Här händer inte så mycket…

…utan dagarna följer ungefär samma mönster!

Jag unnar mig en lagom sovmorgon och mjukstartar dagen genom hundarnas morgonrunda och sedan frukost i lugn och ro. En behaglig lunk som jag kommit in i nu lagom tills ledigheten faktiskt börjar närma sig sitt slut. Men än återstår i alla fall två veckor innan gruvan obönhörligen kallar på mig.

I går blev det en skön dag på stranden. Först verkade det lite tveksamt för det mulnade på rejält men med tanke på att jag har så nära så friskt vågat. Det visade sig vara ett klokt beslut för det blev sol i princip nästan hela tiden och algerna hade försvunnit. 22,5 grader i vattnet så självklart blev det ett behagligt dopp. Syster min med familj anslöt så jag hade dessutom väldigt trevligt sällskap.

Herr Hund verkade fortsatt piggare igår så vi hoppas den tendensen håller i sig även i dag.

Hoppas du får en fin tisdag!

båt

Categories: Uncategorized | 22 kommentarer

Inläggsnavigering

22 thoughts on “Här händer inte så mycket…

  1. Låter rätt skönt o 2 veck kvar wow så gott jag har 2 veck till min börjar men är ledig *sjukskriven * så jag hoppas det blir bättre innan vi reser …njut av att vara ledig kram

  2. Härligt med stranden ❤️ …
    & skönt att Herr Hund mår forts. bra!

    /Tass Tass 🐾 & Kram

  3. Verkligen härligt att sommaren håller i sig där hemma!
    Njut av dagarna. Och skönt att Herr Hund verkar bättre🙂
    Kram

  4. Håller tummen å hoppas på fortsatt bättre mående för Herr Hund,
    en fråga: finns det genetiska sjukdomar just för den rasen, typ diabetes?

    Här regnar det nu, omväxlande störtregn å lättare duggregn.

    Ha en fin tisdag, kram

    • Tack. Jag har pratat med ägarna till föräldradjuren men ingen hade hört talas om diabetes. Dock har det flaggats upp för att det finns en tendens till njurproblem hos rasen men det är inte klarlagt det heller. Tvärtom så anses det vara en ovanligt frisk ras.

      Nästan skönt med lite regn!

      Kram och det samma😀

  5. Jag gläds förstås åt att Herr Hund fortsatt är piggare. Hoppas det består.
    Sköna dagar är det och just att inte ha något inplanerat ger en extra semesterkänsla och fint att bara kunna ta cykeln ner till stranden.
    I detta +22 gradiga vattnet skulle jag nog också kunnat tänka mig ett dopp och särskilt om algerna är borta. (Dessa och maneter ogillas)
    Önskar dig en fin tisdag!
    Halvsol i Stockholm men luften känns ”fräschare” efter gårdagens snabba störtskur och ett par åsksmällar.
    Kram!

    • Vi får hoppas att det håller sig stabilt, speciellt med tanke på kommande bröllop och att de ska bo på pensionat två dagar.

      Ibland behövs det lite regn och åska för att luften ska bli klarare!

      Kram och ha en bra dag du med!

  6. Åååh, två veckor kvar, det var så lång min semester var.😉
    Vi skulle bada vid Skanörs bankar i lördags, men det var riktigt räligt i vattnet då, så vi fick vända skutan och puttra tillbaka till Gislöv. Där var det underbart!🙂

    • Här var alger i lördagseftermiddag och under söndagen men nu är det kristallklart igen😀 Tur att Gislöv fanns som reservplan i alla fall😀

  7. Ja det låter som en behaglig lunk… vet inte om uttrycket ”underbart är kort” är till någon glädje för dig… Men det kanske därför vi uppskattar vår semester som vi gör….

    Njut in i det sista… önskar dig en fin avslutning på ledigheten!

    • Jo men så är det och självklart uppskattar vi semestern så mycket just därför. Dessutom ska jag inte klaga för jag kommer att ha varit ledig i åtta veckor!

      Tack, det ska jag göra!

  8. Lagom sovmorgon? Pyttsan! Jag tror du har missuppfattat ordet ”lagom”, din sjusovare…😉

    Skönt att det blir bättre och bättre med Herr Hund!🙂

  9. En liten sovmorgon är dig väl unnat och att miss E är piggare är glädjande…🙂
    Kram ♥

  10. Skönt att ha så nära till en fin strand. Det har varit många härliga dagar men just nu längtar jag faktiskt efter lite regn och svalka.

  11. Skönt med piggare hund!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

