Första arbetsdagen…

…är avklarad och det gick väldigt lätt får jag säga!

Faktum är att det var riktigt trevligt att träffa kollegorna igen. Förvisso hänger mycket fortfarande i luften men jag hoppas att det ska bli en bra lösning på allt innan adepterna gör entré.

Men nog kändes det att det var ett tag sedan man slet i gruvan. Redan när gårdagens pass var över och jag var hemma om för att byta om kände jag hur trött jag var. Men det var bara att ta nya tag och bege sig till strandrestaurangen.

Vi blev bjudna på synnerligen god mat som faktiskt var exakt det som Husse åt på vår bröllopsdag. Jag trodde inte vi skulle bli serverade från a’la carte menyn men det blev vi och inledde med en klassisk Skagen. Till huvudrätt fick vi entrecote med tomater, tryffelsky, dragonsmör och nypotatis. Sedan blev det kaffe och citronmarängpaj med färsk frukt och syrlig sås. Bara så gott och en riktigt glad och trevlig kväll. Husse hämtade mig strax efter nio vilket jag var mycket nöjd med.

Idag väntar ytterligare en intensiv dag så det är nog tur att man valde ett tidigt sänggående och inte fastnade i baren!

Hoppas du får en bra torsdag!

13892319_1317905161568055_6358473327124895447_n

Categories: Uncategorized | 48 kommentarer

Inläggsnavigering

48 thoughts on “Första arbetsdagen…

  1. Jag hoppas att du sov mycket gott i natt. Maten låter ju riktigt suberb!! Ha en fin dag🙂

  2. göteborgsk bambamat är gott men inte riktigt den klassen 😀

  3. Blir verkligen sugen på den menyn🙂.

    Såg förresten en dokumentär om Tore Wretmans liv igår kväll. Han som låg bakom just Skagentoasten. Och Painriche. Kan jag rekommendera om du tycker om att se en bra film om en man med otroliga ambitioner. En liten kille som inte hade några bra förutsättningar, men som blev en mästare. Ett dramatiskt liv.

  4. Ezter

    Så bra att det gick lätt och sen fick ni en trevlig kväll. Här stormar det, men blå himmel, än så länge. Får se om Mellan kommer idag, vågar knappt hoppas…

  5. Lät som en bra start🙂 Maten lät inte så dum den heller🙂

  6. Åh va härligt att läsa🙂 ser smarrigt ut första dagarna är värst men i ditt fall gick det bra🙂 kram å fin dag

  7. Tiden går som vanligt väldigt fort. Redan augusti och redan torsdag. Och det är ju bra att vi inte står stilla.

  8. Inte tokigt alls med så god mat första ”skoldagen”🙂
    Hur har det gått med Ditt schema, fick Du det ändrat?
    kram

  9. Så fort sommaren har gått. Redan så börjas det med jobb och ”vanliga” dagar. Bra att du fick en lugn start, så kallad mjukstart kanske.
    Maten låter som om den var riktigt god. Efterrätten skulle jag vilja smaka på, citronmarängpaj, det har jag aldrig ätit men jag tror att det är gott.
    Jag har tittat och njutit av de fina bilderna som du har lagt ut ifrån bröllopet, så vackert. Ock, dina fina kläder, du var säkert mycket stilig i den klänningen med jackan till. Hoppas att vi får se en bild av det också.
    Trevlig dag.
    Kram!

  10. Vilken trevlig avslutning på första arbetsdagen!
    Hoppas torsdagen går lika smidigt!
    Kram

  11. Vilket härligt avslut på första jobbdagen kram

  12. Ojojoj vilken festmåltid!🙂 Sånt man ska ha tycker jag, speciellt efter första arbetsdagen. Det finns alltid något att fira!

  13. Redan några dagar avklarade. Nu är det bara resten kvar! 😉
    PS. Middagen gick inte av för hackor! Kram

  14. Vilken fin mat! Man dreglar!

  15. Det låter väl som en utmärkt start på höstterminen. Hoppas det fortsätter så, men jag misstänker att det snart blir andra toner i skällan!
    Kram, Ingrid

  16. Den menyn såg God ut.
    Kul att träffa kollegorna, men visst känns det på när man varit ledig så länge. Men nu är det höst och nya tag.

    Ha det så gott och varm kram.

  17. Wow vilken fin lunch ni bjöds på, hoppas det inte var en baktanke bakom, hi hi, skojjade bara…🙂

    Kram ♥

  18. Vilken bra start på den nya gruvarbetar terminen! Och väldigt trevligt att bli bjuden på så god middag, inte direkt det man är vad vid i denna bransch. Men det har kanske gått framåt även på den fronten och det känns bra.
    Hoppas nu att pusselbitarna med ”detaljerna” också faller på plats.
    Kram!

    • Visst var det väldigt trevlig men så ofta händer det dock inte men det har i alla fall blivit betydligt bättre på senare år. Tack det får vi hoppas men först på måndag faller förmodligen schemat påplats.

      Kram

  19. Åhh, jag längtar efter den känslan, nöjet att vara tillbaka hos kollegor!Jag är ju under arbetsträning och har insett att jag inte minns ett dugg av min arbetsplats. Jag känner inte igen någon av mina kollegor mer än min chef. Det är otäckt att hitta en sån minneslucka, minst sagt!

    • Usch, så jobbigt det måste vara. Hoppas du växer in i arbetsplatsen och lär känna kollegorna igen.Men det kommer säkert att ta sin lilla tid!

  20. Låter som en riktigt god middag ni vart bjuden på🙂
    Kram

  21. Vilken trevlig avslutning på första arbetsdagen! Mysigt och gott!
    Nu har jag tittat igenom dina tidigare inlägg för att få se lite bilder från det underbara bröllopet..så vackert!!!!! ♥
    Ha en bra dag i morgon också! Sov gott!

  22. Vad god mat! Hoppas att du sov gott så du är pigg på jobb idag.

    Fantastiskt tjusig outfit i ditt förra inlägg. Jättesnyggt och välgenomtänkt med skor, hatt, väska och allt.

    Ha en fin dag! Kramar

  23. Härligt att det känddes så bra… Jo arbetsivet suger…🙂 God mat gjorde nog att dagen kändes än bättre. Den menyn skulle jag varit väldigt nöjd med…🙂 Det låter supergott.

  24. Fast i dag var det lite segare men det får man ta😉

    Kram

  25. Det brukar vara skönt när första arbetsdagen efter semester är avklarad.
    Den menyn skulle nog passa de flesta. Kanske kan du nu äta med gott samvete när bröllopsdieten inte längre behöver hållas🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

