Dagsarkiv: tisdag, april 24, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • riktigt segt i morse
  • lika segt under dagen
  • kände mig nästan lite febrig
  • men fixade alla möten
  • en del hemarbete…

…fast nu blir det sängen.

Det ser jag fram emot.

Sov sött!

Kategorier: Uncategorized | 4 kommentarer

Jag klarar inte av…

 

…att läsa om när djur far illa på ett eller annat vis.

Tänker på Herr Hund och Miss E som betyder så mycket för mig.

I Åsa Larssons Till offer åt Molok far hundar illa ett par gånger. Det blir mitt bestående minne av boken som egentligen innehåller så mycket mer.

En historia om då och nu. Två berättelser som löper sida vid sida för att till sist vävas samman. En berättelse om fattig och rik. Om utsatthet och utnyttjande. En berättelse om pengars makt och vad människor är beredda att ta till för att komma över dem. En berättelse om udda personer…

Boken som är spännade och lättläst får 3 hundben av 5.

Kategorier: Uncategorized | 40 kommentarer

”Älskling du har blivit en tjockis”…

…råkade komma i min väg i går.

Det var inte bra för jag hann reta upp mig rejält. Tror det är en lättnad att jag inte ser så mycket TV.

Visst hade kvinnan i fråga lagt på sig några kilon och om det kan man tycka vad man vill. Viktigt att vara nöjd med sig själv och trivas…

…må bra och så.

Men varför inte blanda in gubben hennes också. Jag menar hon var liksom inte direkt gift med ”en tvättbräda”! Om det nu vore ett ideal. Men varför alltid fokusera på kvinnan?

Nej, den sortens program får mig att fundera på hur folk tänker och vad de vill medverka i.

Själv tar jag itu med tisdagen. Lika kraxig i dag också…

Ha en fin dag!

Kategorier: Uncategorized | 48 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare