I dag blir det…

…en liten sneak peak på en detalj inför bröllopet!

Vi kommer inte att kasta ris på brudparet utan i stället får varje gäst en flaska formad som en bröllopstårta men som består såpbubblor. Så när brudparet har kommit ut ur kyrkan så blir det bubblor i stället.

Gårdagen blev för övrigt tämligen intensiv. Jag kom i väg till stora staden och den anrika hattaffären. Det mesta var slutsålt men jag valde mellan två och ack så svårt det var. Till slut gick jag på försäljarens råd och tog den som han tyckte klädde mig bäst men det var inget lätt beslut. Färgen på den andra var kanske bättre men ja, nu är hatten i hamn. Inför middagen åker den av och jag kommer att byta till en liten hårdekoration som jag köpte när klänningen hämtades.

När hattaffären var avklarad så hämtade jag en säckkärra på Husses arbete och sedan behövde jag handla några andra saker. Sedan en sväng in om till äldsta fröken och därefter bibblan.

Sedan satsade vi på en lugn kväll med grillade fiskspett men allt blir inte som planerat. Syster min och lilla söta rara systerdotter cyklade hit för att lämna rätt present men då gick det snett. Syster min låste sin cykel och insåg sekunden därefter att nyckeln var i sommarstugan och dit är det en mil. Bära cykeln var det inte tal om, svågern min svarade inte i mobilen och plötsligt så började det regna. Men det ordnade upp sig och det blev en bra kväll!

I dag ska allt transporteras till festlokalen men den uppgiften avstår jag. Däremot ska jag följa med när hundarna ska lämnas på pensionatet och det känns inte alls roligt. Men vi har inget val och så är det bara.

God natt och god morgon!

bubblan

 

Categories: Uncategorized | 41 kommentarer

Inläggsnavigering

41 thoughts on “I dag blir det…

  1. konfetti trodde jag att man kastade… (min cykel går inte låsa utan nyckel, mycket med det jordiska)

  2. Så fint med såpbubblor, det hade vi också! Gulligt att de är som små bröllopstårtor.
    Dråpligt med cykeln.

    Ha en fin dag.

  3. Vi ska på ett bröllop i augusti och då blir det också såpbubblor! Hade aldrig hört om det förut…

  4. Vilken bra idé med bubblorna! Sabbar inte för fåglarna och skräpar inte ned – perfekt ju!🙂

    Nu närmar det sig med stormsteg… Spännande!
    Kram

  5. Vet att det i många kyrkor nu inte är tillåtet med ris för det drar också råttor till sig…
    Såpbubblor had evi också på ena dotterns bröllop och det blev väldigt bra.
    Och vilka fina brukar till bubblorna!
    Kul att hatten är i hamn!Tror nog det kan vara det svåratse att få till.
    Skönt att kvällen ordnade upp sig …
    Önskar er en fin dag, men jag vet att ni har en del att stå i.
    Lycka till!
    Stor kram!

    • Det är det inte i denna kyrka heller så såpbubblor blir ett utmärkt alternativ. Ja, visst är de söta😀 Hatten var inte lätt och jag hoppas den blir bra men annars blir det lilla hårfluffen i stället.

      Ja, det är en del som ska fixas i dag fast för min del är det tämligen lugnt…

      Kram och ha en bra dag du med!

  6. Jag har också varit med när man blåser bubblor istället för ris. En bra variant tycker jag

  7. Hannele: Dån låses såklart när jag ställer den i från mig!

  8. Helt rätt att inte ha ris,men…
    Tyvärr kan såpbubblor ge fläckar på kläder/klänningen😦
    /Kram fina!

  9. Ja det kan nog vara bättre med bubblor🙂 vet inte om det blir fläckar av det, men kanske går det bort i tvätten ändå …låter som det blir en toppen helg för er o så roligt🙂 kommer i håg när min dotter gifte sig åhh lycka till med allt kram

    • Vi får hoppas att bubblorna inte ställer till det, speciellt med tanke på brudklänningen…

      Det ska verkligen bli toppen!

      Kram och ha det bra du med😀

  10. Bubblor blir jättebra!🙂

    Kram ♥

  11. Har aldrig hört talas om bubblor, men det blir jättefint😀
    Lycka till för i morgon❤ kram

  12. Ezter

    Såpbubblor har jag hört om förr. På Äldstas hade vi nån specialgrej, hjärtformade, som sen förintades vid regn eller hur det var. Vi hade gjort små tygpåsar och stod och delade ut till gästerna.
    Skrattar åt cykelepisoden. Maken cyklade till jobbet, vi hade brunnsborrare här. De ringde efter honom, så han behövde snabbt hem. När han kom ut hade något låst hans cykel och nån nyckel hade han ju inte med… Gissa om han var svettig när han kom hem😉
    I morgon smäller det, är du nervös???

    • Så smart med hjärtan som sedan löstes upp i regnet. Finns så många olika alternativ numera. Vilken otur för maken. Är det en kortare bit kan man förvisso rulla cykeln men en mil går knappast.

      Lite kanske men det ska säkert ordna sig hoppas jag😀

  13. Oj så nyfiken jag blir på din hatt och hårdekoration. Hoppas att du visar bilder sedan. Jag älskar hattar men passar inte i dom.
    Roligt detta med bubblor istället för risgryn. Det har jag aldrig hört talas om och min fantasi talar inte om hur det fungerar heller.
    Trevlig fredag och kram till dig.

    • Återkommer med bilder efter bröllopet. Såpbubblor verkar mycket populärt och fleroch fler kyrkor förbjuder risgryn.

      Tack och det samma!

      Kram

  14. Bra idé med såpbubblorna!
    Roligt att du lyckades hitta en hatt som du tyckte om!
    Ja, nu är det nära…..
    Kram och ha en fin fredag

  15. Tydligen olika det där med risgryn eller inte, vi var ju på två bröllop 2015 å det kastades risgryn i båda kyrkorna, tycker dock iden med såpbubblor känns roligare än ris å konfetti.

    Blir spännande att få se Dig i hatten🙂

    Hur mår Herr Hund å vad säger veterinären om Miss E, förstår det känns aningen jobbigt att lämna bort dem.

    kram

    • Här är risgryn förbjudet så såpbubblor blev det självklara valet.

      Herr Hund är bättre och Miss E ska ta nya prover om några veckor. Men hon verkar må bra. Det är jobbigt men fördelen är att de är bara 9 km bort i alla fall så om något händer är vi nära.

      Kram

  16. Kul idé med såpbubblorna. Jag har varit på bröllop där inga riskorn fick kastas men det var för att det är skadligt för fåglar som inte kan smälta de små hårda kornen. Vi fick kasta blomblad i stället och det finns säkert många bra varianter. Själv fick jag fullt med riskorn i brudkronan när det begav sig för årtionden sedan🙂

  17. Härligt med bubblor, det är mycket förberedelser till bröllop, lycka till, kraaam

  18. Ezter

    Alltså här lämnade jag en kommentar i morse, men den föll bort… Lycka till i morgon!

  19. Ezter

    Aha, såg att den var med nu… Jaja, ibland blir det som det blir😉

  20. Bra med bubblorna, alla stackars fåglar får så ont i magen av riset.

    Så kul det är att få följa förberedelserna så här via din blogg❤️

    Hur har det gått med bröllopsdieten?!

    Kram❤️

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

