Dagsarkiv: tisdag, februari 14, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • bra dag på jobbet
  • fick undan massvis med ”högar”
  • men ingen romantisk dag direkt
  • lite hemarbete
  • så lite mer snö på det…

..och tisdagen i ett nötskal.

God natt från mig!

Kategorier: Uncategorized | 8 kommentarer

Husse ligger pyrt till!

Dels missade han att införskaffa något till sin bättre hälft (Hade tänkt köpa något men…), dels ligger han i soffan och har gräsligt ont i magen.

Så med andra ord kan han inte njuta av bakelsen eller chokladen som jag köpte till honom.

Två hjärtliga hälsningar i brevlådan blev dagens skörd. Dock skickade jag inga kort själv så nu ligger man väl på minus ett tag.

Men det kompenserar inte Husses miss på något vis…

…vill jag påpeka å det bestämdaste!

Kategorier: Uncategorized | 27 kommentarer

Rapport från romantikens högborg…

…där det just nu serveras gelehjärtan i personalrummet.

Frågan är om jag ska slå till på ett…

Kategorier: Uncategorized | 25 kommentarer

Alla hjärtans dag!

Ett handlarnas påfund och ett sätt att få oss att köpa dyra gåvor i kärlekens tecken eller ett gyllene tillfälle att låta romantiken blomstra?

Ja, det är frågan det.

Behövs det en speciell dag eller är det bara trams. Förhåller du dig kallsinnig eller hänger du på?

Vi firar så där lite lagom och vid något tillfälle har jag skickat alla hjärtans dags-kort. Förra året köpte jag var sin bakelse kunde jag konstatera efter en titt i mitt bildarkiv. En ask med geléhjärtan brukar också dyka upp och ibland har det blivit två när både Husse och jag har kommit in i samma romantiska banor.

Eller var det bara ett legitimt skäl för att få äta något sött…

Några år ha man fått bistå en fattig son med ett handlån. Vacker flicka skulle föräras röd ros som plötsligt kostade runt hundralappen. Då har mamman fått rycka ut som finansiär och smakråd.

I år har jag inte skickat några kort och med tanke på min kolhydratfattiga kost lär det varken bli geléhjärtan eller bakelser.

Men jag passar i alla fall på att önska en fin Alla hjärtans dag…

…och ser fram emot att läsa om alla romantiska initiativ ;-)

Husse?

Kategorier: Uncategorized | 42 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare