Ännu en kväll…

…kom bröllopsdieten på skam!

Äldsta fröken med sambo bjöd först på goda enchiladas som avnjöts med bubbel och rosévin. Sedan blev det högrevsburgarare som serverades med goda tillbehör. Allt från picklad rödlök till grillad halloumi och då var det minsann svårt att hålla igen. Som vanligt smakade allt bara så gott och jag åt kanske lite för mycket. Men när man sätter sig till dukat bord så är det liksom så gott. Guldkanten på vardagen…

Till efterrätt fick vi gräddglass med jordgubbar och vita vinbär från egen odling. Tack och lov är inte efterrätter min passion men solmogna gubbar slank ner ändå.

Som bonus fick vid med oss en DVD hem. Den lokala butiken kör med konceptet ”hyr och behåll” och hittar man en vettig film är det absolut winwin. Bara att lämna den vidare när mat tittat. Smidigt och bra.

Det enda som störde min kväll var ett större myggbett. Länge sedan jag reagerade så allergiskt men jag förmodar att det berodde på en svacka efter antibiotikan och beskedet om Miss E. Jag har nämligen insett att om man inte är i toppform så kopplar allergin snabbare greppet.

Nåja, trevlig söndag och så några bilder från kvällen.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Categories: Uncategorized | 51 kommentarer

Inläggsnavigering

51 thoughts on “Ännu en kväll…

  1. Mums! Riktig mat har ingen negativ påverkan på min vikt – tvärtom!

  2. Gnid groblad mot stick – effektivt mot bistick också; tar bort både svullnad och smärta.

  3. (LCHF-folk tar vispgrädde till bären – istället för sockrig glass. Svärsonen har gått ner över 10 kg på kort tid)

  4. Oh, vad gott det låter!!!
    Vilket fint bildspel du har gjort! Sånt kan inte jag göra.
    Ha en fin helg!

    • Det var verkligen gott!

      Jo då, det kan du! Det finns som funktion i wordpress blogg och är hur lätt som helst!

      Tack och det samma!

  5. Det låter som det blev en god måltid.🙂
    Kram ♥

  6. Mums så gott. Bröllopsdieten kan ju ta och slänga sig i väggen😉 Kram.

  7. Men så mycket gott! Förstår att du inte kunde stå emot, och ibland ska man inte göra det heller🙂

    Men vad jag först undrade vad det var på en av bilderna… Jordgubbarna avslöjade dock att det måste vara dom vita vinbären. Har jag aldrig sett förut!🙂

    Ha en skön söndag!

  8. Mysigt och mumsigt kram

  9. Vilket lyft det blir med ett intressant bildspel med fina bilder. Jag äter ”egna” röda och svarta vinbär varje morgon sedan några veckor tillbaka. Nu fick jag lära mig/se något nytt. Vita vinbär. Undra hur de smakar. Vissa dagar måste man bara rucka på dieten.🙂 Bara det inte blir sju dagar i veckan.
    Kram Bosse

    • Precis! Någon gång får man unna sig😀 Jag tyckte att de var ganska så sura men som motvikt till jordgubbarna och glassen var de perfekta!

      Tack. Bildspelen är dessutom så enkla att göra i wordpress men jag tycker också att det blir bra när man har lite fler bilder.

      Kram

  10. Så härlig sommarkväll. Ännu en kväll att spara i minnesbanken, att ta fram vid behov. Tycker inte att du ska ha dåligt samvete över dieten. Du lever, livet är viktigt och att få leva och njuta dessa stunder är viktiga.

  11. Men va härligt ja du kg dom får man tänka lite mindre på i sommar he he jag äter glass som aldrig förr då åt jag aldrig nu kanske 2-3 ggr i veckan ha ha ha hoppas ni hade super o du får en fin söndag kram

  12. Eva-Lotta

    Det låter som en trevlig kväll. Bra koncept med filmen! Ha en fin söndag.

  13. Riktigt fin och god mat, jag ville säge UTSÖKT😀
    Vacker äldsta fröken😀 och duktigt par att fixa till en smaklig bjudning.
    Helt rätt med att om man är i en svacka, så är man infektionskänslig =(
    Varm läkande kram❤

    • Ja, de vet verkligen att ”ta hand om” sina föräldrar😉 Bara så gott alltihopa!

      Ja, så är det och det märks direkt.

      Kram❤

  14. Njut å ta tag i ”Bröllopsdieten” på måndag, ibland måste man få unna sig🙂 Vita vinbär var en nyhet för mig, röda & svarta vinbärsbuskar har jag ju själv… typ 100åringar, planterade av tanten som bodde här fram till 1980/någonting. Själva huset byggdes 1792. Gammalt, ett av de äldsta husen i Åsele som fortfarande fungerar som bostad.
    kram

    • Oj, det var verkligen ett hus med några år på nacken! Spännande och roligt att det finns kvar. På måndag blir det nya tag, så är det bara😀

      Kram

  15. Ojojoj vad gott det såg ut. Vilken efterrätt, jag är så svag för efterrätter. Ha en bra dag, kramar

  16. Oj så mycket gott! Och vad trevligt det såg ut! Vita vinbär lät spännande, det har jag aldrig hört talas om!
    Hoppas ditt myggbett känns bättre. Här nere har vi tigermyggan som jag är allergisk mot. Men det brukar lindra när jag smörjer på LHP salva och tar en clarityn!
    Kram och trevlig söndag

    • Jag hade inte ätit det tidigare heller och det verkar inte vara så vanligt! Tigermyggan låter inte trevlig alls men bra att du har hittat något som hjälper i alla fall!

      Kram och det samma😀

  17. Ser väldigt läckert ut. Förstår att du inte kunde motstå maten😀😀Så tråkigt dock att du reagerade så på myggbett. Hoppas att du mår bättre nu. Kram på dig😚😙

  18. Men så fina bilder, såg bra trevligt ut!!😀

  19. Mums vas fint och gott det ser ut. Hoppas reaktionen lägger sig. Kram

  20. Det ser ut att ha varit en väldigt trevlig kväll med toppenmat. Hoppas att allergin ger med sig, för myggbett kan verkligen vara irriterande. Här har jag ännu sluppit undan myggorna, men fästingarna är desto ettrigare. På tisdag ska jag och vaccinera mig mot TBE. Man får göra vad man kan för att hålla sig på benen.
    Kram, Ingrid

    • Det var verkligen en trevlig kväll och tack och lov har allergin givit med sig en smula. Men i går var det alldeles gräsligt ett tag! Ja, man får se om sitt hus och fästingburna sjukdomar är inte att leka med…

      Kram

  21. ditteakker

    Vilken trevlig kväll! Och så mysigt att sätta sig till ett dukar bord…
    Trist med myggbetten! Anväder numer alltd myggspiraler och värmeljus med citronella ljus för att inte bli biten och det har hjälpt. Jag reagerar alltid starkt på bett. Men tursamt nog så är myggen inte så frekventa i vår stadsmiljö,
    Aloe vera kanske kan dämpa klådan och alsolsprit…
    kram!

    • Det var verkligen en mycket god och trevlig kväll på alla vis. Tyvärr är min allergi så pass kraftig att snällare naturmedel har noll eller ingen effekt. Det är kortisonsalva, allergitabletter och Betapred som gäller. Tråkigt men ja, så är det bara. Denna gång verkar jag dock slippa Betapred så man är tacksam för det lilla-

      Kram

  22. Det låter hur gott och trevligt som helst. Du får väl ”betala” med en extra lång promenad. Vi lämnade ett regnigt skåne idag och närmar oss Dalsland. Men först blir det nog en tur till Läckö slott.

    • Visst var det gott och på något vis så får jag kompensera. Men redan i dag är det smala linjen som gäller. Hoppas ni fick en behaglig tur norröver!

  23. Hyr och behåll! Det var generöst. Jag gör så med böcker ibland; ”långlån”, lämna tillbaka om du vill.

  24. Vilken festmiddag ni blev bjudna på. Man säger ju att en gång är ingen gång så du kunde äta med gott samvete😉 Kram

  25. Lät ju väldigt smaskigt det där🙂

    Kram

  26. Trevligt med festlig mat och att träffa barnen under avslappnade former. Klart att du ibland måste unna dig inte vara så dietstrikt. Det kommer en vardag igen. Högrevsburgare funderar jag på. Har inte hört om det förut.

  27. Man blir extra hungrig när man blir bjuden på mat och slipper att själv stå i matoset innan. När det dessutom blir så god mat måste man bara äta och njuta rejält🙂
    Vita vinbär hade vi en gång och när vi flyttade till det huset trodde jag att det var något fel på vinbärsbusken vars bär aldrig mognade. Till sist berättade en granne att det skulle vara så och jag lärde mig något nytt🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

