Dagsarkiv: fredag, februari 17, 2012

Matte ska vara…

 

…matteledig en vecka.

Ledig från matten och hemma med oss.

Det kan nog behövas för i eftermiddags somnade hon i soffan och det är inte likt henne!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier: Uncategorized | 40 kommentarer

Efter denna dag…

 

…skulle jag vilja skriva ett långt inlägg om barn.

Jag skulle vilja skriva om barn som saknar gränser, empati och som någonstans på vägen har tappat förmågan att se sina egen roller i ett händelseförlopp.

Men jag skulle också vilja skriva om alla föräldrar som har abdikerat från föräldrarollen. Om vuxna som slutat våga vara just vuxna, som upphört att sätta tydliga gränser, ge trygghet och som lämnat över makten till barnen.

Sedan skulle jag vilja avsluta med vilka konsekvenser det får för barnen som individer men också som delar av en grupp.

Men jag gör inte det av olika skäl…

…utan konstaterar i stället

Kategorier: Uncategorized | 24 kommentarer

It sure is…

…och inte bara det!

En ledig vecka 8 väntar runt hörnet och det känns bara så förbaskat bra.

För jag behöver den.

Därför tänker jag vårda den ömt och ta väl hand om den. På allra bästa sätt och med stor varsamhet.

Men först ska jag kana i väg på hala vägar och glida till jobbet. Husse ringde precis och det var alldeles glashalt så nu gäller det att vara ute i god tid och köra försiktigt.

Trevlig fredag!

Kategorier: Uncategorized | 36 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare