Dagsarkiv: torsdag, februari 16, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • bra dag på jobbet
  • lång och härlig promenad
  • tittade på present..
  • …men hittade inget
  • en del hemarbete
  • hoppade lydnadsträningen…

…och nu blir det ett hopp i säng.

God natt från mig

Kategorier: Uncategorized | 6 kommentarer

Ödets ironi!

Jag lyssnade på Husse och domedagsprofeterna på SMHI och stannade hemma. Det är liksom ändå åtta mil att köra. Var verkligen i valet och kvalet…

…men tog det säkra före det osäkra.

Behöver jag säga att det trots regnet inte är det minsta lilla halt. Hur märkligt som helst men så är det. Men jag är inte sysslolös utan ägnar mig åt att rätta engelskprov så är det avklarat.

Är dessutom stark aspirant på lite choklad men än så länge är läget under kontroll…

 

Kategorier: Uncategorized | 16 kommentarer

Ärligt talat matte!

Ska vi inte ta och strunta i det här med lydnadsträningen i kväll.

Du märkte väl att det hade börjat blåsa och nu snöar det också. Fy så kallt det kommer att bli. Dessutom berättade Husse att det skulle bli jättehalt. Någon klass 1 varning minsann…

Sedan är det så skönt här på mattan!

Kategorier: Uncategorized | 16 kommentarer

Dags för skolbänken…

(googlad bild)

…igen för Miss E och mig.

Torsdag vilket förpliktigar. För vädergudarna alltså och mycket riktigt! Ett moln fullt med snö eller regn håller på att segla in för att placera sig rakt ovanför oss i kväll. Jag kan rutinerna och vet vad som gäller.

Har jag riktigt tur kommer det en förtrupp när jag ska ut och vandra långt med skocken och då menar jag inte flocken. Men annars finns det vissa likheter. Min erfarenhet har lärt mig att korta, tydliga och rappa kommandon fungerar lysande i elevsammanhang.

Lov om två dagar känns riktigt bra…

Trevlig torsdag!

Kategorier: Uncategorized | 26 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare