Stackars Husse!

Medan jag körde och storhandlade så klippte Husse häcken något som han gjort varje år och alltid har gått bra. Men inte i dag dock för när jag var på väg till butiken ringde en lätt skärrad Husse och jag hörde direkt att något hade hänt.

När han stod där i godan ro blev han plötsligt omsvärmad av getingar och av den riktigt närgångna sorten. Det resulterade i sju stick och det ena på läppen vilket inte är det bästa stället att bli stucken på. Panikslagen rasade han ner från stegen som välte och sprang för att komma undan dem. Snubblade oturligt nog på plattgången men slog sig inte.

Från bilen kunde jag upplysa om var kortisonsalvan och mina Betapred fanns för så många stick kan ge en allergisk reaktion. Nu blev det inte så illa men Husse ser ut som om han varit på skönhetsklinik och fått en rejäl dos Botox i överläppen…

Med tanke på min allergi så var det i alla fall tur att det inte hände mig. Den saken är säker!

geting

Categories: Uncategorized | 42 kommentarer

Inläggsnavigering

42 thoughts on “Stackars Husse!

  1. FY det kan ju absolut vara farligt med så många stick!
    Det kan ju räcka med ett.
    På läppen, jag skulle oxå blivit rädd.
    Tur du hade grejer hemma och att han inte slog sig.
    Tyvärr ska det ju vara rekordmånga getingar i år!
    Ha det fint nu.
    KRAM Primrose ,-)

    • Ja, visst kan det vara farligt så jag var nöjd med att ha lämpliga medikamenter hemma. För en allergisk person kunde det blivit ödesdigert men Husse ligger nog inte i riskzonen direkt. Usch ja, det kunde slutat riktigt illa.

      Tack och det samma!

      Kram

  2. Ezter

    Usch och fy! Stackars honom!

  3. Usch vad otäckt det är, det är gott om getingar i sommar. Vi har alla sorter. Går runt med kill it flaskan på kvällarna. Blev stucken av jordgetingar, tre stick. Stackars lilla hund. Trevlig kväll kram

    • Usch ja, getingstick är aldrig roliga och speciellt inte när man får så många.

      Ja, henne är det synd om…

      Tack och det samma!

  4. Men fy vilken otur! Skönt att det gick relativt bra ändå…

  5. Farliga små rackare. Skönt att det gick bra.

  6. 🐝🐝🐝 Fy så hemskt 🐝🐝🐝
    Vilken panik han måste fått, som i värsta skräckfilmen. 😲

    Kram ❤

  7. Betapred hade vi alltid hemma, när vi hade egna bin, även sån där spruta – mest för kompisar och grannars skull, för bin är inte aggressiva, men olycka kan hända om man råkar stå i väven… Tur att inte nåt mer hände.

  8. Meen usch å fy… vad har Ni gjort för att drabbas på detta vis?
    Tur det gick hyfsat okey för Husse,
    om man nu kan säga så efter en sådan upplevelse. kram

  9. Jag hatar getingar och springer lång väg när de randiga närmar sig. Jag lider med Husse! En stor tröstkram till honom! Kramar

  10. Så illa! Jag fick ju ett getingstick på flygbussen när vi kom hem och är allergisk så trots betapred svullnade underarmen till det dubbla och det gjorde väldigt ont.
    Och med sju stick! Oj, oj, oj! Kan inte ens tänka tanken utan att bli förfärad. Hoppas de snart lägger sig.
    Klart en otursdag för Husse. Men imorgon är det en ny dag och förhoppningsvis blir det nu inte värre.
    Kram!

    • Jag är så enormt tacksam för att det inte var jag. Det hade blivit akuten direkt efter sju bett. Men Husse mån oförskämt bra och är definitivt INTE allergisk!

      Kram

  11. Malde

    Jag är glad att det gick så bra för Husse och hoppas att det fortsätter på den vägen. Vill också att urinvägsinfektionen som Miss E har går över fortare än fortast.

    Vi hade också Betapred samt Epipen hemma under några år. Yngste Sonen var (är) allergisk mot både bi och geting. Dock genomgick han en hyposensbehandling så nu slipper vi dessa medikamenter. Det är skönt.

    Krya-på-dig-kramar till både Miss E och Husse.

    Må så gott❤

    • Ja, man är tacksam för det lilla och att det int4e gick värre. Getingstick kan verkligen ställa till det ordentligt…

      Skönt att slippa besvären numer för nog är det ett orosmoment!

      Kram

  12. Så otäckt! Som ung klev jag en gång i ett jordgetingbo, inte alls någon kul upplevelse, så jag känner verkligen med Husse!

  13. Värsta mardrömmen, usch. Stackars Husse! Tur det gick bra ändå. Kram!

  14. Men fy så fruktansvärt! Kan tänka mig vilken panik han måste ha fått!
    Skönt att ni har det under kontroll i alla fall!
    Kram

  15. Stackars husse. det är inte roligt med getingstick. Vi har några ilskna i en vedhög men lämnar dem ifred så länge. Ingen är allergisk här men att bli getingstungen är aldrig roligt.

  16. (bina gillar inte om man doftar rakvatten/schampoo/deodorant… kanske testa var luktfri)

  17. Fy vilken otur. Tur att du har med betapred och kortison. Det kan verkligen gå illa om det sig vill. Krya på kram till Husse😘😘

  18. Men fy så läskigt. Jag har lite eller ganska mycket getingsfobi. Tycker dom är otäcka eftersom dom medvetet jagar en och blir väldigt aggressiva. Tur din man inte var allergisk annars hade det kunnat gått illa. Läskiga kryp.. Kram

  19. Åh fy! Min man fick tre stick för några dagar sedan varav ett precis under ögat så han såg också lite skönhetsingreppad ut. Men allt gick bra här också.

  20. sockenvagenssota

    Fy, getingar är inte att leka med, tur det gick bra!

  21. Men oj, så mycket ni drabbas av nu. Tur att han inte gjorde sig riktigt illa när han föll. Det är tillräckligt jobbigt att bli getingstucken. Kryahälsning till Husse.
    Kram.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

