Dagsarkiv: fredag, april 13, 2012

Man ska inte utmana ödet!

 

Som den snälla dotter jag är cyklade jag (yngsta fröken hade lånat bilen) ner till ICA för att handla till min mamma.

Kom ut i ett rejält ösregn och när det kom hem pös det konstigt när jag skulle ställa in cykeln.

En närmare granskning visade att det satt en stor glasbit in genom backdäck och slang.

Vad var det nu för datum i dag…

Kategorier: Uncategorized | 34 kommentarer

Visst var jag svagt medveten…

 

…om att det var fredag men att det var fredagen den 13:e noterade jag inte!

Mitt fokus låg i stället på det förbaskade  jag menar det lyckade tandläkarbesöket!

Så här i efterhand är det inte lönt att oroa sig säger jag och utmanar förmodligen ödet och det rejält. Åker säkert på en käftsmäll som heter duga!

Men har man fött barn fredagen den 13:e så känns det som att det kan vara ett datum som står för något helt annat!

Något av det största i mitt liv.

Att bli mamma första gången! Fast inte i april utan i mars…

…men det gick det med!

Kategorier: Uncategorized | 12 kommentarer

Då blir det 875 kronor…

 

…säger tjejen i receptionen och jag halar nästan tacksamt upp min plånbok.

Lycklig över att tandskrället gick att fixa till med så pass enkla medel. Lycklig över att det inte blev dyrare än så här.

Lovar samtidigt mig själv att aldrig, aldrig mer bita på en fusen pommes eller något annat hårt för den delen!

Kategorier: Uncategorized | 33 kommentarer

Håll gärna en tumme för mig!

07.00 är det jag som bänkar mig i tandläkarstolen och hoppas för allt smör i Småland att tanden går att fixa till.

Gör den inte det lär det bli en dyrare historia och det är inget jag ser fram emot. Men med tanke på hur tanden sitter så har jag helt enkelt inget val utan den måste fixas.

Så gärna en tumme som sagt…

…för en fredag kan onekligen inledas på behagligare sätt!

Kategorier: Uncategorized | 20 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare