Den sandiga och blöta sommarläxan…

…som är uppgift 21 hos Bosse är nu avklarad!

Vykortet passade jag på att skicka när vi var i Skottland och det tog minsann tid på sig att anlända till Ystad men bättre sent än aldrig. När det sedan gällde sandslottsbygget så tänkte jag först vänta in lilla grannhålans traditionella sandskulpturtävling men så blev det inte. I stället passade jag på när mina badsugna kusinbarn var här nere och vi tillbringade en härlig dag på stranden. Den blivande trettonåringen var väl lagom road medan lillebror var mer med på noterna. Tillsammans fick vi ihop ett bygge även om jag bara tog något spadtag och kom med lite tips.

En selfie på mina fötter var rena barnleken för så fort det varit varmt har jag passat på att bada så många gånger som möjligt. Stenen hittade jag i vattenbrynet på favoritstranden. Den hade spolats alldeles rund och var nästan snudd på sammetslen. En sten som man rofyllt kan sitta och hålla i sin hand…

Så mina bilder och alla är som vanligt klickbara.

Categories: Uncategorized | 21 kommentarer

Inläggsnavigering

21 thoughts on “Den sandiga och blöta sommarläxan…

  1. Här har vi icke ens suttit i sanden ännu… galet, idag åter regn så nån tur till badsjön blir det icke.

  2. Magiskt med sådana stenar

  3. Ezter

    Bra jobbat🙂

  4. Stenen ser nästan ut som ett ägg!
    Ha en skön och vilsam fredagskväll, för det är väl i morgon den stora begivenheten går av stapel.
    Kram, Ingrid

  5. Grattis till väl utfört lekuppdrag! Och visst underlättade det att ha några juniorer med i sandslottsbygget….
    Kram och trevlig kväll….
    Förstår att det känns spännande med morgondagen.

  6. Bra jobbat – snyggt utfört uppdrag!
    Ha nu en bra dag – kommer säkert bli en dag att minnas!

  7. Väl utfört uppdrag…🙂

    Kram ♥

  8. bra jobbat

  9. En ointaglig borg blev det. Från landsidan🙂. Väldigt härlig sten, som ser ut som ett ägg.
    Gratulerar till bra utförd uppgift!

  10. Den stenen verkar vara utmärkt att ha i fickan och känna på ibland.🙂 22 grader låter som ett behagligt fotbad. Självklart ska borgen ha en egen hamn. Tonåringar är inte så lätt att styra med. När jag återfått lite mer krafter ska jag kolla in vissa spännande saker på denna blogg.
    Kram Bosse

    • Den stenen är rena antistressbehandlingen! Nej, tonåringar kan man inte tvinga till allt. Faktum är att jag är förvånad över att han inte blånekade😉 Hoppas verkligen inte att du har varit dålig…

      Kram

  11. Pingback: Den sandiga och blöta sommarläxan | Bosse Lidén

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

