Dagsarkiv: måndag, februari 6, 2012

En summering av dagen…

 

…ser ut så här:

  • måndag igen
  • hyfsad dag på jobbet
  • nya böcker trillade in
  • lite hemarbete
  • lite häng i soffan…

…och så var kvällen slut!

God natt från mig!

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

På bokfronten nytt!

 

Jag kunde hämta ytterligare två böcker idag så nu har jag nästan för många böcker som väntar.

Vill läsa alla på en och samma gång vilket naturligtvis inte är möjligt. I alla fall inte i min värld. Så nu gäller det bara att välja vilken som ska stå på tur. Antingen går jag på känslan eller efter återlämningsdatum och något säger mig att det får bli det senare alternativet.

Men känner jag mig själv rätt kommer jag skynda på några böcker bara för att kunna få börja på den jag egentligen vill läsa. Dagens I-landsproblem i ett nötskal.

Hur som helst så representerar dagens skörd verkligen olika genrer! Jag bläddrade så smått i Tyst i klassen och konstaterade att visst är Ranelids språk speciellt. På något vis fokuserar jag mer på språket än på innehållet vilket känns knepigt. De båda borde gå hand i hand för att ge den ultimata läsupplevelsen. Därmed inte sagt att språket är dåligt…

…men något i rytmen stör mig.

Kanske vänjer jag mig!

Vi får se. Först ska jag välja bok…

Kategorier: Uncategorized | 22 kommentarer

Det var kört…

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

…redan från början!

Är man bortbjuden så är man.

Är man hungrig så är man.

Med den påföljden att jag högg in friskt på tunnbrödsrullarna och då var liksom ribban lagd. Så jag fortsatte med den ljuvliga mandeltårtan som serverades med vaniljsås och avslutade med spröda drömmar.

Det blev ett par lättsamma och trevliga timmar tillsammans. Extra roligt var det naturligtvis att barnen hängde med. Faktum är att vi har fått umgås med dem hela helgen vilket inte hör till vanligheterna. Men…

…nu knackar måndagen obönhörligen på.

Eftersom jag inte vet vem som vill vara med på bild eller inte får ni nöja er med min enkla person.

Trevlig måndag!

Kategorier: Uncategorized | 40 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare