aldrig sett några ”makare” men ska göra ett försök, en ”huggare” har jag sett ,-)
    Ha det fint och hoppas du blir nöjd med schemat!
    KRAM Primrose ,-)

    • Lite bättre framförhållning vill man nog ha men nu är det som det är. I dag gick jag på jakt igen och hittade några men jag gör nog ett försök till i morgon om jag hinner😉

      Kram

  15. Det var väl värstans vad det var trögt för dem att ordna fram schemat??!! Men jag håller på tummen för att det blir vettigt så att vardagen utanför Gruvan fungerar bra. Kram

  16. yfronten

    Samma här! Som tur är tar maken hand om djuren, men jag vill ändå veta när jag börjar och slutar jobba. Vi hoppas på bättre ordning för oss nästa vecka!

  17. Hoppas att schemat blev till belåtenhet.
    Jag jobbar nu tom tisdag nästa vecka på mitt gamla jobb. Vilka tider det blir sedan vet jag inte riktigt inte heller precis vad jag kommer att göra. Det är spännande och känns som helt rätt beslut att byta arbetsplats.
    Kram

    • Schemat är helt klart först i morgon men det verkar finnas hopp! Kan tänka mig att det är en spännande utmaning att byta arbetsplats. Ibland är det liksom dags…

      Lycka till när det blir dags!

      Kram

  18. Känner mig totalt okunnig – det här vet jag verkligen inget om. Vad är bra respektive dåligt schema? Hur mycket kan det skilja sig åt? Finns det ramar?

    • Det kan skilja extremt mycket! Mitt första var sådant att den arbetsplatsförlagda tiden inte räckte utan jag behövde arbeta mer varje vecka. Så kunde det naturligtvis inte vara. Dessutom finns med många andra aspekter som åtta lektioner i rad en dag och nästa dag en tidigt på morgonen och sedan en på eftermiddagen. Det gör det svårt att hitta gemensam planeringstid med kollegorna.

  19. Vad frustrerande, men också lite spännande!
    Hälsningar från Lena i Skottland

  20. Vilken goding till header! Skulle gärna ta en bit.
    Hoppas nu pusselbitarna med schemat faller på plats och att det i varje fall blir ett hyfsat schema.
    Håller tummarna!
    Kram!

  21. Jag skulle ha svårt för den ovissheten. Trots att jag inte behöver ta hänsyn till andra personer nu vill jag ändå planera min dag. Lite ologiskt när jag numera knappt har något att planera men så är det. Förhoppningsvis jobbar någon väldigt hårt på att lösa schemaläggningen.
    Kram.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

