I dag är det en viktig dag…

…och jag får vara en del av den!

Visserligen bara som chaufför men jag ser det ändå som ett hedersuppdrag.

Nu på förmiddagen ska den vita ljuva drömmen som äldsta fröken ska bära på lördag hämtas inne i stora staden. En sista provning ska göras men jag hoppas verkligen att klänningen sitter som den ska och att längden är perfekt för nu närmar det sig.

Vi satar på att komma iväg tidigt så att vi hänger på låset när butiken öppnar. Ju tidigare desto bättre och möjligheten att hitta parkering är förhoppningsvis lite större då. Butiken ligger mitt inne i stora staden och vid det största torget så helt lätt blir det inte. Men i värsta fall får jag stanna till utanför för traska längre sträckor med en brudklänning funderar inte.

Någon bild på klänningen blir det inte för den är hemlig och vi är bara tre stycken som har sett den. Brudgummen är ovetande och ska så förbli. Men när bröllopet är över vågar jag utlova en och annan bild❤

Hoppas att du får en fin fredag!

klänningar

Categories: Uncategorized | 53 kommentarer

Inläggsnavigering

53 thoughts on “I dag är det en viktig dag…

  1. Åhh, så mysigt att det börjar närma sig🙂 spännande kram

  2. Åååå Vad spännande! Hoppas att upphämtningen går smidigt och att den sitter precis som den ska🙂

    Ha en härlig dag!

  3. Jösses så spännande, såklart klänningen kommer att sitta som en smäck.🙂

    Solig kram ♥

  4. Ingen Chafför som helst ju🙂
    Utan riktigt viktig & visst är det ett hedersuppdrag ❤

    /Kramelikram!

  5. Spännande, hon lär inte ha vuxit i längden i alla fall….😉

  6. Ezter

    Spännande! Ser fram emot att se er alla efteråt. Lycka till idag med parkering och allt🙂 (vi är åter på smultronstället så du vet)

    • Tack, allt gick planenligt! Bilder återkommer jag med😀 Hoppas ni får tur med vädret vid smultronstället för här ser det nästan ut att bli regn…

  7. Hoppas på en minnesrik dag och helg.

  8. Åh, jag blev riktigt rörd nu när jag läste ditt inlägg!
    Vilken härlig dag för er!
    Kram

  9. Ett underbart hedersuppdrag! Och den stora dagen närmar sig! Jag ser verkligen fram emot att så småningom få ta del av lite bilder från denna stora dag.
    Blir nästa lite tårögd av glädje.
    Önskar er en trevlig dag och visst hittar du en parkeringsplats…
    Stor kram!

    • Ja, det var verkligen ett trevligt hedersuppdrag och klänningen satt alldeles perfekt! Bilder lär det komma och det i massor! Parkeringen löste sig smidigt men säkerligen beroende på att vi var tidigt ute.

      Önskar dig en fin dag!

      Kram

  10. Så roligt. Förstår att det känns oerhört spännande för dig också. Fint att vi får se den vita skapelsen sedan.
    Hoppas att det nu finns en ledig plats för dig och bilen vid affären.
    Trevlig dag.
    Kram!

  11. Spännande å roligt. En rejäl milstolpe Ni passerar i Din dotters liv och så klart även i Ditt, att ha en vuxen dotter på väg att gifta sig är ju en stor händelse.
    Jag hoppas klänningen passade perfekt å att Ni fann en lämplig parkeringsplats.
    kram

    • Ja, det är verkligen en milstolpe och något underbart att se fram emot! Klänningen satt perfekt och parkering det hittade vi😀

      Kram

  12. Så spännande!!😀 kram

  13. Vilket härligt hedersuppdrag❤

  14. spännande

  15. sockenvagenssota

    Åhhh så spännande!!! Ser fram emot bröllopsbilder och en titt på klänningen när den stora dagen väl varit ❤️ Kram

  16. Det blir spännande att få se brudklänningen på bild. Hoppas att det ordnade sig med parkering och allt när den skulle hämtas.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

  17. Sännande! Hur gick det med parkering? Är det i morgon, lördag, brölopet går av staeln? Önskar all lyckan till brudparet redan nu, så glömmer jag det inte…🙂

    • Parkeringen gick utmärkt och jag lyckades få in bilen på en plats. Nej, det är först nästa lördag så än är det lite tid kvar… Tack😀

  18. Så nära nu!
    Längtar efter att få se!

  19. Så kul med bröllop, bilder vill jag gärna se senare. På din stass också😀 Njut och ha så kul!

  20. Förstår att det är en stor dag!

  21. Vad spännande att klänningen är en hemlighet för brudgummen med. Jag blir lite avundsjuk. Jag vill också går på bröllop🙂 Kram

    • Ja, det är spännande och lite kul! Hoppas att han ska tycka om den men experterna har ju varit med😉 Bröllop är alltid roligt att gå på!

      Kram

  22. så spännande att det snart blir av. bröllop är kul.
    läser med glädje att vovsingen är bättre och utan större problem. det blir jag verkligen glad att höra. eftersom jag älskar hundar!

  23. Så spännande och vilka tjusiga klänningar. Lycka till. Kram

  24. Ruth i Virginia

    Kul att få vara med på sin dotters bröllop. Båda mina gifte sej, när
    Don och jag bodde i Indonesien – den ena var i det militära, och gifte
    sej borgerligt på lunchrasten med ”gästerna” i camo-uniformer. Dom
    hade känt varandra i 4 veckor! Den andra gifte sej hemma hos en
    gammal vän till familjen och lånade en finklänning av sin kompis.

    Men vi tog igen det, när sonen gifte sej i Saigon. Det var ett bröllop, som
    varade från halv tio på morron till cirka midnatt. Mat och dryck, dansband
    med vokalist, och dansande hela kvällen.

    Ja, bröllopsklänningar har ju blivit otroligt viktiga nu för tiden.
    Ska bli roligt att se din dotters.

    • Ja, det ska verkligen bli roligt att få vara med på deras bröllop! Som förälder vill man självklart det men samtidigt så kan man inte styra över hur barnen väljer att gifta sig. Desto roligare för er att ni kunde ta igen det på sonens bröllop! Förstår att det var en hejdundrande tillställning och ett härligt minne. Ja, klänningarna är viktiga nu men när Husse och jag gifte oss så var det inte så stora bröllop. Min klänning var väldigt enkel och min svärmor hade sytt den. Men det betydde också mycket. Återkommer med bilder nästa helg!

  25. Så det närmar sig äntligen nu! Spänningen måste vara på topp!
    Det ska bli himla spännande att se klänningen.

  26. Roligt att du får vara delaktig i detta🙂 Hoppas att allt var som det skulle.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

