Det som skulle blivit ett rutinbesök…

…för att förnya hundarnas vaccinationer utvecklades till något helt annat.

Vi nämnde för veterinären att Miss E brukar vara lite ”flämtig” vilket hon alltid varit så vi har inte direkt reflekterat över det. Men denna för oss nya veterinär beordrade raskt omfattande provtagningar samt en hjärt- och lungröntgen.

Så Miss E som trodde hon var klar fick finna sig i att bli av med tre rör blod och därefter blev det röntgen. När hon skulle ligga på sidan gick det väl hyfsat men på rygg var det verkligen en pärs. En rutinerad djursjukvårdare och en orolig och genomsvettig matte tvingade henne mot britsen och till slut gick det.

Resultatet var inte alls vad vi hade hoppats på. Miss E har tyvärr förstorat hjärta så i nästa vecka blir det ultraljud på stora sjukhuset i stora staden.

För mig är det totalt obegripligt hur denna livliga och glada hund kan vara sjuk men så är det. Vad det hela innebär eller hur allvarligt det är vet vi inte i denna stund och att spekulera leder ingen vart. Men detta hade jag verkligen inte väntat mig när vi körde dit för att få dem vaccinerade.

Vad jag dock vet är att denna underbara pralin betyder allt för mig❤ Så är det bara.

12524235_1216119091746663_7976433829049291494_n

Categories: Uncategorized | 49 kommentarer

Inläggsnavigering

49 thoughts on “Det som skulle blivit ett rutinbesök…

  1. Det var ju inget roligt besked, hoppas det går att åtgärda!

  2. Men fy vad tråkigt att höra… Hoppas att det kan medicineras så hon kan få en bra tillvaro trots detta. Det finns ju så mycket bra hjälp att få nuförtiden.
    Stor KRAM!

  3. Trist med mera oro. Hoppas att det är hanterbart och att det finns en bra lösning.

  4. Det låter inte bra, hoppas dock på det bästa.

  5. Meen OJ huvva så ledsamt, låter ju tyvärr inte alls bra. Jag hoppas Ni får lugnande besked å att det finns en lösning på problemet, kram

    • Nej, något bra besked det var det inte men vi får se vad kommande undersökningar visar. Det ena jag vet är att Miss E har haft ett mycket gott hundliv och skulle det inte bli det längsta så bättre kunde hon ändå inte haft det.

      Kram

  6. Åh nej, lilla gumman. Jag vet alldeles för lite om problemet men hoppas att det går att hjälpa henne på något sätt❤
    Det är ju en familjemedlem som man vill göra så mycket som möjligt för.

    • Ja, Miss E är en ytterst älskad pralin och familjemedlem så jag hoppas på att medicinsk behandling ska finnas. Har dock svårt att förstå att hon är sjuk med tanke på den sprudlande buse hon är.

      • Kan ju inte låta bli att även tänka på min egen lilla dam som också varit extra flåsig på sistone. Och hon har dessutom medfött blåsljud. Måste boka en tid 💕

  7. Nä men fy vilket jobbigt besked. Hoppas på att det blir bra besked efter ultraljudet, men förstår hur era tankar går nu.
    Kram

    • Ja, det var ett tungt besked men vi avvaktar ultraljudet. Just nu är hon, trots sina åtta år, en buse med stor aptit och som busar som en valp. Alltid något.

      Kram

  8. Nae lilla Miss E känner för Er😦
    /Kramar om & Nospussas!

  9. Så tråkigt. Tänk vad ett rutinbesök kan leda till. Hoppas det löser sig till det bästa kram Pernilla

  10. Så jobbigt! Men det var ju tur att hon nu blir ordentligt undersökt och förhoppningsvis med hjälp av något bra piller kommer att få fortsätta var samma pigga och glada hund många år till.
    Kram, INgrid

  11. Men usch vilken chock! Lilla Miss E ❤ Men skönt att de reagerade och kollade upp. Orolig väntan förstår jag och många tankar hinner det bli… OmtankeKram till dig!

    • Men eftersom Miss E ofta har varit lite flämtig så tror jag inte det här är något som kommit nu. Bara en ren slump att någon reagerade. Nåja, vi får se vad vidare undersökningar säger…

      Kram

  12. Då antar jag att det blir till att leva på mediciner framöver! 😦
    Håller tummarna för att det inte ska bli för besvärligt för henne! ❤
    Men otroligt bra att det upptäcktes!
    Ha en fin lördag nu!
    Kram.

    • Så här med facit i hand så tror jag inte det är en ny åkomma. Nu hoppas vi verkligen att det går att medicinera och att det inte ska försämras…

      Kram och det samma!

  13. Å älskade lilla vovve ❤ hoppas allt går bra

  14. tur att bli omhändertagen

  15. Skönt att vet. var så kunnig.

  16. Håller tumme att allt går bra! 💚

  17. Oj nu håller jag verkligen tummen och hoppas av hela mitt hjärta att miss E kryar på sig och blir frisk igen!
    Jag förstår din oro, fy så jobbigt, och ni som inte kunde förbereda er heller!
    Lycka till!
    Styrkekram Primrose

    • Tack. Det viktigaste just nu är att hon inte blir sämre för i dagsläget är hon oförskämt pigg. Men vi får se vad undersökningen visar.

      Tack och kram tillbaka❤

  18. Oj, detta var ju rena chocken! Nu håller jag tummarna att allt ska gå bra framgent. Jag vet hur mycket en hund betyder för familjen❤ Stor varm kram❤

  19. Vad gullig hon ser ut på fotot.❤ Livet går verkligen inte på rutin. Vilket sorgligt och oväntat besked. Hoppas det kan medicineras bort.
    Kram Bosse

  20. Men lilla skrutt då.. Orolig man blir😦 Styrkekramar !

  21. ditteakker

    Vilket tråkigt besked! Men samtidigt bra att få det, även om det verkligen känns hårt, så att kanske Miss E kan bli hjälpt av medicin. Hoppas verkligen och håller tummarna. Ett underbart foto av henne!
    Stor kram!

    • Tack. Jo vi hopps så klart på det bästa men vi får väl se vad kommande undersökningar visar. I skrivande stund är hon lika pigg och glad som vanligt i alla fall!

      Kram

  22. Men kära stackars miss E. Så tråkigt! Förhoppningsvis är det inte så illa som man oftast tror när man precis fått beskedet. Håller allt jag har för att det inte ska vara det. Kram

  23. Nej va tråkigt! Visst blir man orolig när hund är sjuk. Man kollar på dem och önskar att de kunde berätta hur det känns, om det gör ont, om det är jobbigt. Hoppas allt går bra.

  24. Jag lider med er och förstår er oro. Våra fina familjemedlemmar betyder så mycket och jag hoppas verkligen att ni ska få ett lugnande besked.
    Stor kram❤

  25. Tack, jag hoppas att det ska gå bra!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

