Dagsarkiv: lördag, februari 25, 2012

Kanske lite förutsägbart…

…men passar man på att fylla år i samma vecka som bokrean startar kan man råka ut för påfyllning i hyllan.

Själv lånar jag mest böcker men blir ändå alltid lika glad för att få just en bok.  Hoppas bara att vi valt bra för bytesrätten är det nog så där med…

Födelsedagsmiddag hos svärmor är alltså det som gäller för i kväll. Kanske passar jag på att halvsnegla lite på Melodifestivalen eller så vår det vänta tills vi är hemma. Vi får se.

Hur som helst så måste jag ha något att reta upp mig över i morgon.

Förutom då att lovet snart är slut…

Kategorier: Uncategorized | 29 kommentarer

Husse och jag…

…har inte samma smak när det gäller filmer  utan oftast blir det en kompromiss. Det resulterar lika ofta i att ingen av oss tyckte att filmen var speciellt bra. Men…

…igår var det ett undantag!

Vi hyrde filmen ”Försvunnen” med Kjell Bergqvist. Den var vansinnigt spännande och vi gillade den båda.

Så om naglarna börjar bli för långa…

Kategorier: Uncategorized | 22 kommentarer

En sten föll från mitt bröst!

Den senaste veckan har jag oroat mig för en sak.

Vad händer om taxin inte kommer och hämtar yngsta fröken?

Hon måste åka mitt i natten för att vara på flygplatsen i svinottan. En bagatell kan tyckas men inte i Egypten. Där är inget självklart när man bor en bra bit från närmaste ort.

Men ett sms lugnade mig. Hon får bo hos researrangören inne i Hurghada och blir körd till flygplatsen! Nu kan mamman pusta ut.

Som bonus därför en lagom giftig stenfisk!

Ha en stenkul lördag.

Kategorier: Uncategorized | 40 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare