I grevens tid…

….kom vi äntligen på väg på vår traditionella sommarutflykt!

För så är det bara. Även om vi har varit där ett antal gånger tidigare så hör det till att besöka Smygehuk, gå ner till Sveriges sydligaste udde, betrakta Axel Ebbets ”Famntaget” och se hur långt det är fågelvägen till Stockholm.

Allt var sig likt men tyvärr var det ingen speciell utställning i Köpmansmagasinet men traktens lokala huggormsflock höll sig undan och vi kunde njuta av lite gott att äta. För min del blev det som vanligt en räksmörgås som var hur god som helst medan Husse festade till det med stekt sill på grovt bröd. Ett glas vitt vin för mig och Ramlösa för Husse. Dessutom så passade jag på att köpa ett litet handgjort armband av skinn och tyg. Rea och så där lite lagom sött till en jeansjacka sommartid.

Stärkt av detta lyckades jag sedan lura med Husse till Månstorps gavlar vilket delvis skedde under protest men dit kom vi så klart!

Så några bilder från vår fredag och så hoppas jag du för en härligt solig och fin lördag! Godnatt och god morgon!

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Categories: Uncategorized | 36 kommentarer

Inläggsnavigering

36 thoughts on “I grevens tid…

  1. Smygehuk är så mysigt🙂
    Fint bildspel/Natti Natti Kramen!

  2. Vackert, önskar dej en fin lördag.

  3. Så härligt det låter, en mysig utflykt!

  4. Vilken mysig utflykt, Smygehuk är fint,-)
    Vitt vin och räksmörgåsen såg gott ut.
    Ja mycket vackert och intressant har ni i Skåne ,-)
    Ha en finfin Helg
    KRAM Primrose ,-)

  5. En härlig utflykt helt i min smak🙂 Fina bilder!

  6. Men va roligt kan inte sluta le när jag ser dina bilder för jag tog oxå bilder när vi var där🙂 liknande dina dock utan räkor men det blir det idag🙂 men var är det huset som du visar?? mysigt å ha en fin dag kram

  7. Ezter

    Härligt och en räkmacka är sällan fel🙂
    Vi var hemma en snabb sväng, men nu är vi på plats igen.

  8. Åh vad gott med en sån räkmacka! Och jag bara älskar den där varningsskylten😀

  9. Fint bildspel…

    Godmorgon! 🌹

    Kram ❤

  10. Så fint!!
    Blev det ingen haggis för er i Skottland? Det är gott, det!!! Nam,nam!!
    Ha en fin weekend!

  11. Tack för denna härliga njutflykt och vackra, lockande bilder. Förstår att det blev en trevlig och händelsrik dag och några inköp är alltid trevligt. Räkmackan till lunch hade passat mig perfekt och jag tror B had eslagit till på det som Husse valde.
    Vi har tänkt oss en resa i Skåne i augusti, men vi väntar tills turistanstormningen är över.
    Men jag antecknar alla tips jag kan få .
    Kram och trevlig lördag.

  12. Tror inte jag varit just i Smygehuk. Såg väldigt vackert ut där och de där gavlarna hade absolut intresserat mig😀
    Räkmacka sitter alltid bra, det beställer jag så fort det är tal om fika.
    Lördagskram❤

    • Jag kör alltid en räkmacka jag med. Brukar vara väldigt fina råvaror och det var inget undantag i gå kan jag säg! Fräscht, nyttigt och gott😀

      Kram

  13. Ja, Skåne är vackert, så är det bara🙂
    Och en räkmacka och ett glas vin är inte dumt det heller!
    Kram och trevlig kväll

  14. Fina bilder och ett mysigt utflyktsmål. Vi var där för några år sedan när vi åkte med husvagn runt hela Skåne. Just Smygehuk och även Ale stenar gjorde stort intryck på oss.

  15. Det ser ut att vara vackert i Smygehuk, en plats jag aldrig besökt. Önskar dig en skön söndag!
    Kram Ingrid

  16. Så fina bilder! Läser på fler ställen om att det är mycket orm i år! Gillar jag inte.

  17. Trevligt meden liten sommarutflykt. Jag har varit en sväng till stan. Igår vinkade vi av yngsta dottern som for iväg till Hanoi. Hon ska bara vara där 3 vackor men reste själv och skulle möta upp en kompis där. Lite oroligt men har fått rapport om att hon är framme ordentlig så nu kan jag slappna av. Idag var det makens tur att resa iväg, till Holland. Han ska delta i en civil marsch i Niemegen. Man går 4 mil om dagen i 4 dagar. Ska vara en stor grej i Hollan och rena folkfesten. Själv tog jag hunden med mig och åkte tillbaka till torpet. Här är lugnt, tyst och alldeles underbart.
    Kram

    • Det kommer säkert att bli en härlig upplevelse för dottern er men som mamma oroar man sig alltid en smula ändå. Sköna dagar vid torpet kan passa bra då!

      Kram

  18. Det är ett måste för mig också. En sommar utan en tur till Smygehuk är ingen riktig sommar. Men det andra var något nytt. Jag blev sugen efter att ha sett ditt lockande bildspel. Nästa gång testar vi Månstorps gavlar.🙂
    Kram Bosse

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

