Dagen började inte bra…

…för mitt besök hos frisören blev en katastrof!

När jag kom hem såg jag ut som Peggy i ”våra värsta” år och var dessutom 700 kronor fattigare. Lätt förtvivlad rusade jag in i badrummet, tvättade håret och så fick jag fixa det på egen hand.

Klockan tre var vi dock alla färdiga och kunde bege oss till kyrkan. Klockan halv fyra ringde klockorna och så var det dags. Som mamma är jag så klart en smula subjektiv men allt var så fint och vackert. Brudparet utstrålade den största lycka och de var bara så vackra! Tärnorna och brudnäbben var lika fina och den unge prästen visade sig vara precis så trevlig och sympatisk som vi hoppades på.

Vigseln blev väldigt fin med personliga brudlöften, vacker solosång och fin sommarpsalm. Enda missödet var att prästen glömde den första psalmen men såväl brudpar som gäster tog det med största fattning.

Efteråt blev det gratulationer och sedan var det dags för en gruppbild på alla gäster och brudparet. Den kvinnliga fotografen stod högst upp på en stege och just då öppnade himlen sig! Sommarens störtskur var ett faktum så hur den bilden blev är kanske en smula osäkert. Men på bröllopsdagen lär betyda lycka så vi tog det med ro.

Så några bilder från kyrkan och vigseln. Festen återkommer jag med. Alla 350 bilder som jag tog får ni inte se men här ett urval!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Categories: Uncategorized | 63 kommentarer

Inläggsnavigering

63 thoughts on “Dagen började inte bra…

  1. Å så fina❤
    Kram.

  2. Woooo s vackra ❤ …
    TACK för att ja´/vi fick ”följa med” till kyrkan !Otroligt fint bildspel🙂

    /Kram

  3. Vackra❤

    Jag trodde dock att lilla kusinen skulle vara brudnäbb?

    Sådan tur Ditt hår gick att fixa på egen hand efter frissan förstörelse.

    kram

  4. Ezter

    Det ser fantastiskt ut! Men brudens mor, när får vi se henne?

  5. Okey då förstår jag🙂

  6. Det är ju jättemodern med ”get of bed hair”… synd att fega ut🙂
    Underbara bilder! Själv gråter jag alltid på bröllop…

    • Det handlade inte om att fega ur utan om ren självbevarelsedrift! Sonen som är neutral och tänker positivt sa ”mamma, gå och duscha!”

  7. Tack för att jag fick se det jättevackra bildspelet!
    Kram❤

  8. så fina dom var. bägge två. gillar blomstren i håret på dottern. kul att alt gick bra!

  9. Vilket stiligt brudpar! Din dotter är ju strålande vacker! Samma med brudföljet.
    Och som du säger. Regn skall ju bringa lycka!
    Men vilken tur att du lyckades fixa håret själv.
    Vilken katastrof det hade kunnat bli annars!
    Du borde inte ha betalat ett öre om du inte blev nöjd. Men men…
    Ser fram emot att se bilderna från middagen och festen sen! 😊

    Jag önskat brudparet all lycka i livet!
    Kram.

    • Jo men visst var det bara så fina allihopa och bruden bara strålade av lycka!

      Det var tur att jag hade en tidig frisörtid och jag borde ha reklamerat. Men jag orkade inte förstöra dagen med tjafs. Trots allt blev det bra ändå!

      Kram

  10. Så vackra de är!
    Och vilken fin klänning hon hade!
    Men jag förstår din frustration när inte håret blev bra….tur att du hann fixa till det själv i alla fall!
    Kram

  11. Vad jobbigt med håret:/ Superfina bilder!

  12. Skönt att du själv fick till håret! Men jag kan verkligen förstå din känsla denna stora dag…
    Tack för dessa jättefina bilder! Ett väldigt vackert brudpar och med ett vackert brudfölje.
    Jag beundrar brudens klänning än en gång. Så stilren och tjusig! Hon bär up den så fint!
    Vilken lycka att allt blev så fantastiskt bra. Och en psalm mer eller mindre….
    Stor kram till en stolt och lycklig mor.

    • Ja, det var det men det kändes surt att betala när det blev så fel. Men jag orkade inte förstöra dagen så det fick vara. Jag tycker själv mycket om klänningen som är stilren och passar äldsta frökens figur perfekt. Även yngsta frökens klänning satt perfekt och alla var så fina. Precis, en mer eller mindre stod vi inte och föll med…

      Kram

  13. Vad fina de är! Kan ju säga att dotterns frisör gjorde ett bra jobb, jättevackert! Hur den du fick ”hjälp” av tänkte kan man verkligen undra… vilken jäkla stress! Vi är nyfikna på din outfit också vet du!🙂 Verkar i alla fall ha varit en härlig dag. Luften går gärna ur en lite efter en sådan lång uppladdning🙂 Hoppas att ni fick en go dag även idag och att presenterna var till belåtenhet hos brudparet. Kram

    • Dottern och tärnornas frisör hade verkligen gjort ett fantastiskt arbete men de har varit där flera gånger och hon är duktig!

      Dagen var helt enkelt perfekt!

      Kram

  14. Så otroligt fint och så fantastiskt vackra dom var/är!🙂

    Nu väntar jag bara på fotografens bilder… Vill ju se hur du blev denna härliga dag🙂

  15. yfronten

    Åh! Även som opartisk säger jag: oerhört vacker brud! Håret, klänningen! Jag gillar särskilt närbilden med såpbubblor, vilken glittrande lycka!

  16. Fina bilder och klänningen är helt underbar. Det vackra brudparet blir säkert lite extra lyckliga tack vare regnet🙂

  17. Men åh vilka fina bilder!
    Kram

  18. Åh, vilket brudpar! Underbara bilder och brudens frisyr är så vacker.
    Tur dock att du lyckades fixa till håret själv🙂

    Vilken dag! Många fina minnen.

    Ha det gott! Kramar

  19. (då får du skriva omdöme på frisörens hemsida. Sa du inget till frisören på plats? 😳)

    • Nej, dumt nog inte för jag ville bara därifrån.

      Bröllopsfotografen har tagit bilder på oss i samband med vigseln så då är jag ju med😀

  20. Grattis till det vackra brudparet!🙂

  21. Så vackert och klänningen är så fin med öppen rygg….

    Kram ♥

  22. Vilken fantastisk dag, så vackert !

  23. Så fina brudparet är!!! Det stämmer så väl att regn betyder lycka på bröllopsdagen 🤗🤗
    Det var bra utvalda bilder du har tagit med i ditt bildspel. Kram

  24. Jättefina bilder och ett vackert brudpar. Härligt. Tack för att vi fick se!

  25. Men vad tråkigt att du inte blev nöjd med håret när du ska vidare på fest på en gång. Tur du kunde fixa till det. Men.. vilken vacker klänning! Och brudpar.. Kram

    • Frisyren var rena katastrofen och då menar jag verkligen det. Sonen som tar det mesta med fattning skakade på huvudet åt eländet…

      Visst var det bara så fina!

      Kram

  26. Vilket vackert par och så många fina bilder. En dag precis så underbar som ni önskat.
    Kram

  27. Så vackert par och vacker klänning. Så underbart att det blev en så fin dag!!!❤ Jag förstår dig med håret, mitt blev katastrof på min bröllopsdag men jag hade lite tur eftersom det ösregnade och lite av den frisyren hon skapat på mig faktiskt försvann av fukten i luften😉

    • Inget ont som inte har något gott med sig och dessutom lär regn betyda lycka! Men jag förstår din känsla… Dagen blev verkligen kanon❤

  28. Så vackert och för det mesta hade ni tur med vädret! Så fina de är de två i brudparet. Och de ser ut att tindra av lycka. Gissar att intet öga var torrt under ceremonin

  29. Vilket vackert brudpar!❤️ Och klänningen, vilken dröm! Så otroligt vacker! Älskar detaljerna, pärlbandet av knappar längs med ryggen, magnifikt! Tack för att du delar med dig, av deras och er stora dag! Har varit så kul att få följa förberedelserna så här lita bakom kulisserna! Ännu en gång, ett stort grattis!

    Kram!❤️

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

