Dagsarkiv: torsdag, februari 9, 2012

En summering av dagen…

…ser ut så här:

  • bra dag på jobbet
  • väldigt lång promenad
  • några ärenden och lite shopping på hemvägen
  • lydnadsträning på kvällen
  • lite hemarbete…

…och det var denna torsdag det!

God natt från mig!

Kategorier: Uncategorized | 8 kommentarer

Jag tog två…

 

…för de var så små!

Neutrogena fick det bli. Dagen till ära på extrapris så jag slog till. Väldigt bra försäkrade expediten och eftersom Caroline tipsat om den så blev det affär.

Lite annat smått och gott fick också följa med hem men någon tunika, det blev det inte!

I stället blev det en väldigt kort orange tröja så nu är det jag som ska ge magtröjan ett ansikte.

Nästan i varje fall…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier: Uncategorized | 44 kommentarer

Tusen tack…

 

…för alla tips!

Jag kör till lilla gallerian där det finns både apotek och ett parfymeri. Där borde jag verkligen hitta något vettigt och…

…då menar jag inte tunika.

Fast osvuret är bäst ;-)

Kategorier: Uncategorized | 8 kommentarer

Är i akut behov…

 

…av tips på en riktigt bra handkräm. En handkräm som hjälper mot supertorra händer…

Har testat flera olika men ingen hjälper speciellt bra.

Så om någon har ett bra tips emottages det tacksamt!

Kategorier: Uncategorized | 33 kommentarer

Ärligt talat…

…vet jag inte hur det ska fungera med lydnadsträningen i kväll?

Jag menar bara jag varit ute i fem minuter så är jag stelfrusen om mina fingrar och tappar nästan känseln i dem.

Har talar vi om att vara ute en timme…

När jag handlade igår letade jag efter ett par riktigt tjocka vantar men hittade inget. Sedan testade jag med dubbla men det fick inte plats. Dessutom vet jag inte hur jag snabbt ska få upp godbiten till Miss E. Innan jag fått tag om köttbullen kommer vi att vara på nästa moment.

Av någon märklig anledning fryser jag nästan mindre utan vantar! Låter galet, jag vet, men så är det. Låter dessutom som ett I-landsproblem men det är faktiskt väldigt jobbigt.

Har hört talas om några tunna innervantar som skidåkare har. Kanske ett alternativ…

…så hur som helst så får det bli en sväng in om i andra affären i eftermiddag.

Paketet överlämnades förresten till yngsta fröken igår. Det var en hälsning inför alla hjärtans dag och innehöll lite choklad och annat gott.

Inte för att vi brukar fira så mycket men är man på bortaplan vet jag att lite omtanke uppskattas!

Firar du alla hjärtans dag?

Ha en fin torsdag!

Kategorier: Uncategorized | 27 kommentarer

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare