Dagsarkiv: fredag, februari 3, 2012

Nyfriserade….

 

…och trötta. Men väldigt fina!

Så en slick i örat på det.

Herr Hund är otroligt tålmodig…

…eller så njuter han för fulla muggar!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier: Uncategorized | 20 kommentarer

Landar så smått in i fredagskänslan…

…som inte velat infinna sig tidigare.

Hundarna är på ”salong”, tekoppen är välfylld och snart ska jag börja förbereda inför kvällen.

Äldsta fröken och sonen kommer nämligen på middag så lite extra gott är inplanerat. Jag tänkte servera oss ”frasig filé & gorgonzolasås” och till efterrätt en glassmaräng. Så en kladdkaka på det. Om vi orkar vill säga…

Hur som helst så kan även jag äta med gott samvete. Min nya, omtänksamma och hjälpsamma arbetskamrat förärade mig nämligen en kladdkaka passande den som vill utesluta kolhydrater. Vi tjuvstartade redan vid förmiddagsfikan och jag fick resterna med mig hem vilket innebar tre fjärdedelar!

Det finns kollegor och det finns kollegor!

 

Kategorier: Uncategorized | 21 kommentarer

Nu är det bestämt!

Bokat och klart.

Den 29: e februari landar yngsta fröken på Kastrup. Om allt nu går planenligt vill säga. Men det hoppas jag verkligen. Oroligt i Egypten igen…

Kan verkligen inte fatta att det då redan gått fem månader!

Jag trodde det skulle kännas som en evighet men nej.

Hur hennes planer ser ut sedan och var hon hamnar vet vi inte. Kanske en sväng ut till, kanske studier. Inget är bestämt. Men visst känns det gott att hon snart är hemma.

Något säger mig bara att kommande veckor kommer att gå ultrarapid…

…fast det är kanske bara bra för då går inte helgen med blixtens hastighet!

Trevlig fredag!

Kategorier: Uncategorized | 40 kommentarer

Blogga med WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare