Sommarläsning…

…blev det även under helgen och tre böcker lästes ut.

Alla var bra var och en på sitt sätt men det var svårt att jämföra dem på grund av så olik genres. Två av dem föll mig dock mest i smaken.

Först ut blev Annika Estassys ”Alla dessa hemligheter”. Boken handlar om Louise som inte fäller en tår när mannens kista sänks ner i jorden. Han var notoriskt otrogen och fick en hjärtinfarkt på en strippklubb. När tidningarna får kännedom om detta lämnar Louise Sverige och åker till sin syster i Frankrike. En syster som hon inte har träffat på tjugo år och inte har en helt lätt relation till. I Frankrike träffar hon Boy som ger henne den uppmärksamhet hon länge saknat. Men fler saker behöver redas ut och se dagens ljus. En väldigt läsvärd och bra bok.

Nästa bok blev ”Spåren som vi lämnar efter oss” skriven av Pernilla Ericson. Den handlar om brutala kvinnoöverfall som sker längs med gröna tunnelbanelinjen och skräcken sprider sig snabbt i Stockholm. Polisen Liv Kaspi som är ledig på grund av en internutredning rekryteras till ett privat spaningsteam, Erlagruppen. Boken är spännande och snabbläst men inget som sticker ut det där lilla extra.

Tredje boken blev ”En liten hattaffär på hörnet” och är skriven av Marita Conlon-McKenna. Den handlar om Ellie Matthews som efter sin mamma ärver en gammal hattaffär i centrala Dublin. På gatan vill ett företag bygga en stor galleria med Ellie bestämmer sig för att behålla affären och arbeta som modist. Efter en trevande start visar det gå riktigt bra och så kommer kärleken in i bilden… Jag tyckte väldigt mycket om boken  och jag kände mig väldigt hemma i Dublins miljöer. Mysig och läsvärd helt enkelt.

Categories: Uncategorized | 34 kommentarer

Inläggsnavigering

34 thoughts on “Sommarläsning…

  1. Den första boken har jag hört talas om men det som verkar mest intressant är boken om hattaffären. Jag ska se om den finns här på Biblan

  2. Nu har jag funnit och reserverat boken

  3. Har ingen kännedom om någon av böckerna,
    här går läsandet trögt… harvar fortfarande med Odjuret😉

  4. svar Det är skillnad på Bullen & Frost, Bullen är ju så att säga en fin Siberian Husky, ja rent av vacker… medan Frost är en buspojke med charm🙂
    Jag får ju ofta höra att jag har en fin hund då jag är ute med Bullen… Frost får sällan komplimanger😉

  5. Tack för boktipsen! Jag har läst åtskilligt av det du tipsat om.
    Trevlig kväll!
    Ktam, Ingrid

  6. En liten hattaffär på hörnet låter jättebra. Den vill jag läsa.

    Jag själv läser just nu Ingrid Elfbergs thriller Den du borde frukta. Riktigt bra. Kul speciellt för den som bor i Göteborgsområdet där den också utspelas. Inte så vanligt. Har fått den gratis av Frölunda bibliotek. Författaren till boken har en kurs där på måndag om att skriva deckare. Gratis alltså både bok och kurs! Ser fram emot måndag.

    • Det var den verkligen så den rekommenderas varmt. Den får jag se om den finns på mitt bibliotek för den låter spännande. Fast bekant så frågan är om jag har läst den… Vilket trevligt arrangemang och initiativ!

  7. Tack för fler tips!🙂

    Ha en skön lill-lördagskväll🙂

  8. hattaffären har jag läst och jag gillade den också. bedragna frun ska jag kika efter. den andra låter jag bli, otäcka böcker får jag mardrömmar av. det är så roligt med alla bloggare som tipsar om böcker, böcker som man annars inte hade hittat. så tack för dina tips.
    förstår att bröllopet upptar alla tankar! hoppas nu på bra väder.

  9. Ser fram emot att åka till Malta, för där ska jag väl hinna läsa på dagarna när sonen och hans flickvän jobbar!

    • Jag läser alltid mycket när vi är på solsemester men i Skottland blev det bara veckotidningar. Något annat hanns helt enkelt inte med. Men så kan det också bli…

  10. hattaffären väntar i bokhyllan

  11. Oj, fort du läser😀

  12. Ezter

    Hattaffären är bra, den har jag läst🙂

  13. En bokmal. Har du verkligen tid med det just nu😉 Kul med boktips!

  14. Tack för tips. Låter som spännande böcker.

    Ha en fin dag och kram.

  15. Va trevligt att få boktips av dig! 🙂
    Det gillas. Men du läste väl inte alla tre under en och samma helg??! Otroligt i så fall!
    Kram vännen.

  16. Många bra tips. Hattaffären på hörnet måste jag ta mig an.

  17. sockenvagenssota

    Den sista kan jag verkligen tänka mig läsa… Tack för tips!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

