För en gångs skull…

…var tåget från Stockholm inte försenat utan anlände på utsatt tid!

Son med flickvän tog bussen ner för jag hade inte riktigt tid att göra in och hämta dem men vi har bra kommunikationer så det gick bra ändå. Dock hämtade jag dem vid busshållplatsen för just då kom det naturligtvis ett rejält ösregn.

När de och ”our dog from Brazil” hade installerat sig körde jag för att storhandla och uträtta en del ärenden. I stället för två personer kommer vi att vara sex personer under helgen vilket är en viss skillnad men nu klarar vi oss. Dessutom fick jag köpt det som jag skulle. Sminkförrådet, som var väldigt klent, behövde bland annat uppdateras och lite andra småsaker skulle också inhandlas.

Nu är allt klart utom en eventuell hatt. Jag skulle nämligen kunna tänka mig att ha hatt så förmodligen blir det en tur i dag till stora stadens hattaffär. Börjar liksom brinna i knutarna nu. Hittar jag ingen så har jag redan köpt en liten söt ”hårdekoration” som matchar klänningen så då får det bli bra. Förstår inte varför jag är ute i sista minuten men ibland  blir det så…

Kvällen ska ägnas åt en sista finslipning av talet och sedan så hoppas jag att det sitter hyfsat bra i alla fall. Men för säkerhets skull tar jag nog med mig fusklappen.

Hoppas du får en fin torsdag!

Tänker mig nog något diskretare dock…

hatt

Categories: Uncategorized | 46 kommentarer

Inläggsnavigering

46 thoughts on “För en gångs skull…

  1. lite irländska skurar här med, hatt har jag alltid på mina engelska trädgårdsresor 😊

  2. Vill se bild när outfiten är färdig :)kram

  3. Håller med Diana🙂 allt kommer bli toppen fint skall du se🙂 kram

  4. Vill så klart se en bild på Dig, med eller utan hatt🙂 Ni måste ju ta familjebilder… bilder är viktigt, även om Du inte vill visa här i bloggen🙂 Hatt, ett fenomen jag har noll erfarenhet av🙂 kram

  5. En något diskretare hatt bör nog vara lämpligt….🙂

    Kram ♥

  6. Alltid mycket som ska fixas in i det sista. Men skönt att sonen med flickvän och vovve nu är installerade🙂
    Ha en fin dag
    Kram

  7. Hatt låter spännande! Lycka till!
    MIn mamma var hattfantast men för egen del har jag bara solhattar med brätten.
    Skönt att stockholmsgästerna är installerade och att tåget kom….Man vet ju aldrig.
    Hoppas du får tag på det du tänkt och jag är säker på att ud kommer att hotta din hatt.
    Kram!

    • Tack, ja nu är allt klart så jag kan pusta ut för i dag i alla fall. I morgon är det dock en del som ska fixas men då får Husse huvudansvaret!

      Kram och ha en bra dag😀

  8. Haha, liiite diskretare kanske?😉 Men hatt är fint!

  9. Var såg man den där skapelse, något kungligt bröllop? Jag tycker absolut att jag sett den förut. Bra om du väljer något lite diskretare.
    Lycka till med alla förberedelser!
    Kram, Ingrid

  10. Ezter

    Tänker också sådär med hatt ibland, men har kommit fram till att jag inte klär i det. Inte de jag provat iallafall. Lycka till!

  11. Hatt, det blir festligt, det. Allt kommer att bli SÅ bra. Lite nervositet hör till.
    Lycka till! Kram❤

  12. Hahaha 😊 jag minns denna hatten. Det blev verkligen en parodi. Man satte hatten på alla möjliga människor som blev väldigt komiskt. Hoppas du hittar en som är lite mindre spektakulär 😊
    Kram

  13. Roligt att du ska ha hatt! Det är ju trendigt just nu. Vilken underbar helg ni kommer att få!🙂 Kram

  14. Oj wow vilken hatt, men det ser lite mer ut som något har ramlat ned på henne tycker jag. Hihi. Lycka till med hattletandet. Kram

  15. Diskretare? Varför då? Haha!🙂

    Skönt att allt och alla börjar vara på plats nu då🙂

  16. sockenvagenssota

    Hi hi ja liiiite diskretare hoppas jag🙂 hoppas nu att det blir lyckat, en helg fylld med glädje och kärlek ❤️

  17. Hihi…ja den hatten var inte diskret, och säkert en bild från England ser det ut som. Så skönt att saker börjar ”ramla på plats” nu! Inte många dagar kvar nu , ha det bäst!!!

  18. Låter trevligt med hatt tycker jag

  19. Malde

    Hoppas att du hittar din hatt, och en som är vackrare än den på bilden. Ska jag ha en hatt får jag vara ute i god tid och beställa en, då mitt hattmått inte stämmer överens med färdiga damhattar. Det stämmer desto bättre med herrhattar.

    Ha en underbar dag i morgon, och all lycka till brudparet!❤

    Kram❤

  20. Skönt när tågen går som dom ska!!😉

  21. Jag brukar också vara ute i sista sekund.. Hoppas du hittar😀

  22. Hur mycket man än förbereder sig så finns det ändå alltid små detaljer kvar att ordna i sista stund. Jag är säker på att allt blir jättebra och att du kommer ihåg hela ditt tal utan att använda fusklapp🙂 Möjligtvis blir du så rörd av hela upplevelsen så att du behöver ha den med men det är det ingen som säger något om🙂

    • Det finns en risk för det men det får jag ta. Ingen skulle nog tycka det var speciellt konstigt men jag vill ju inte börja storgråta precis😉

  23. Ha ha… den hade ju varit något extra!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

