Dagsarkiv: fredag, februari 24, 2012

Husse överraskade mig…

 

…verkligen i dag!

Tyvärr inte med blommor eller så. Nej, nej!

Däremot körde han till lilla grannhålan för att få upplagt sina nya jeans. Kom därifrån med ytterligare ett par vilket innebär två par nya jeans på mindre än en vecka!

Inte konstigt att han ligger på soffan och snarkar…

Vissa saker tar helt klart på krafterna!

 

Kategorier: Uncategorized | 41 kommentarer

Tji fick vi!

Eller i alla fall jag!

Den nya prinsessan ska heta Estelle Silvia Ewa Mary.

Något säger mig att namnen har valts med omsorg och på personliga grunder precis som det ska vara!

I vår släktbok som jag är väldigt glad för att ha har man forskat flera hundra år tillbaka. Det är en helt vanlig släkt från landet men i boken återfinns just en Estelle Bernadotte. Undrar hur hon hamnade där…

Prinsessans namn då?

Inga av mina favoriter precis men jag blev inte heller tillfrågad ;-) Men jag gillar att hon fick namnet Ewa som av många ansågs för folkligt!

Vad tycker du?

Kategorier: Uncategorized | 35 kommentarer

”Vi komma ifrån Riara…

…Riara, Riara” minns jag att vi lekte när jag var liten.

Vi söka en av döttrarna, döttrarna döttrarna
Vi söka en av döttrarna, aske….

Vad ska den dottern heta, heta, heta,
Vad ska den dottern heta, aske…

Jo hon ska heta (ex) Maria, Maria, Maria
Jo hon ska heta Maria, aske, daske da.

Varför kom jag nu att tänka på denna gamla sällskapslek?

Jo, för i dag får vi reda på den nyfödda sessans namn. Det spekuleras vilt och vissa namn är högoddsare, i alla fall om man får tro experterna. Vår morgontidning hade frågat vanligt folk på gatan och ett förslag var Lena. Nu tror jag inte ett dugg på det men gissar själv på att Lilian kommer att finnas med.

Hur som helst så hoppas jag att hennes namn väljs för att föräldrarna tycker om det och inte bara utifrån traditioner. Själv tyckte jag det var lätt att välja namn när babyn väl var född. Till äldsta fröken hade vi bestämt Malin men det var långt ifrån en Malin som föddes så vi ändrade oss raskt. Därför har jag lite svårt att förstå att man väljer namnet innan men jag vet att många tycker det fungerar bra…

Själv är jag inte alls nöjd med mitt namn men det skulle också kännas konstigt att ändra det nu…

Är du nöjd med ditt?

Kategorier: Uncategorized | 16 kommentarer

Om någon…

…hade skött sina kort lite snyggare så hade någon legat väldigt bra till i dag.

Men så är nu inte fallet!

Långsint?  Jag?

Inte alls, bara hämndlysten så det förslår!  Så naturligtvis blir saker och ting därefter. Fast skämt åsido, så allvarligt är det inte.

Ett grattis kan jag väl bjuda på. Till en av er ;-)

”Guds gåva” betyder ditt namn.

Jag tackade och tog emot.

Trevlig fredag!

 

Kategorier: Uncategorized | 30 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare