Vilken härlig sommardag…

…det blev i går.

Först tyckte jag inte det var så varmt men oj vad jag bedrog mig. Vid lunchtid insåg jag att termometern visade 25 grader och himlen var helt blå. Då fanns det liksom ingen anledning att gå och skrota i trädgården så i stället packade jag snabbt min badväska och slängde ner lite frukt och vatten.

Jag var inte ensam om denna tanke för det var knökfullt på stranden så min vanliga plats var inte ledig. Men när solen gassade så kunde man inte vara knusslig utan jag hittade snabbt en skön plats där det svalkade alldeles lagom. Efter ett litet tag anslöt min moster samt min kusin med familj så det blev ett par trevliga och sköna timmar på stranden.

Två bad klämde jag också till med även om det inte var så varmt i vattnet. Men ibland får man offra sig för det var så härligt kristallklart och  solen värmde skönt.

Kvällens tavla var dock att jag bestämde mig för att köra och storhandla. Naturligtvis  fastnade jag i enorma bilköer och det tog en evighet att komma fram till affären. Väl där insåg jag butiken var knökfull så jag körde hem igen. Drygt en timme helt i onödan och jag befarar att det kan bli liknande köer i kväll när vi ska till veterinären med Miss E för att lämna urinprov. Förmodligen blir det så sent som möjligt och precis före stängningsdags.

Helt klart medaljens baksida med det fina vädret men annars så klagar jag inte!

Trevlig torsdag!

13697089_1299690736722831_4863307591683359133_n

Categories: Uncategorized | 49 kommentarer

Inläggsnavigering

49 thoughts on “Vilken härlig sommardag…

  1. nu går jag och gömmer mej i skugga nånstans🙂
    Men först ska jag plocka lite blåbär i skogen (skaffa scanner, det får du direkt i affären)

  2. Det är så härligt, det är ju detta vi har väntat å längtat efter, kram

  3. Ja, det är det som är baksidan när det blir fint väder och man bor vid havet….massor av folk!
    Men visst är det härligt med sommar och sol🙂
    Hoppas det går bra ikväll med Miss E!
    Kram

  4. Kassaköer, det vet jag inte vad det är längre. Jag scannar både på COOP, ICA och Willys. Lugnt och fint. Min grej😉
    Högsommar, inte alls dumt, det var ju det vi ville ha!
    Tänker en hel del på miss E. Hoppas det löser sig fint för henne❤
    Kram!

    • Ja, jag får komma till skott med det jag med. Vet inte varför det inte blivit så än… Visst ville vi ha högsommar så här klagas det inte! Tack, vi får verkligen hoppas att det löser sig för henne.

      Kram❤

  5. Alltså jag måste bara säga.. Jag älskar er strand!! Jättefin..
    Vad tråkigt med shoppingturen. Snopet att behöva vända igen men man utsätter sig helst inte för vad som helst. Man får göra som pensionärerna. Stå och vänta utanför när dom öppnar dörrarna haha
    Kram

    • Tack, den är toppen! Hänger man på låset som pensionärerna gör så hamnar man i köer ner i stället och med bilen full av mat är det lika illa. Pest eller kolera om man får gnälla lite😉

      Kram

  6. Jaaaaa…visst vare´ underbart – Jag ääääälskar’t🙂
    /Kram idag blir det badhytt & Hjosand mellan tårna hihi

  7. Så skönt att ha hav och strand så nära att det inte behöver bli en utflykt att ta sig dit. Gillas verkligen! Och ett par badtimmar är ju perfekt!
    Att handla nu kan ju vara klutigt så antingen tror jag på att vara där när butikerna öppnar eller när de ska stänga, men å andra sidan kansk einte alla varor finns då…
    Önskar dig en fin dag och håller tummarna för Miss E.
    Kram!

  8. Så somrigt och härligt.

  9. Alla badsugna får tyvärr tillika samma idé att åka till stranden. Här kan man inte lida av torgskräck och intimitet. Här ligger människor så nära att man känner varje hjärttag. Nu är Spaniens stränder överfyllda. Hoppas nu provet visar bra resultat hos veterinären och kram på dig

    • Riktigt så illa är det inte på våra stränder men nog är det mycket folk här! Men så har solen också varit en bristvara denna sommar.

      Tack, det får vi hoppas att det gör!

      Kram

  10. Ezter

    Idag har vi dimma, du vet sån som gömmer en starkt gassande sol. När den väl lättar kommer det att vara rejält varmt!

  11. Ja det gäller ju att ta till vara den soliga dagen, kan bli den enda😉. Jag har inte badat ute alls än den här sommaren. Inte klokt. Det är faktiskt 17 juli!

    Vilket slöseri med dyrbar tid det blev för dig. Kom hem utan varor. Så trist. Sådant man kan skratta åt efteråt.

    Önskar dig också en skön dag och tack för kommentar på min blogg!

    • Ja, lite snopet var det allt men det kunde varit värre ändå! I dag blev det inget bad för det var tyvärr kallare i vattnet igen. Vinden hade vänt…

      Så lite så och tacks själv för titten!

  12. Vilken härlig dag, otur bara på bilkö. Ska försöka komma iväg till sjön någon dag också tänkte jag. Så härligt att bada. Vilken sommar det blev👍👍👍💝

    • Visst är det härligt att bada och man får passa på när solen är framme. Tyvärr var det kallare här i vattnet i dag för vinden hade vänt…

  13. Bara att njuta av högsommarvärmen så länge den varar. Tyvärr måste vi också besöka köpcenter men funderar på att göra det senare

  14. Jättefina sommarbilder…precis i min smak.
    Ja du, man får vara ute i tid om man ska få sin favoritplats vid badet.
    Njut så länge det varar, ska göra det jag med.

    Ha de bäst nu🙂

  15. Vi har också sådär otur – knökfullt precis överallt…😉

    Hoppas urinprovet ger ett gott resultat!
    Kram

  16. sockenvagenssota

    Det låter härligt, men jag föredrar enskildhet, vilket vi lyckades med även idag! Tur det är lite folk här i norr😉 kram!

    • Det är tydligen här alla är😉 Själv gillar jag folklivet och den lite internationella stämning som det blir men skönt att det finns något för alla!

      Kram

  17. Härligt så såg min dag ut också🙂 kram

  18. Om vi bortser från onödigt bilåkande låter det toppen!

  19. Här undviks stranden även om jag ser den från köksfönstret. Hoppas Miss E:s urinprov är negativt.
    Skönt att det äntligen blev sommar på riktigt.

  20. Sommar, sommar, sommar… 🎵🎶🎵🎶

    🤗😋🤗😋🤗😋🤗😋🤗😋

    Kram ❤

  21. Svensk sommar är underbar när den är så här. Härligt att dagen blev lyckad. Mindre kul att behöva köa i värmen. Det finns roligare sysselsättningar en skön sommarkväll.

  22. yfronten

    Synd att man måste avbryta sitt strandliv för att handla ibland! Vi har klarat oss med mjukost i stället för smör ett par dagar…

    • Vi har också hankat oss fram men det går till en viss gräns och igår var det dags. Speciellt med tanke på att vi får besök i helgen!

  23. Underbara bilder!!😀

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

