Eftersom brudens mor…

…lyckades med konststycket att inte komma med på en enda bild, vilket jag faktiskt tyckte var synd denna gång, så presenteras min outfit utan min medverkan.

På bröllopsfotografens bilder finns jag dock med och även min svåger tog några men det var synd att jag glömde bort mig själv. Det var liksom en väldigt speciell dag ändå men som sonen brukar säga ”Det är bara att släppa det” vilket han har rätt i. Jag kan inte backa tiden…

Nåja, mitt färgtema var rosa och det valde jag eftersom färgtemat för bröllopet var rosa, cerise och rött. Dessutom så tycker jag om pasteller och det kändes som en somrig färg. Husse hade mörk kostym men satsade på en lite djärvare slips med paisleymönster och en näsduk som fångade upp en av färgerna. Får nog säga att vi blev nöjda båda två.

Idag tar dock vardagen vid och jag ska bege mig till gruvan. Vi startar ovanligt tidigt denna hösttermin men så slutade skolan tidigare än vanligt. Första dagen innehåller lite blandade aktiviteter och i kväll blir det kickoff på nya strandrestaurangen i vår lillhåla. Smidigt och bra att kunna cykla dit även om man får ha i åtanke att en intensiv arbetsdag väntar även i morgon.

Min sommarledighet 2016 är slut och skulle jag sammanfatta den så blev det ömsom vin, ömsom vatten. Till höjdpunkterna hör självklart bröllopet och resan till Skottland men även mysiga dagar när familj och släkt varit på besök hamnar på pluskontot. På minuskontot hamnar hundarnas sjukdomar vilket medförde väldigt mycket oro under flera veckor, vilket tog rejält på mina krafter…

Hoppas du får en bra onsdag och så lite klickbara bilder.

Categories: Uncategorized | 68 kommentarer

Inläggsnavigering

68 thoughts on “Eftersom brudens mor…

  1. väldigt snygga färger, sonen borde ha tagit bild på sin mor. Här är det typ 12 grader och regn, ska storhandla med pappaledig son.

  2. de är ju inte engångskläder, kommer säkert till användning på flera trevliga tillställningar.

  3. Supersnygg outfit! Synd att du inte fastnade på bild, men du får väl be om bilder från andra?

  4. Åh, precis i min smak🙂 kram

  5. Ser superfin ut, din outfit. Men jag vill se den med dig i, också. Fortsätter att vänta på bröllopsfotografens bilder…🙂

    Hur kan det där sommarlovet vara slut? Det var ju jättelångt och började alldeles nyss…

  6. Snyggt!
    Kram

  7. Ezter

    Ni tog väl nån gruppbild med familjen? I efterhand brukar det dyka upp någon bild. Det ser ut att vara båda snyggt och skönt, det du hade på dig! Bra att kunna matcha bröllopets färger. När jag får igång någon dator hemma ska jag visa dig hur vi såg ut. För åtta år sen. Tänk vad tiden går.
    Hoppas det går ok att börja jobba. Kallt o blåsigt här, men sol.

    • Jo, visst gjorde vi det! Bröllopsfotografen tog massor med gruppbilder i olika konstellationer så jag finns med. Vore kul att se hur ni såg ut. Din kommentar hade hamnat för godkännande konstigt nog!

  8. Ezter

    Nu försvann min kommentar igen!!!

  9. Supersnyggt! Färger som jag skulle ha valt också. Jackan, där har jag en liknande, stortrivs med den.
    Hoppas du kommer att visa en bild på dig själv senare!
    Ha det gott, kram❤

    • Tack! Jag är nöjd med kläderna som kan användas tillsammans eller i andra kombinationer. Så de blir inga hyllvärmare alltså;-)

      Återkommer med bild! Om jag ser anständig ut vill säga…

      Kram och det samma!

  10. Kan tänka mig att du var fin i de kläderna!
    Men är ledigheten redan slut? Så fort det har gått!
    Hoppas du får en bra dag
    Kram

    • Tack! Jag blev nöjd och trivdes i dem. Ja, tyvärr är ledigheten redan slut och den gick på tok för snabbt. Som vanligt kan tilläggas…

      Kram

  11. Underbart är kort, vill ju se Dig i kläderna… väldigt fint å färgen perfekt. kram

  12. Snygga kläder! Synd att du inte kom med mer på bild men så kan det vara ibland

  13. Jättesnyggt och allt var som gjort för varandra. Toppenval!🙂

    Kram ♥

  14. Fy fan på ren svenska så SNYGGT!!!!!! love it !!!!! hade passat mig perfekt om jag gick på fest …bra val av kläder🙂 synd att vi inte fick en bild på dig …hoppas dagen går bra i gruvan kram

  15. Väldigt fina och stilrena kläder som du kan använda även vid andra tillfällen. Jag är säker på att du var jättesnygg i dem. Visst är det trist att du självtinte blev något foto men jag känner igen det. Inte lätt att hinna med allt på en dotters bröllop. (Tror själv jag kom med på två, var upptagen med att själv vara fotograf…)
    Roligt också med ett färgtema.
    Önskar dig en bra start i gruvan, men visst försvann lovet/semestern väldigt fort.
    Stor kram!

    • Tack! Jag är väldigt nöjd och samtliga plagg kan användas tillsammans eller var för sig. Håller med. Är man fotograf så glömmer man lätt bort sig själv men på bröllopsfotografens bilder finns jag i alla fall med. Alltid något😉

      Tack, visst gick ledigheten på tok för fort men det är som det är…

      Kram och ha en bra dag!

  16. Speciellt skor och väska var ju helt fantastiskt vackra!

    Tillbaka till gruvan ja. Skrattade åt det.

    Kram från Ethel

    • Jag blev nöjd med allt och känner att det är plagg och accessoarer som kan användas vid många andra tillfällen! Gruvan är alltid gruvan😉

      Kram

  17. yfronten

    Det var synd, när ni var så finklädda! Även om du kanske inte vill lägga ut bilder sedan så får du försöka få tag i några bilder för egen skull.

    • Jag får ju bröllopsfotografens och så från min svåger. Dessutom ska jag kolla om någon annan fotograferade. Jag hade så fullt upp att jag knappt kommer ihåg det!

  18. Hoppas du har fått sova lite i natt. Jag måste säga att kläderna ser så fina ut. Kanske du ska klä upp dig och se till att du får lite fina foton av dig själv så man ser allting. Tänk om några år när man vill sitta och se tillbaka på dagen, då gör det inget att ett foto togs någon vecka senare för att få vara med bland de andra korten. Den som tar mycket kort själv hamnar ju sällan med på foto. Så är det för mig. Och inte för att ingen vill fota mig utan för att jag är upptagen med att fota. Därför tar jag massa selfies, känns ibland skitdumt men i mina album jag sätter ihop och om jag inte finns med så lägger jag in en selfie. Jag vill också kunna titta tillbaka på foton av mig vid olika sammankomster. Nu har jag läst ikapp. puh – det blir mycket när man inte har läst bloggar på ett tag men det var en härlig läsning. Kram

    • Det är faktiskt ett alternativ att göra så men just nu så sätter jag min lit till bröllopsfotografens bilder. Precis som du säger så fotograferar man själv glömmer man bort att hamna framför kameran. Jag hade några fotouppdrag och ville liksom klara av dem för att sedan bara koppla av och njuta av kvällen och festen. Selfies är jag urusel på så det hade nog inte varit något alternativ😉

      Kram

  19. Så fin outfit. Oj så synd att du inte kom med på någon av bilderna. Kram

  20. Kan se dig framför mig!🙂
    Du var säkert ursnygg!!!!

    Här har lärarna fått annat att jobba med när det var ett pucko som tände eld på skolan i söndags kväll. Nio klassrum är förstörda! 😡
    Kram!

    • Tack!

      Men så meningslöst😦 När yngsta fröken gick på gymnasiet så tände någon eld på ena byggnaden så den brann ned. Det ställde till det rejält för flera år och den man misstänkte kunde tyvärr inte bindas till brottet…

      Kram

  21. Jag är säker på att brudens mor var jättetjusig!
    Kram, Ingrid

  22. Allt var verkligen snyggt! Synd att man inte kunde se huvudpersonen iförd den fina outfiten 😊
    Kram

  23. Ezter

    Det gick bra idag. Han var 3 v större än han skulle, över 2 kg. Mk hade flyttat sig bra och han låg rätt. Så i get krångel just nu. BF 17/10, enligt henne själv 8/10 så jag gissar i början av okt…

    • Men så skönt att allt såg bra ut! Mycket kan hända från gång till gång. Förstår att det är en lättnad. Börjar närma sig nu då… 3/10 har vi en födelsedag! Bra datum😉

  24. Tänk om man hade fått se en bild på dig med denna fina outfit!! Wow😉😉Lustigt att man glömmer bort sig själv vid detta viktiga ögonblick. Du kan säkert få bilder från dina släktingar😙😚

  25. Vilken otur att du inte kom med på någon av bilderna. Du får fråga om du får kopior på fotografens bilder. Det kan vara kul att ha kvar för egen del. Av bilderna på kläderna och detaljerna som hör till så är jag helt säker på att du var jättefin!! Tyckte jättemycket om klänningen.
    Förstår att sjukdomar drar ner helheten av semestern.. Kram

    • Jag kan få alla bröllopsfotografens bilder för vi får dem digitalt så det löser sig. Men lite snopet ändå. Jag var supernöjd med allt och känner att kläderna är lätta att använda om igen eller i andra kombinationer. Skorna är dessutom supersköna att gå i!

      Kram

  26. Hur kunde dom missa dig med dom läckra kläderna! Du får klä upp dig igen och se till att någon tar bilder på dig! Kram

  27. Himla flotta kläder! En särskild eloge för färgen på väskan och på skorna. Klockrent till resten. Inte så lätt med assesoarer (stavning?) men du har lyckats.

  28. Mycket fint! Men jag hade gärna sett en bild på dig också!

  29. Oj oj så fint!

  30. Det är ju lite synd att vi inte får se dig i den fina klänningen med tillbehör. Men det är inte det viktigaste utan det bästa är att bröllopet blev lyckat och att båda två sa ”ja”🙂

  31. Så snyggt, du måste ha varit kanonsnygg! En selfie skulle du tagit i en spegel, helbild, men härlig dag måste det ha varit ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  32. Fina matchande färger. Verkligen synd att du inte kom med på någon bild, men jag övertygad om att du rockade outfiten🙂

  33. Så snyggt! Älskar hatten, för att inte tala om väskan! Klockren! Bra val! Var kommer klänningen ifrån?!

    Kram❤️

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

