När vi besökte Mallorca…

….för ett par år sedan så blev min järnmage akut dålig efter en lokal men vansinnigt god paella.

Husse som normalt inte klarar någonting var så klart kärnfrisk. Men man ska aldrig säga aldrig så igår besökte vi den lilla lokala restaurangen och åt paella.

Maten var helt ok, vinet gott och den efterföljande glasskulan hos Italienaren hade klass. Men stackars Husse hade verkligen måndags ågren och kände att semestern var långt borta! Så fort fyra veckor går är obegripligt.

Snart måndag i dag men jag tar det med fattning! God natt och god morgon!

Ha en bra dag!

13781892_1297333310291907_2342247098108721354_n

Categories: Uncategorized | 47 kommentarer

Inläggsnavigering

47 thoughts on “När vi besökte Mallorca…

  1. Palella är gott tycker jag, fast har blivit lite halvdålig en gång av det. Måndag snart och sedan blir det semester efter denna vecka.

  2. Låter ju hur trevligt som helst! Vi delade också på en hel flaska vin till osten och firade att semester börjar.

  3. Mysigt…🙂

    Kram ♥

  4. Men den kommer😁

  5. Ezter

    Mysig avslutning på semestern, men han ligger väl sömnlös i natt …

  6. Hoppas dagen Måndag går bra och 4 veckor flyger iväg alldeles för fort!
    Va sägs om 8 veckors semester!
    Men dagen då jobbet börjar kommer ju ändå,
    Ni njöt alla fall sista semesterdagen ,-)
    Lycka Till imorron till din gubbe!
    KRAM Primrose ,-)

  7. Stackarn 😔 Mysigt ändå på sista kvällen ❤️

  8. Nu är jag ju pensionär, men minns den där sista kvällen innan det var dags att börja jobba igen … inget kul alls! Bra att ni unnade er lite gott att äta och dricka som tröst i alla fall🙂
    Ha det gott!

  9. Då jobbet börjar efter semester är ju sommaren typ slut… det brukar ju kännas så,
    nu hoppas jag Husse får en bra måndag,
    kram

    • Jo men lite så känns det på något vis vilket naturligtvis är väldigt tråkigt. Men jag gör något vettigt av dagen ändå och besöker bibblan😀

      Kram

  10. Skönt om man kan ta det med fattning. Jag hade alltid grym jobbångest när semestern närmade sig sitt slut. Så blir det ju när man vantrivs på jobbet.
    Kram❤

  11. God morgon …men är det dax även för dig att börja jobba?? ha en fin måndag kram

  12. Duktigt att inte låta en dum paella förstöra för alltid, paella är ju jättegott (oftast, ibland är det bara ris…😉 )

    Ha en bra start på veckan, och ge Husse en extra kram!🙂

  13. Paella är jättegott! Men jag är också lite försiktig när jag äter den ute.
    Förstår det kändes trist för Husse att börja jobba idag!
    Kram

    • Den innehåller en del riskabla ingredienser om man så säger… Men denna gång gick det bra😀

      Lite segt och surt var det allt!

      Kram

  14. Viktigt att skaldjuren i paellan är riktigt färska….En endaste ”gammelräka” kan ställa till det ordentligt.
    Skönt att det gick bättre denna gång….Och ni verkade ha en trevlig kväll.
    Ja, fyra veckor går fort och visst är det så att underbart är kort. Men Husse kommer att klara det galant. Krävs bara lite invänjning!
    Kram!

    • Ja, tyvärr är det så och förmodligen vad som drabbade mig på Mallorca men denna gång verkar det ha gått bra. Tacksam för det lilla😉

      Visst går fyra veckor fort men oftast så krävs det bara någon dag så är man inne i allt igen!

      Kram och ha en fin start på veckan.

  15. Sådan där söndagsågren har jag glömt vad det är. Hoppas husse får en fin måndag trots att han måste tillbaka till gruvan.

  16. Paella är gott!
    Ser att ni varit i Smygehamn de senaste dagarna🙂 Härligt!
    Måndag, antar att husse börjat jobba då och nog kan jag förstå att han längtar efter längre semester, vem gör inte det.
    Fint att se att Miss E är pigg och glad igen… jag har läst ikapp här efter några dagars semester…

    Ha det fint!
    Kram

    • Ja, det smakade bra så det blev en trevlig avslutning på semestern även om Husse tyckte den hade gått på tok för snabbt. Men så är det och dagarna bara rinner på…

      Kram och det samma!

  17. Ja, fyra semesterveckor går fort! Jag har också haft mina 4 veckor och börjar jobba på onsdag…känns sådär…men man får ta vara på de lediga dagarna däremellan!
    Kram!

    • Visst är det vemodigt när semestern tar slut men man får som du säger ta vara på dagarna där emellan och göra något fint av dem!

      Kram

  18. yfronten

    Italiensk glass är alltid underbar!

  19. Hejsan låter som en kanondag. Härlig mat, härliga utflykter och resor. Lite mer värme vill jag ha. Ha det bra och en kraam👍😀💚

  20. Jag har blivit riktigt dålig av en paella en gång för rätt många år sedan. Idag räcker det med att jag känner lukten av den maträtten så kommer hela min kropp ihåg. Paella går tvärbort Kram

    • Jag blev också väldigt sjuk och i ärlighetens namn så kände jag lite av den känslan och hade hellre ätit något annat. Men man nu har jag gjort om det!

      Kram

  21. Och nu har snart denna måndagen gått!
    God mat igår kväll. Ni äter säkert något gott idag med.
    Kram❤

  22. Modigt att testa den maten igen! ;- ) Tur att det gick bra!

  23. Åt paella på Kreta och det vattnas nu i munnen när jag tänker tillbaka på den.
    Ja det är nog många som känner så när det är sista semesterdagen, men det brukar ju gå bra bara man avverkat första veckan.
    Kram

  24. Det är så lätt att få avsmak för något som gett magproblem men jag är glad för din skull att du kan äta paella igen. Stackars Husse som slutar sin semester. Extra synd är det eftersom finvädret verkar vara här nu äntligen.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

