Olika falla ödets lotter…

…och vi koms ihåg på olika vis.

Inte en enda makare så här långt i Bosses tävling men väl ett trettiotal mästare.

Kyrkogårdarna speglar så otroligt väl vem som har levt på orten och vilka yrken som dominerat. Konsul, läkare, direktör, sjökapten, författare, skådespelare, operasångare, greve, baron, diplomat, lärarinna och alla dessa mästerlotsar.

Men som sagt, inte en enda makare på två kyrkogårdar…

…men en cykeltur på dryga milen blev det vilket inte var fel!

Förvisso ganska så mulet men ändå varmt och skönt så äktenskapsdietens motionspass är avklarat. -0,3 kg trots bröllopet och den stadiga middagen i går!

Categories: Uncategorized | 24 kommentarer

Inläggsnavigering

24 thoughts on “Olika falla ödets lotter…

  1. Vad är en makare?
    Bra jobbat med bröllops/äktenskapsdieten🙂

  2. Aha, jag som trodde det skulle bli en lätt match att hitta en massa ”makare” :-)! Får se hur det går för mig.

    Blir bara lätt sorgsen när jag läser alla dessa gravstenar med titlar för männen medan kvinnan står nämnd som ”hustrun”. Om kvinnorna alls står med. Ibland står det enbart mannens namn och familjegrav.

    • Här var det tyvärr helt hopplöst men kanske går det lättare i grannhålan eller stora staden. Ja, det är sorgligt att inte få bli ihågkommen som en egen individ…

  3. Googlade tidigare🙂 hade inte en aning om att det fanns ett maklare yrke🙂
    Jo jag vet skomakare men skild från sko så tappade jag tråden😉

  4. Du får nog se upp så du inte försvinner alldeles…🙂

    Ha en härlig söndagskväll!

  5. Låter sunt med en mils cykeltur oavsett om du fann makare eller ej…

    Kram och fin augusti🙂

  6. Äktenskapsdieten..funderade ett tag och förstår att det är fortsättning på bröllopsdieten såklart! Mysigt att du njuter av god mat och dryck mellan varven🙂
    Ha en trevlig söndagskväll!

  7. Jag vill inte ha en egen plats att begravas på, inget dåligt samvete för efterlevande om de inte hinner sköta om min grav. Själv stressar jag mellan två gravar några gånger per år, det ska inte mina barn behöva! Så det kommer inte att stå vare sig mästare eller makare efter mig…

  8. Det är tunt med ”makare” på de kyrkogårdar jag har i närheten så det blir nog till att jag står över denna gång… Kram ♥

  9. Vilket lyx med Bosses utmaningar, de är ju nästan som att samla Pokemon…

  10. titlarna är borta även i telefonkatalogen….

  11. Det är absurt nog lite underhållande att gå på gamla kyrkogårdar och kolla på titlarna. Vi tycker ju att det är magstarkt att skriva hemmansägare typ, men på den tiden var det nog helt ok. För ett antal år sedan gick jag med en barndomsväninna på vår hemkyrkogård och det var en resa mellan gråt och skratt just pga alla underliga titlar på stenarna.

  12. Bra jobbat, men cykla är en bra motionsform kramar👍😀

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

