Utifrån…

…vad jag googlat så bör tikar med diabetes kastreras  omedelbart.

Om det stämmer vet jag inte men veterinären fick ett mail i går och jag hoppas på snabbt svar. Är mest förvånad över att hon inte sa något om det själv. Hoppas på ett snabbt morgonsamtal men annars får jag väl ge mig till tåls.

Men inte länge! Allt som kan hjälpa Miss E ska göras och det ska göras snabbt. Så är det bara.

Insnöad?

Tja, kanske en  smula! Men Miss E betyder som sagt allt!

Hoppas du får en fin onsdag!

13151679_1240936915931547_8453257924663805252_n

 

 

Categories: Uncategorized | 33 kommentarer

Inläggsnavigering

33 thoughts on “Utifrån…

  1. Våra djur är familjemedlemmar, så det är klart att vi gör allt vi kan för dom. Lycka till med söta vovven. Önskar dej en fin onsdag också kraam

  2. Inte konstigt att hon mått dåligt om hon gått runt med obehandlad diabetes. Lilla gumman!
    Håller tummarna för att foderbytet hjälper så att hon och ni slipper insulinet.
    För som du själv säger är det ju jätte jobbigt när hon inte själv, på ett verbalt sätt, kan tala om hur hon mår. Jobbigt! ❤
    Stor varm kram och lycka till med fodret.
    Och även dina svar om kastrering.

  3. Åh sååå söt hon är. Håller tummar för att hon ska få må bättre, och djuren är ju en familjemedlem man månar om.
    Puss på nosen sötvovven !

  4. Hoppas du får ett snabbt besked!

    Härlig bild🙂
    Kram

  5. Men åh.. Hoppas verkligen du får svar snart:/ kram!!

  6. Kan tyvärr inget om hundar, men hoppas du får ett bra svar snart.

  7. Jag hoppas Du redan nu fått besked från veterinären.
    kram

  8. Sånt här är känsligt och svårt, tungt. Men hoppas på bra besked. Miss E är en riktig sötis. Håller alla tummar❤ varma kramar och tankar❤

  9. önskar en bra onsdag med klara besked.

  10. Så fina bilder på miss E
    Du är absolut inte insnöad, jag tycker att våra djur har rätt till en matte och husse som du!
    Jag är likadan själv,-)
    Hoppas det hjälper att hon blir kastrerad!
    Det verkar ju lovande om det skulle stämma!
    Hoppas du får svar snabbt från veterinären, jobbigt att gå och vänta på svar.
    Ha det så fint du bara kan.
    KRAM Primrose ,-)

  11. Åh, hon är ju så söt, lilla Miss E!
    Förstår verkligen hur mycket hon betyder för dig!
    Hoppas du får ett snabbt svar och att allt blir till det bästa!
    Kram

  12. Ezter

    Jag tänker att om det är tvunget, då borde veterinären sagt det! Hoppas du fått besked nu!

  13. Hoppas att det ordnar upp sig, så att Miss E piggnar till igen. Det är jobbigt när djur blir sjuka!
    Kram, Ingrid

  14. Hoppas nya fodret gör susen…. ♥♥♥

    Kram på dig och miss E ♥

  15. Hålls tummar för sötaste Miss E ❤ ,,,
    Läste lite nyfis som jag e´😉
    citerar lite kort …
    ” Hos tikar ser man ofta att diabetes bryter ut i samband med att de är i löp eller dräktiga. Den typen av diabetes är hormonberoende.

    – Om diabetes uppstår i samband med löpet och man är snabb med att kastrera tiken kan sjukdomen ibland gå tillbaka så att hunden klarar sig utan insulin efter en tids behandling, säger Mikael Svensson.”

    /Nospussar & Kramar!

  16. Nej men har hon fått diabetes? Hoppas ni får bra hjälp!
    Kram❤

  17. Klart man vill hjälpa sina älsklingar så mycket man kan. Men kanske jag inte skulle utsätta min gamling för alltför stora ingrepp med lång rehabilitering om det skulle krävas. Svårt att veta var gränsen går men så långt som möjligt vill man självklart göra allt. Jag vet inte hur en tik reagerar på kastrering men för min Kasper blev det en väldig stor och positiv skillnad.

    • i dagsläget vet jag knappt vad jag ska tro. Min svägerskas hund har samma symptom och den veterinären pratat men om infektionen än om diabetes. Jag är inte säker på vad jag ska tro längre…. Det känns väldigt märkligt just nu…

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

