Måste villigt erkänna…

…att jag har fått en liten svacka.

Efter förra årets turbulenta sommar så ville jag bara ha arbetsro.

Sitta i brassestolen och vända sida efter sida i boken och så ett svalkande dopp där emellan. Men nu är det som det är och vi väntar i stället på en diagnos på Miss E. Den som har eller har haft hund eller något annat djur vet precis hur jobbigt det är när en familjemedlem inte mår bra. Det hänger över mig hela tiden men samtidigt så vet jag att vi är beredda att göra allt!

Skulle det krävas daglig blodsockerkontroll och insulingivning så tvekar vi inte en sekund! Är det något annat så vet jag i alla fall att Miss E har haft det så gott som någon hund kunde ha haft det. Mitt betyg i mattekonst är högt påstår jag utan att skämmas.

Men ja, oron är där ändå…

…och jag återkommer i ärendet!

‘…ellen-i

Categories: Uncategorized | 44 kommentarer

Inläggsnavigering

44 thoughts on “Måste villigt erkänna…

  1. Att gå ovetandes om framtiden förstår jag känns jobbigt. Och det är en självklarhet att det tynger! ❤
    Jag håller tummarna för att det blir så bra det kan!
    Mina tankar finns mer er.
    Många kramar!

  2. man får kanske ta den där brassestolen ändå ibland och samla nya krafter.

  3. Visst är det jobbigt när husdjursfamiljemedlemmarna drabbas!

    Men går det inte fixa med tabletter tror du? Med Miss E’s aptit torde det inte vara så besvärligt att få i henne ett piller eller två.

    Jag håller tummarna och skickar en kram

  4. Jag vet precis hur det är. Djuren betyder jättemycket och ďet är en mardröm när dom inte mår bra. Men jag tror allt ordnar sig med din hund ❤
    Kram

  5. ❤ Hoppas att allt ordnar sig till det bästa med lilla vovven❤

    Ta dig tid vila, gosa med Miss E och gör sådant som du mår bra av.

    Som att ha en fin dag🙂
    Kram

  6. Det är klart att ni bryr er om henne. Min fru är allergisk så vi har inte haft husdjur i familjen men som barn hade vi hundar, katter och en eld andra djur. Så jag förstår att ni är fästa vid miss E.
    Håller tummarna att det kommer att gå bra.

  7. Jag förstår dig precis, vi hade en hund schäfer/labrador för ganska länge sedan, och hon fick på ålderns höst ont i sina leder. Fick cortison droppar ganska länge för det gjorde att hon var bättre och inte hade ont, det kostade massor med pengar men dom är värda allt. Men hon blev i alla fall 11 år och som du säger hade haft ett bra liv. Tänker på dig och hoppas på det bästa. Stor Kram.

  8. Att ha hund är att ha ett stort ansvar, många lyckliga stunder men oxå väldig oro, jag hoppas allt blir bra, ständig medicinering kan man leva med så länge hunden inte far illa. Lycka till, kram

  9. Jag förstår verkligen vad Du/Ni går igenom, jag har ju erfarenhet av både det ena å det andra😉

  10. Håller tummarna allt vad jag kan stor kram

  11. Det är fruktansvärt när något händer med våra fyrbenta. Nu kan det ju vara så att miss E bara behöver ändra lite i kosten….. Hoppas, hoppas, hoppas….

    Stor kram ♥

  12. Ja,jag vet precis hur det känns ….
    Alla tankar & ”tass”kärlek 💕

    /Nospussar & Kramar!

  13. Åhh, inte alls konstigt om du är låg❤
    Finns inga ord mer än att hoppet lever<3 varm kram full med tankar!

  14. Jag vet precis hur du känner dig! Och visst gör man allt för dem….Patrik var till och med beredd att bygga en vagn när vår älskade Leo fick problem med bakbenen!
    Sänder dig en stor varm kram och många tankar!

  15. Hon är så fin miss E, förstår hur du känner dig och att du är beredd att göra allt, för sån är jag oxå.
    Hunden är en familjemedlem.
    Nu hoppas jag ni får veta snabbt och att det fixar sig så tjejen får många lyckliga år tillsammans med er.
    Nu åker vår gamla i vagn, eller rättare sagt vi har hans vagn med, han kan gå jättelångt men sen åker han , då ligger han och vilar i vagnen så nöjd, han får simma oxå det älskar han.,-)
    Så jag håller tummen stenhårt och jag hoppas så att du och familjen får njuta av sommaren.
    KRAM Primrose ,-)

  16. Mari

    Åh så jobbigt för er alla….hoppas allt ordnar sig till det bästa. Håller alla tummar och tår.

  17. Inte konstigt att du hamnat i en svacka. Att vänta på avstånd är mycket tufft. Svårt att få något gjort. Kan gå bra i korta stunder sedan studsar de mörka tankarna tillbaks igen.
    Hoppas det går bra med allt.❤

  18. En hund är ju en familjemedlem och ovissheten om hennes sjukdom är givetvis är tärande. Att inte veta vad som är fel är väldigt jobbigt så hoppas nu verkligen att ni får ett snabbt och positivt besked.
    Jag är med dig i tankarna .
    Stor kram!

  19. Som hundägare vet jag vad du går igenom. Ingen tröst för dig jag vet, men jag hoppas så på det bästa för vovven och er…
    Kramar ♥♥

  20. usch, lider med dig! Hoppas vovven blir bättre snart!

  21. Klart att du är orolig och lite nedstämd. Det är ju en av dina bästa kompisar som mår dåligt. Stor kram❤

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

