Dagsarkiv: fredag, mars 23, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • intensiv dag på jobbet
  • prata inte med mig om muffins
  • nämn inte apoteket
  • intensiv kväll
  • men bra …

…men jag är bra trött!

Så sov sött!

Kategorier: Uncategorized | 8 kommentarer

Lämnar fram receptet…

…till den ganska så bistra damen i apotekets kassa.

-Ska du har båda preparaten?

Ja, det måste jag ha, svarar jag.

Ett febrilt arbete börjar. Det tar fem minuter och så fem till. Jag känner hur irritationen växer och hur stressad jag är.

Så förses ask nummer ett med etikett och damen säger ”Vi har tyvärr inte pipetterna men jag kan ta hem dem till dig!”

I det läget är jag varken vänlig eller trevlig utan frågar ganska irriterat varför hon inte sa det från början utan lät mig vänta i minst tio minuter. Hennes svar gör mig inte vänligare stämd för hon säger ”Den här sorten som vi har hemma kan vara slut på ett annat apotek.”

Då tackade jag tvärt för mig och gick. Utan någon av medicinerna. Konstaterade tyst för mig själv att servicen har inte blivit bättre sedan apoteksmonopolet avskaffades!

Med andra ord så får det bli en tur till stora staden i morgon!

 

Kategorier: Uncategorized | 39 kommentarer

Visst var det skabb…

…så när plikterna är avklarade kör jag till veterinären för att hämta upp två recept där.

Två stycken ja, för Miss E ska också behandlas och lika bra är väl det.

Sedan blir det snitslad bana till apoteket och monopolet innan andra sittningen tar vid! Fast jag hoppas hinna med att landa en kort stund i soffan.

Bara jag inte blir ett med den…

Kategorier: Uncategorized | 13 kommentarer

Plikten framför allt…

…gör att jag kommer att återvända till jobbet  i kväll.

I ärligheten namn förtar det en hel del av fredagskänslan men jag hade svårt att backa ur. Kunde inte lämna allt till kollegan utan vi delar broderligt och systerligt på det.

Någon ansvarig, tack då blev man plötsligt det, måste finnas på plats så det är bara att infinna sig. Men vi slipper i alla fall att göra grovjobbet och ibland kan lite generera mycket…

Dessutom kommer det förhoppningsvis fler fredagar!

Nu mot plikterna, del1.

Ha en fin fredag!

Kategorier: Uncategorized | 32 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare