Jag är tveksam…

….mycket tveksam ska jag ärligt säga!

Kan en hund med diabetes och förstorat hjärta ha denna sprudlande energi? Denna glupande aptit och denna svans som konstant går på högvarv?

Dessa glada ögon och springet i bena!

Jag vet inte vad jag ska tro men tron kan visst försätta berg!

Eller så hoppas jag bara att det är urinvägsinfektionen som ställer till det…

…fast hade någon frågat mig för något år sedan så hade jag tippat på ADHD!

Sådan är vår glada sprall!

Äntligen hundägare efter år av längtan.

 

 

Categories: Uncategorized | 29 kommentarer

Inläggsnavigering

29 thoughts on “Jag är tveksam…

  1. Diabetes kan ju gå tillbaka med rätt kost tänker jag . ADHD vet jag inte om någon kost hjälper mot. 🌝
    Hon ser pigg och glad ut, absolut.

    Kram ❤

  2. Vi får väl se hur det utvecklas….

    Kram

  3. Inställningen är halva läkningen och så det är bara att tacka och ta emot!🙂 Kram

  4. (tror mej veta att människor med förstorat hjärta samlar vätska…)

    • Ja, men då bör man väl kissa mer eller? Miss E är välsvarvad som få och har inte det minsta lilla vätska bunden i kroppen.

  5. Mina ”pälsklingar” hemma har nog alla möjliga diagnoser…haha….förstår precis vad du menar.

    Hoppas allt går bra….kramis🙂

  6. Visst kan ”tron försätta berg” och jag tror på positiva tankar.
    Kanske är det urinvägsinfektionen som ställt till det…
    För är Miss E pigg så är ju det ett gott omen.
    Kram!

  7. Det låter konstigt!
    En urinvägsinfektion mår man ju jättedåligt av!
    Men förstorat hjärta, det blir man ju dålig av, min gubbe har både förstoring av hjärtat och lite läckage och förmaksflimmer han är helt slut. Han mår ju pyton, sån skillnad kan det väl inte vara på hund och människa.
    Hoppas det är bara urinvägsinfektionen!
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

  8. Vilken härlig bild! Önskar att jag hade den energin😉

  9. Skönt att hon är så pigg! Det underlättar säkerligen behandlingen – ifall den nu behövs. Håller fortfarande tummarna för det ändrade fodret🙂

  10. När jag ser den härliga bilden, så säger min magkänsla att det ”bara” är UVI.
    Tumhållande kram❤

  11. Jag fortsätter hålla tummarna att det bara är en urinvägsinfektion på henne!
    Kram

  12. Underbar bild!! Håller också tummarna för att det ”bara” är urinvägsinfektionen…. Kram!!

  13. Herre min je så gulligt!!!!

  14. UVI kan ju verkligen ställa till det, inte det lättaste att ställa diagnos på. Hoppas att diabetesvärdena blir bättre och ni kan avskriva det, kan väl vara jämt i blodsockret när man är helt frisk också. De lär väl ta nya prover innan de pratar på om att kastrera henne?
    UVI ställde till det riktigt för min mormor, de på ambulansen misstänkte att kroppspulsådern höll på spricka och skickade henne med en väldig fart till sjukhuset i Grannstaden.
    Så jag hoppas verkligen för eran skull att det här bara är en UVI:
    Kram

    • Pratade precis med min svägerska vars hund hra exakt samma problem. En UIV som ställer till det och inte alls diabetes så här får helt klart tas fler prover. Här kommer det att kollas rejält framöver. När det gäller äldre människor och UVI kan det ställa till det rejält.

  15. Kan inget om UV på hundar. Minns bara att min mamma blev tillfälligt förvillad i samband med en urinvägsinfektion. Det kan tydligen ställa till det på olika sätt hos människor. Kanske även hos hundar. Hoppas diabetesen var tillfällig.

  16. Så härligt att hon är så glad och pigg. Jag förstår om du blir tveksam. Kanske är hon för glad för att riktigt bry sig om att hon mår dåligt. Många av oss som har värk lever upp i roliga situationer och verkar må mycket bättre än vi gör. Kanske är det likadant med din vovve. Levnadsglädje ger energi.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

