Dagsarkiv: onsdag, april 11, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • uppe med tuppen
  • simmade med yngsta fröken
  • ok dag på jobbet
  • storhandlade
  • långrunda med hundarna
  • bakade bloggkakor
  • en del hemarbete…

…som äntligen är klart!

Ryggläge och något läsbart är det som gäller nu.

Sov sött!

Kategorier: Uncategorized | 11 kommentarer

Vissa dagar…

 

…kräver ett rejält bak!

Självklart i ett avkopplande och terapeutiskt syfte!

Så var sjutton la jag nu receptet på Bloggkakorna…

Kategorier: Uncategorized | 12 kommentarer

Våra bättre jag…

 

…segrade!

Ja, jag skriver våra för yngsta fröken gjorde mig sällskap och simmade i dag.

Men det satt hårt inne!

Båda hoppades vi på att någon skulle komma på sämre tankar men icke. Inte denna gång. Och skönt var väl det för när man väl är där så flyter det liksom på. Fast för yngsta fröken blev det stressuigt. Hon blev inringd till föskolan och fick hasta tillbaka med buss.

Nu åter till plikterna!

Kategorier: Uncategorized | 39 kommentarer

Har ingen aning om…

…vad jag ska säga om onsdagen mer än att den är här!

Allt återgår till det vanliga och adepterna ansluter. Lika bra det så man är igång med väsentligheterna även om den barnfria skolan erbjuder vissa fördelar.

Kanske blir det simning, kanske inte! Överläggningar pågår och hur sådana slutar vet man aldrig… Vem som går segrande ur striden eller hur man nu ska se det?

Men en sak rådet det ingen tvekan om och det är att jag ska storhandla.

Flocken har varit samlad vilket gör det tomt i kyl och frys. Så på den fronten krävs det krafttag! Den saken är säker.

Ha en fin onsdag

Kategorier: Uncategorized | 16 kommentarer

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare