Dagen efter ett ordentligt gille…

…så hör det till att äta pizza så det gjorde vi självklar igår.

Redan i fredags beställde äldsta fröken hemkörning av tio pizzor som vi skulle kalasa på i samband med presentöppningen. Dessutom fanns det kvar en hel bröllopstårta och tonvis med godis så vi åt och njöt.

Sedan vidtog presentöppningen och det var så roligt att få vara med och se vad de fick. Alla gåvor var bara så fina och generösa att vi knappt kunde förstå det. Från oss fick brudparet en porslinsfigur från Dao som symboliserade den eviga kyssen. Den beställde jag redan i januari och chansade på att de skulle gilla den. Dessutom fick de en hammock av oss. Från syskonen blev det vasen ”Klong” och ljusstaken ”Lilja” samt ett kubbspel. Många presenter kom från Svenskt Tenn vilket också var uppskattat. Dessutom fick de mycket annat uppskattat som bland annat en weekendresa till Serbien, weekend på spa i Båstad och eventuellt en tur med luftballong. När det gäller den senare gåvan så vet jag två som redan lagt in en protest som vi hoppas ska hörsammas!

Som löken på laxen och grädden på moset så hämtade vi Herr Hund och Miss E från pensionatet. Till vår stora lättnad hade allt gått mycket bra och ägaren tyckte att det var mycket trygga hundar. Men nog var det gott att få ha dem hemma igen. Samtidigt så måste jag erkänna att det var smidigt att lämna dem redan fredag kväll för lördagen var intensiv nog ändå.

Bilder från middagen kommer så det här blev i fel ordning men det får man ta. I dag åker son med flickvän tillbaka till Stockholm och Husse kör dem 04:00 men då sover jag. Brudparet påbörjar vid lunchtid sin bröllopsresa så nu blir det två veckor på Zanzibar och jag hoppas de får det alldeles underbar. Själv hör jag att gruvan kallar högre och högre vilket inte gillas. Men två lediga dagar återstår.

God natt och god morgon!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 61 kommentarer

Inläggsnavigering

61 thoughts on “Dagen efter ett ordentligt gille…

  1. Ezter

    Så skönt att allt gått bra och alla presenter föll i smaken🙂
    Pizza var länge sen, får vi kanske kalasa på en dag i veckan. Kräftor en dag, hur ska vi hinna med allt vi inte gjort???

  2. Härligt att ha alla samlade! ❤️

  3. Ruth i Virginia

    Är det vanligt att brudparet öppnar presenter efter bröllopsakten?
    Har aldrig hört talas om den ritualen. Skulle tänka mej, att en del
    presentgivare kunde bli generade, om deras present inte var så dyr
    eller fin som de andras. Det var ju en del MYCKET generösa presenter
    i högen.
    Sen gäller det att skriva tack-kort !!! För hand,hoppas jag. 🙂

    • Förr öppnades ju presenterna på lysningsdagen men det har helt utgått. Jag har varit på några bröllop där presenterna öppnats men jag tyckte det tog på tok för lång tid av festen. Bättre att ta det dagen efter i lugn och ro och notera vad man fick och från vem. Självklart blir det handskrivna tackkort😀

  4. Förstår ni har haft fullt upp med allt bestyr och alla trevligheter. Vilka minnen och fina presenter.

    Pizza är inte fel det
    Tack för fina bilder och stor kram.

  5. Vilken härlig ”efterfest”🙂 Det där med att åka luftballong är helt fantastiskt, så jag röstar FÖR😉

    Ha en finfin start på veckan och nu kan ni ju alla pusta ut lite🙂
    Kram

  6. Jag tycker det var en bra idé med presentöppning dagen efter, i lugn och ro.
    Nu kan ni njuta av alla minnen❤
    Ha en bra måndag och kram!

  7. Lät verkligen supermysigt och åh så underbara gåvor brudparet fick!🙂

  8. Pizza och presentöppning, vilken kanonbra idé…🙂

    Kram ♥

  9. Härliga bilder o kan tänka mig att det var så mkt bättre i verkliga livet🙂 njut av dagen ha det gott kram

  10. Så roligt! Och Estrid Ericson kommer ju härifrån, apropå Svenskt tenn. Och smarriga pizzor får man lov att säga.

  11. Så smart att förbeställa pizzorna!
    Och spännande med paketöppning🙂
    Hoppas nu de får en fantastisk bröllopsresa!
    Kram

  12. Bra att ta presentöppningen i lugn och ro hemma och då brudparet också hinner med på ett annat sätt. Bröllopsdagen blir ju intensiv ändå.
    Och presentöppningen tar ju lång tid under festen.
    Tror att det numer är vanligt att presenterna öppnas i efterhand, har varit med o det vd flera bröllop.
    Vilka fina gåvor!
    Svenskt Tenn är en favorit hos mig och jag kan gå där länge och titta och ibland blir det inköp av.
    Luftballong är verkligen en upplevelse. Jga har provat en gång och skulle gärna göra det igen.

    Skönt att det hade fungerat bra med hundarna men visst är det fint att få hem dem igen.

    Stor kram och njut nu av dagen.

    • Det var verkligen helt rätt att ta det efteråt. Hade tagit alldeles för lång tid på bröllopsfesten men nu hann vi se i lugn och ro samt anteckna så att det blir rätt till tackkorten! Jag tror faktiskt att man öppnar dagen efter numera.

      Ja, det var fina gåvor och så generöst från alla. Då känner jag mig lite lugnare i alla fall…

      Tack, kram och det samma!

  13. För det första måste jag ju säga att en bröllopsresa till Zanzibar låter helt underbart❤

    För det andra så helt fantastiskt fina presenter å smaskens med pizza🙂

    Att få hem the dogs var ju ren lycka❤

    Då vi gifte oss för drygt 11 år sedan öppnade vi presenterna efter kaffe & tårta,
    men om jag kunde göra om vårt bröllop skulle jag ha ändrat på vissa saker… lätt att vara efterklok😉
    eller det var för många "som visste bäst" inblandade.

    kram

    • Jo men visst gör det! Jag hade gärna åkt dit direkt😉 Det smakade hur bra som helst och presenterna var fantastiska. Idag tror jag att brudparet själv bestämmer mer. Vi hade lysning med kaffe och kakor men det hade vi inte haft i dag. Men det var traditionen då. Sedan så var det alldeles underbart att få hem hundarna även om det hade gått hur bra som helst!

      Kram

  14. Så mycket fina presenter brudparet fick!! Jag tror verkligen allt uppskattades!! De var många pizzor under på bordet=))Hoppas de får en trevlig smekmånad 😙😙Kram

    • Det uppskattades mycket och generositeten var enorm! En del blev över så Husse fick matlåda och jag lunch. Inte det sämsta alls😉

      Kram

  15. Vad härligt att allt löpte på väl! Fantastiskt trevliga bröllopspresenter du nämner. Brudparet är nog väldigt glada och nöjda🙂

  16. Ja så är det måndag och allt är lyckligt överståndet, verkar det som. Hopps att de unga tu ska h lyckas hålla kärleken vid liv och få många härliga år tillsammans…

  17. VIlken härlig helg! Och klart det ska bli ballongåkning!!

  18. Åh, har det varit bröllop nu? Fantastiskt roligt! Det är många år sedan jag var på ett sist. Och pizza passar så himla bra dagen efter en fest. Ingen har lust att laga mat en sådan dag.
    Kram❤

  19. Så mycket fint. Grattis än en gång. Kram.

  20. Jag ser att du fått den kommentaren förut, men jag har heller aldrig hört talas om att presenterna öppnas dagen efter bröllopet. Förr var det ju, precis som du säger, lysningsdagen som var presentdag. Hur som helst, de verkar ha fått fina presenter. Hoppas att bröllopsresan blir riktigt underbar.
    Kram, Ingrid

    • Numera fungerar det så här och jag inser det praktiska i det hela. I alla fall när det är ett större bröllop. Tack det får vi hoppas och just nu är de på väg till Dubai.

      Kram

  21. yfronten

    Vad trevligt med pizza och presentöppning och fina och bra presenter! Nu ska jag googla DAO.

  22. Suveränt bar med presentöppnig dagen efter.
    Zanzibar är helt fantastiskt. Ett mycket bra val!
    PS. Om jag får vara med och rösta så hamnar min röst för ballongfärden på ett JA! Kramar

    • Jo men det var helt rätt val och det blev superbra och trevligt. Förstår att du har varit där. Då blir de säkert inte besvikna. Aj då, jag tror inte du får vara med😉

  23. Vilka fantastiska presenter!! Skönt att det gått bra med hundarna också 😊
    Kram

  24. Så bra att det hade gått bra med hundarna. Dagen efter ska pizza alltid intagas😉 Kram

  25. Så bra allting gått. Lyckade presenter och god pizza men gissar att det blev tomt därhemma nu när alla återvänder till sitt.
    Kram

    • Allt gick helt enkelt perfekt! Men visst blev det så tomt här hemma och ja, nästan lite tråkigt. Har ju varit så intensiva och glada dagar…

      Kram

  26. Jag har följt förberedelser och själva ”akten” lite på avstånd. (tycker inte om att kommentera via mobilen)
    Paret ser verkligen lyckliga ut och regnet i kronan är ju ”kronan på verket”!
    Skönt nu att få pusta ut och njuta av minnena!
    Kram

  27. Bra tradition med pizzafest efter kalas🙂 Gott och lätt. Allt verkar ha avlöpt väl och alla är nöjda och glada. Vilket fint minne att plocka fram när dagarna känns lite mindre roliga.

  28. Så smart att beställa pizzorna sådär i förväg och vad gott det ser ut. Pizza är ju faktiskt en delikatess tycker jag och ses alltför ofta som enbart snabbmat. Så roligt att vara med och öppna presenter och vilka bra presenter ni gav. Jag har nog nämnt hundra gånger i min blogg att min hammock är den absolut bästa möbel jag har. Kram

    • Kan bara hålla med! Detta var pizzor gjorda på utmärkta varor och det är verkligen min favoriträtt. Smidigt och bra dessutom för alla inblandade😀

      Vi har ingen hammock men jag har läst hos dig så jag funderar på en till nästa säsong. Vi hade en i mitt föräldrahem och jag älskade att sitta där och läsa.

      Kram

  29. Perfekt ide som mat, dagen efter! Och vilken smekmånad, gissar på att de nu har kommit hem, har de haft det bra?!

    Kram!❤️

  30. Jag pratade länge med äldsta fröken i går och de var så supernöjda vilket jag verkligen unnar dem!

    Kram❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

