I går dök våra nya datorer upp…

…och det blev stressigt som bara den!

I förrgår fungerade inte min gamla så då fick jag jaga supporten halva förmiddagen för att kunna få ordning på den innan lämnade in min gamla. Kan tyckas som ogjort arbete men jag var tvungen att flytta över mina gamla dokument till onedrive. Sedan ville inte den nya samarbeta men till slut gick det och tur var väl det.

Schemat är dock fortfarande inte i hamn så vi fick göra en rockad i planeringen med det gick väl det med. I dag blir det uppföljande föreläsning som anknyter till föreläsningar som vi hade för ett par år sedan. Själv är jag lite osäker på hur mycket föreläsaren har att tillföra men nu gäller det att tänka positivt och hoppas på en givande dag. All fortbildning är nämligen inte sådan men självklart ska jag ge den en chans. Blir roligare så dessutom.

Hoppas du får en fin fredag och en bra inledning på den kommande helgen!

 

talare

Categories: Uncategorized | 43 kommentarer

Inläggsnavigering

43 thoughts on “I går dök våra nya datorer upp…

  1. hoppas du blir nöjd med den nya datorn

  2. Hoppas nya datorn blir till elåtenhet🙂 kram

  3. Lycka till! Kram ♥

  4. Ny dator brukar vara tidskrävande men hoppas du blir nöjd med den🙂 skönt med helg🙂 ha det bra kram

  5. Nya datorer är inte så dumt – när dom väl har kommit igång och man blivit kompis med dom…🙂

    Hoppas fortbildningen gör skäl för namnet – ja, att den går fort, alltså😀

    Ha en toppenfredag!

    • Ha ha, ja fortare borde den gå! Datorn har jag i alla fall fått igång men Husse får nog sätta mig in i ett och annat! Passande nog har han en likadan på sitt arbete!

      Kram och det samma😀

  6. Ezter

    Det var tur det löste sig! Jäkla sätt att sluta fungera så där i sista minuten!
    Vi fick till slut besök igår och det blev en fin eftermiddag tillsammans.
    Idag städdags, packar nog också, så hoppas jag det inte börjar regna, för då vill Maken köra hem idag. Det är faktiskt vindstilla, kan du fatta!!!???

    • Det kunde inte ha kommit olägligare men nu löste det sig i alla fall😀 Trevligt att ni fick besök! Här blåser det faktiskt så jag kan inte fatta det😉

  7. Hoppas föreläsningen blir bra. Det brukar vara ömsom vin, ömsom vatten när experter ska sprida sina budskap. De kan vara mer eller mindre verklighetsförankrade om man nu ska uttrycka sig diplomatiskt. Hos oss erbjuds också föreläsning idag och jag hade tänkt gå på den fast det inte är min jobbdag. Men jag är hemma och kurerar mig efter fallet i källartrappen på skolan i onsdags. Vänster armbåge fick en ordentlig smäll, så den armen går inte att ha till så mycket. Rumpan fick ta smällen, så sitta vanligt och länge är inte att tänka på. Sånt är bara roligt på skämtteckningar – inte i verkligheten! ;- )) Ha en bra helg!

    • Säg så här, det kunde va<rit bättre och det kunde varit sämre! Så man är tacksam för det lilla. Vilken otur att du föll men du får vara tacksam för att det inte gick värre. Krya på dig och ha en bra helg!

  8. Så bra att det ordnade sig … alltid lite extra pyssel med ny dator🙂
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

  9. Blir bra ska du se😁

  10. Till slut blir det riktigt bra😀 men håller med, man kan bli frustrerad i början. Allt ska ju stämma.
    Skön helg, kram❤

  11. All vår början bliver svår, typ varför ska det vara enkelt om det kan strula… tycker det varit mycket av den sorten nu, både hos Dig å mig, förhoppningsvis blir allt bara bättre å bättre nu framöver, kram

  12. Man får försöka ha ett öppet sinne när det gäller föreläsningar. Ibland får man i alla fall en godbit med sig därifrån.
    Kram ❤💕

  13. Det tar ett tag innan man är på banan igen. Lycka till med nya datan, så jobbigt när det strular. Hoppas du får det bra och stor kram från mej👍😀💚🌼

  14. Hoppas det löser sig med datorn!
    Ha en trevlig kväll
    Kram

  15. Ny dator på jobbet förstår jag. Jag skulle behöva ny hemma. Och den kommer förstås också. Men när?

  16. yfronten

    Hoppas det går bra med datorn nu! Det tar så mycket energi med datatrassel, som man inte har tid med!

  17. Det är viktigt att datorerna fungerar och det är klokt att ladda upp alla dokument man är rädd om på någon molntjänst. Jag använder dropbox och är väldigt nöjd med det.
    Ha en skön fredagskväll!
    Kram, Ingrid

  18. Lycka till med både dator och schemajobb! Inte direkt det roligaste att börja med.
    Och om fortbildning kan man ju tycka eller inte….Förstår dina tankar.
    Kram!

  19. Teknikens under känns inte alltid så märkvärdiga men när allt fungerar är allt bra. Då tänker man inte ens på det. Det är först när det krånglar som man inser att det är apparater som lätt hakar upp sig på något sätt.
    Hoppas du blir glatt överraskad av föreläsningen🙂

  20. Lycka till med nya datorn! Jag är omodernt skeptisk till datorerna i skolan. Hos oss är det ständigt brist på support i tid och nya programvaror som ska användas. Ibland har jag en känsla av att man snålat i upphandlingen och får svårhanterliga program, som kräver mycket stöd från IT-enheten. Det är ofta krångel i alla fall, så ofta att de flesta väljer att ha allt på papper också så man inte står där med ogjort arbete om det blir krångel. Dubbelt arbete alltså. Kan känna mig lite nöjd med att nu långsamt gå i pension med tanke på detta och alla smartboards som jag inte alls kan med och inte behöver kunna med. Tack o lov.

  21. Datorer skall ju liksom bara fungera🙂 Nu har åren gett mig lite skinn på benen så jag kan pilla med mycket själv på de egna, men en fungerande support på arbetsdatorn är ett måste. Blir intressant att se hur dataparken mår på nya uppdraget jag börjar på onsdag. Målet mitt är att jag även skall kunna stötta dem på distans via VPN-konto. Vi får se hur det går med det, men när jag jobbade på EM Möbler i stan som har samma system så fungerade det bra🙂 Vissa behöver bara lite startsträcka ha ha. Så kan jag jobba hemifrån och bara åka dit någon dag i veckan och skanna in fakturorna och det som behöver fysisk handpåläggning. Brakar väl in som en virvelvind även denna gång misstänker jag🙂

    • En bra support är verkligen A och O för en del kan vi inte pilla med själv. Oftast fungerar det ändå helt ok vilket man är tacksam för. Spännande med nytt uppdrag. Hoppas du ska trivas bra där😀

      Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

