En av Herr Hunds sämre sidor…

 

…är definitivt att att han inte vill  bli kammad.

Han står förvisso som en staty på trimbordet men försöker alltid sig på några fula trick. Specialaren är att snabbt vända sig om och morra samtidigt som han missklädsamt visar ena hörntanden.

Förmodligen hoppas han väl på att jag ska låta honom slippa skönhetsvården men det är det inte tal om. Men jag förstår inte varför han envisas för resultatet bli alltid en knäpp på nosen från elaka matte.

Miss E däremot säger varken bu eller bä men konstrar genom att lyfta upp framtassarna. Vill av någon anledning inte bli kammad där…

I kväll är det Herr Hunds tur. Just nu smyger han belåtet omkring med en strumpa som han har knyckt från tvättkorgen. Totalt ovetande om vad som väntar…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kategorier: Uncategorized | 33 kommentarer

Inläggsnavigering

33 reaktioner på “En av Herr Hunds sämre sidor…

  1. Izor tycker det är ganska skönt att bli borstad :) så länge man inte borstar i baken och svansen!
    Kramen♥

  2. Jag är helt klart glad att vi slipper denna ”problematik” Visserligen saknar pojkarna Altenia men personligen är jag på något sätt glad över att hon inte längre finns hos oss, hon har dessutom en väldigt ful ovana att rymma..det är en mening med allting som sker och det ser man ju bevis för dagligen.

    Det har dock blivit väldigt lugnt på djur fronten här hemma nu, inte så mycket som ett knyst om att ha ett djur, jo när de är större ska de skaffa hund! Det säger de nu, det är många år till de skaffar eget och då kanske inte intresset finns. (hoppas jag)

    Kram

    • Men trots att det är besvär så är det kärt besvär. För vår del var det osäkert om sonen tålde Herr Hund så ett hot om återlämnande hängde över oss. När det visade sig fungera och ingen allergi fanns var min lättnad otroligt stor! Så jag ”offrar mig” mer än gärna ;-)

      Kram

  3. Fina bilder är det i alla fall och ännu tjusigare blir han väl efter kamningen.

    Kram

  4. Haha, inte roligt att bli kammad ne.

    Broccoli försöker äta upp kammen här…Visserligen behöver väl hon inte kammas men lika bra att ta henne med när det väl görs ;D

  5. Hehe, stackars Herr Hund… går runt där med sitt stöldgods i godan ro. :)
    Min Pepsi älskade att bli borstad, vilket var en jäkla tur eftersom det krävdes att man gjorde det dagligen. Däremot gillade hon inte att åka till hundfrissan, honom avskydde hon och gjorde allt för att inte gå in till honom.

    • Våra hundar bör kammas var fjortonde dag men det kan gå lite längre. Det får man surt i nacken. När Herr Hund kommer fram till frisören vägrar han röra sig ur fläcken. Står som fastfrusen i marken. Vet vad som väntar…

  6. Vovven här vill inte få klorna klippta. Jag tror att det på något sätt är makterna som vill berätta för mig att jag varit för stöddig som sagt att det bara handlar om hur man själv hanterar det …

  7. haha stackars Herr Hund som inte vet vad som väntar ;)
    Doris gillar att bli kammad. Men tar man fram hårtorken däremot så försvinner hon som en avlöning ;)

    Kramisar

  8. Intet ont anandes håller han i strumpan… Världen är grym, något annant kan jag inte säga. ;)

  9. Jag ska inte säga att Oscar uppför sig exemplariskt, när vi kommer till det här med pälsvård, men han blir dubbelt så tung och lutar sig hela tiden mot mig så fort han får en chans ;) Men han är from som ett lamm!

  10. Blir alldeles varm om hjärtat när jag ser bilderna på Snogge. Får lust att lägga mig ner på golvet bredvid honom, prata lite och utbyta en och annan tanke.

  11. Det gillar inte jag heller – bli kammad av andra. =) Vilken skön frilla, lite punk eller vad det är när man har den där tofsen på huvudet.

  12. Här slåss de om vilken som ska vara på tur på trimbordet. Bara man tar i borsten eller saxen så vet de vad som gäller…;)
    Kram

  13. Inte lätt att bli tvingad av en elak matte ;) Kram

  14. Han är helt enkelt håröm – går det kanske bättre med en borste? :-D
    Gomorron

  15. DUMMA matte! ;-)

  16. Inte lätt att vara hund och håröm…inte lätt att vara matte till en håröm hund.

  17. Ha ha det där känner jag igen, fast Watson kan nog nypa till lite om han får en chans, för det mesta går det så bra att vi också får hör lite morr och se någon tand. Men bortlämnad för trimmning är han en stolthet som alla berömmer, hur snäll som helst.

Kommentera

Create a free website or blog at WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 37 andra följare

