I dag…

…är det dags för grannhålans traditionella sandslottstävling och den vill vi självklart inte missa!

Förresten heter det nog sandskulptur för det är långtifrån bara slott som skapas. Faktum är att de brukar lysa med sin frånvaro för i denna prestigefyllda tävling gäller det att plocka fram kreativiteten om man vill ha en chans att vinna. Själv funderar jag på att ge mig in i leken eftersom jag känner några av deltagarna men blir det inte så har jag byggt en gång tidigare i sommar.

Hur som helst så brukar det bli en mycket trevlig eftermiddag och många intressanta skulpturer ser dagens ljus. Vinnaren brukar oftast koppla till någon aktuell eller stor händelse under det gångna året så frågan är vad som kan vara stort nog en dag som denna. Jag hoppas i alla fall det blir en positiv infallsvinkel så att den senaste tidens olika terrordåd inte får medverka. Inte för att vi ska blunda för dem utan mer för att vi behöver lyfta fram det fina här i livet.

Håller vädret i sig så räkna med en rejäl bildbombning!

God morgon!

val

 

Categories: Uncategorized | 40 kommentarer

Inläggsnavigering

40 thoughts on “I dag…

  1. Låter mysigt🙂 kram

  2. Kul. Men oj så svårt det måste vara. Kram.

  3. Trevligt det låter! Jag ska nog cykla till svärdottern och dricka Pimm’s, det skulle vi göra när hon slutat amma.

  4. God morgon! Nämen vilken perfekt tidpunkt den tävlingen anordnas! Det är den du har väntat på för att ta med i Bosses tävling! Eller hur :-)?

  5. Vilken kul tradition! Hoppas på finväder nu då🙂
    Gomorron!

  6. Sandslottstävling låter kul! Såg en krokodil på stranden i Frejus en gång, mycket levande. Fast av sand.

  7. Men va roligt var är det? ja dom är ofta så duktiga har sett det förr🙂 roligt är det o vädret är fint i dag oxå kram ha det fint i dag

  8. Ezter

    Ja, vädret är ju bästa tänkbara! Hoppas ni får en mysig dag.

  9. Så skoj tävling, vädret lär ha stor betydelse🙂 Ha en fin dag, kram

  10. Vad roligt😀

  11. mysigt😀

  12. Vilken rolig grej🙂
    Kram

  13. Så roligt! Kan tänka mig att det finns massor av olika skapelser🙂
    Hoppas vädret höll i sig!
    kram

  14. Jag ser fram mot bilder på fina sandskulpturer. Jag har ju jämförelsematerial att ta till både från Las Palmas och Corralejo.
    Kram, Ingrid

  15. Jättetrevligt! Hoppas att vädergudarna var på gott humör. Vi har haft till och frånväder hela dan och nu är det regn. Kram

  16. Vad trevligt! Och i detta fina väder, utgår från attt ni också har det, blir det en alldeles lagom trevlighet denna söndag.
    Ser fram emot bilder.
    Hoppas ni haft en härlig dag!
    Kram!

  17. Vad kul och sånt där är fantastiskt😀
    Kram

  18. Så trevlig dag att se dessa konstnärer få till fina konstverk av sand. Vill se mer…
    Trevlig söndag😘😘

  19. Det är läckert med sandskulpturer! Jag blir så imponerad av alla konstverk. (Betalade dock inte in mig när jag såg att det var en sandskulpturfestival i Nyhavn för några år sedan när jag kunde se det mesta från turistbåten.)

  20. Kul att det anordnas roliga event. Jag skulle nog ha nöjd mig med att vara åskådare men jag är full av beundran över alla konstverk som jag ibland har sett på en del stränder.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

